De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Nu gaat het wel altijd over de Joden, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes hoor
     
  2. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Eerlijk gezegd is de mentaliteit op de Duitse clubs ook veel beter dan in Nederland op de clubs boven de grote riolen.
     
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik vind het altijd n beetje onderdrukkend (of intimiderend) vooral als der Flugleiter aan de kant staat.
     
    Justus vindt dit leuk.
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Kijk, dat zal een duitser niet doen, verzekering oplichten.
    Daarom werkt het bij de DMFV ook nog steeds goed, als je schade vliegt dan word dat vergoed en niemand haalt het in zijn hoofd de verzekering op te lichten.


    Dan tref je de verkeerde duitsers.
    Ik heb heel veel in Duitsland gevlogen, wedstrijden, demo's, shows.
    Alles is strak geregeld en men vliegt netjes.
    Ook aan de helling heb ik nooit problemen, ja.. 1 keer maar degene die het lastigst deed was een Nederlander die toevallig bij dat groepje hoorde.
    En dat was niet eens het vliegen, dat was meer het claimen van de helling, die hebben WIJ gepacht..

    Ik heb in Nederland diverse sleepmeetingen georganiseerd en ben ook gast geweest.
    Daar gebeurt eigenlijk ook niets, terwijl er dan tientallen modellen tegelijk in de lucht hangen met enorme snelheidsverschillen.
    Je hebt de sleepkisten die alles omhoog slepen en dan ook regelmatig moeten landen.
    En als zwevers echt van alles, van volglasbakken die met 200+ laag over het veld komen tot klassieke zwevers die net aan bestuurbaar zijn.
    En dat leeft allemaal prima samen.
    Als het met 50 man tegelijk goed gaat, waarom klappen er dan 2 piloten op een club op elkaar?
    Dan is er geen afspraak gemaakt waar iemand vliegt.
    De kans om elkaar te raken is echt heel klein.
    Gerben en ik hebben ooit eens met 2 hotliners volgas op elkaar ingevlogen en dan echt proberen elkaar te raken.
    Pas na een keer of 4 lukte dat en de schade was een afgebroken rolroerhevel, beide modellen konden gewoon landen.

    GJ
     
    serge pot vindt dit leuk.
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Op de clubs waar ik geweest ben en kom staat er nooit een Flugleiter.
    Wil kan dat bevestigen, het is altijd een vriendelijke bende.
    Bij demo's en shows is er wel een leider en een schema wie er op welk moment vliegt maar dat moet omdat de commentator dan ook wat over het model kan vertellen.

    GJ
     
    serge pot vindt dit leuk.
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.834
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Bij de clubs bij jou in de buurt worden we altijd hartelijk ontvangen.
    Evenals bij de buren in je hele straat.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  7. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    En zo hoort het. Zorgen voor elkaar......dat kleine poosje dat we op deze aardbol rondhuppelen kunnen we net zo goed lief zijn....
     
    serge pot en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  8. ReneZ

    ReneZ

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Breda
    Hier heb ik een beetje een issue mee. Oplichten? Er is schade, hooguit de kwestie van de schuldvraag. De situatie wordt transparant voorgelegd aan de verzekering.
    Misschien wat terughoudendheid alvorens iemand oplichter te noemen?
     
  9. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Op evenementen en shows staat er altijd iemand of organisatie die eea regelt.
    Bij club(s) is dat niet zo, daar moeten leden dat met elkaar regelen en dan komt die communiwattes weer om de hoek kijken.
     
  10. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    waarom klappen er dan 2 piloten op een club op elkaar?

    Omdat ze niet uit hun doppen kijken

    Ik ben het wel eens dat diegene die hard voorbij raast wel even rondkijkt of het kan, vooral als een zwever aangeeft dat ie gaat landen.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik zou bijna denken dat er dan bij 1 of 2 iemanden iets fout ging. Dat lijkt mij duidelijk.

    Dat kán gebeuren he......waar gehakt wordt vallen spaanders en niets menselijks is ons vreemd.
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.834
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Aha, Ik heb hem al door! Maar die zwever zat nog wel behoorlijk hoog. Om dan al te gaan landen, al of niet aangegeven.
    Ik vind het niet zo prettig, om nu een soort van schuld in mijn schoenen geschoven te krijgen.
    Zullen we dan nu er ook maar even bij vertellen, dat de zwever 45 jaar ervaring heeft en instructeur en examinator is!
    En dat de beste man weet, dat ik nog niet zo heel veel ervaring met dit soort kisten heb.
    Dat lijkt me dan wel zo fair voor de vaste volgers hier.
    En dat moet dan kennelijk hier op het forum "uitgevochten" worden :(. Een bespreking onder vier of zes ogen, was dan beter op zijn plaats geweest.
    Goed om te nu te weten hoe de vlag er bij hangt. Dan kan ik daar bij een volgende gelegenheid rekening mee houden.
     
  13. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Dat kan ik volledig beamen
     
  14. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Flugleiter houdt het overzicht. Net als op de sleep en zweef treffens. Niks intimiderends aan.
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.834
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat klopt Theo (Maassen) :D
     
  16. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Meestal ontwijkt het meest beweegelijke toestel, die kan tenslotte beter uitwijken dan een zwever. Als ik tussen de zwervers door vlieg met mijn motorkist bij ons dan probeer ik nooit te kruisen in het blikveld. Eigenlijk staan we altijd bij elkaar te vliegen. Goed overleg is het halve werk.....

    Och schuld.....en wat dan nog? Ieder die gaat vliegen kent het risico.
     
    Cnn en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  17. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.673
    Locatie:
    Onbekend
    Helemaal eens, sommige modelvliegclubs in nl hebben ook een aparte vliegleider, vaak zelfs meerdere.
    Als je gevaarlijk vliegt of buiten het afgesproken vlieggebied vliegt krijg je een vliegverbod.
    Goede zaak !

    Grt,

    Arnoud.
     
  18. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Vroeger heette de beste man Flugführer waarschijnlijk?
     
    Cnn vindt dit leuk.
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nou... als je dit zo aan de verzekeringsagent zou vertellen dan kom je op de zwarte lijst.
    Je claimt de hoogste schade, dus zal je links of rechtsom de verzekering kunnen benadelen.
    Verzekeringen zijn niet zo heel makkelijk en als ze ook maar een vermoeden hebben dat er niet de volledige waarheid gesproken is dan ben je voor je leven getekend als oplichter en kan je helemaal niets meer verzekeren.
    Dat kan een verzekeringsagent die vast ook wel met dit draadje meeleest kunnen beamen.


    Ik was lid van een club en de persoon die het eerst op het veld was die regelde de vliegerbox en de vliegrichting.
    Iedereen moest zich daar aan houden.
    Het kon in de loop van de dag veranderen als de wind zou draaien.
    Maar ook het stilhangen van zwevers boven het veld werd je op aangesproken.
    Nou was dat een club waar niet zo heel veel zwevers waren en er meer met motorkisten en turbines gevlogen werd.
    Dat zijn mensen die wat snelheid gewend zijn.
    Maar als iedereen 1 richting op vliegt dan kan je nooit een model dwars raken en vallen de snelheidsverschillen vaak nog wel mee.


    De enige plek waar ik echt een Flugleiter Oberstürmbahnfuhrer gezien heb was de Wasserkuppe.
    Maar daar wil je helemaal niet vliegen, veel te massaal, te commercieel.

    GJ
     
  20. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.673
    Locatie:
    Onbekend
    Dat hoort inderdaad niet op het forum thuis. Schuld of niet, dat bespreek je beter onderling.
    Dus toch een communicatie storing, net wat ik al dacht.
    Inderdaad, als je weet dat iemand minder vliegervaring heeft hoor je daar rekening mee te houden.

    Bij mij op de club heb ik wel eens gehad dat ik "landing" riep en dat er iemand paniekerig riep graag eerst te willen landen. Geen probleem natuurlijk, dan blijf ik wel even boven. (Ook al wist ik dat mijn tank bijna leeg was)
    Beetje rekening houden met elkaar lost een hoop problemen op.

    Grt,

    Arnoud.
     
    WillydeWoofer en MicropropSport vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina