Ben bezig met een ec 135 ...wil een vierbladsrotorkop er op . Wie weet waar ik er een kan kopen . Ik vind de kop van Vario nl aan de dure kant .
Google eens, dan vind je bijvoorbeeld www.scaleflying.com en www.finescale-modela.com, www.heli-scale.fr en www.mscomposit.cz om maar wat te noemen...
4 of 5 bladskoppen zijn meestal duur . Vroeger had Align een 4 blads ? En hoe groot is de heli die je bouwt ?
Hoi, Welke maat heli is het? Zelf heb ik ook die zoektocht gehad. De schaalrotorkoppen van www. scaleflying.de (denk dat brutus die bedoelde) zijn naar mijn idee prima en redelijk geprijsd. Heb zelf de 600 maat 4bladkop en ben er erg tevreden mee. Hou er rekening mee, schaalhelionderdelen zijn vaak toch niet goedkoop
Hallo, Ik haal even dit draadje terug naar boven. Ik ben ook bezig met de bouw van een Vario EC 135 en op zoek naar een schaal vierbladskop. De kop van Vario zelf wil ik liever niet aangezien de bladen met twee bouten moeten vastgemaakt worden. Deze is ook weinig schaal. Ik had graag de rotorkop van double cats besteld maar deze staat al een tijdje "out of stock" ... (dit is trouwens ook zo bij de hierboven vermelde sites) Weet iemand waar ik een mooie schaal 4-bladrotrokop kan vinden? Mvg,
Wat is daar het probleem mee? Dat resulteert juist in een veel rustiger draaiende rotor. Klopt, maar deze koppen vliegen erg goed (vind ik zelf), en dat is in mijn optiek belangrijker dan hoe het er precies uitziet.
Dit houdt meer werk in om de heli op het vliegplein vliegklaar te maken. Bovendien ben je dan haast verplicht om de Vario-bladen te nemen, terwijl sommige andere (symmetrische) bladen een stabieler vliegbeeld geven.
dan hebben ze de verkeerde a symmetrische bladen... normaal bij a symetrisch heb je meer rendement (lager toerental) en hij vliegt rustiger niet vergeten: tegenwoordig met al die electronische zooi erop kan het makkelijk dat iemand zijn stabilisatie gewoon anders dan standaard heeft ingesteld, en zo een stabiel beeld heeft gekregen. vlieg je de heli zonder stabilisatie, gaan de a symetrische bladen winnen..
Op zich valt dat mee, want je kunt 3 bladen laten zitten waarvan je er twee naar achteren zwenkt, en als je auto lang genoeg is kun je zelfs gewoon allevier bladen laten zitten (met twee bladen naar achteren gezwaaid). Maar ik vind dat geen prettig idee met alle hobbels en stuiters in de weg. Maar ik geef zonder meer toe, dat ik dat vele gevijs ook wel wat vervelend vond. Niet vervelend genoeg... Minor nuissance zoals de engelsen zouden zeggen. Dat is nonsens... Echt, totale nonsens. De vario bladen zijn JUIST ontworpen om het ding ook zonder FBL te kunnen vliegen, en dat houd per definitie in dat je niet heel veel bladen zult vinden die rustiger vliegen. Zie ook Student zijn post. Als je electronica gebruikt, tsja... dan maakt het sowiso niet zo heel veel uit welke bladen je kiest. Dan zijn het de instellingen van je FBL die de doorslag geven, niet de bladen. Tenminste: ik vind dit geen instabiel vliegbeeld: (bij 2:30 sta ik met beide handen voor de camera te flapperen (dus stuurt er niemand, ook geen FBL) terwijl het die dag toch 3~4 Bft was. Op die video was de heli geballast tot 8 kilo, wat een behoorlijk negatief effect op stabiliteit heeft. (op 00:50 kwam ik er achter dat de gyro nog uit stond... )
Yep, heb ook eens zo een kop mogen sturen en dat vliegt gewoon erg prettig zonder Estab. En die boutjes ? neem gewoon een klein accu schroevendraaiertje mee.
ik heb een aantal dubbeldekkers... (vliegtuigen) voor dat die nu eens een keertje op het veld staan, heb je jezelf al een paar keer een lamme arm gedraaid. dat is nu eenmaal het nadeel. 2 vleugels, meer bevestigingsschroeven.. 8 schroeven, of eigenlijk 5 schroeven, valt dan wel mee. denk ik en inderdaad, bij ons op het veld is er ook iemand met een aantal vario heli's. die heeft een mini accuboortje bij zich