Diff problemen Kyosho Inferno

Discussie in 'Electro auto's' gestart door XanderRC, 2 jun 2021.

  1. XanderRC

    XanderRC

    Lid geworden:
    2 jun 2021
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Soest
    Goedenavond allen,

    misschien kunnen jullie me verder helpen….

    Een paar maanden geleden heb ik een “replica” Kyosho Inferno gekocht voor mijn zoon (2x2S) maar sinds een tijd heb ik problemen met de diffs….

    de gehele auto incl de diffs heb ik al diverse malen uit elkaar gehaald. Bij m’n voor diff bleek het spur (zeg ik het goed?) afgesleten te zijn. Deze vervangen en toen deed hij het weer. Maar sinds een aantal dagen is het geluid terug.
    Ik heb de spurs van de front en rear al gecheckt. Niets aan te zien. Het centre diff al diverse malen opengehaald en daar is ook niets in te zien.

    Het geluid dat de auto maakt is echt extreem. Alsof er tandwielen heel zwaar over elkaar heen jagen. Echter is er dus nergens iets duidelijks te zien.

    Helaas hebben we de laatste tijd best veel in de auto gestoken (nieuwe kap, onderste draagarmen voor, een schade inferno gekocht voor onderdelen en een paar sets banden/wielen)

    Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Of waar ik specifiek op moet letten? Heb al veel zoekwerk verricht maar kan het helaas niet vinden….

    En misschien zoek ik wel helemaal in de verkeerde richting hoor….

    Alvast bedankt voor de moeite!
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Heb je ook in het voor en achter diff gekeken? Bekend probleem is dat de kleine kroontandwielen wel eens kapot gaan.

    En controleer de assen met name de outdrive waar de dogbones in vallen. Als er een kuiltje in de sleuf zit door de pin kan daar ook een hoop herrie vanaf komen.
     
  3. XanderRC

    XanderRC

    Lid geworden:
    2 jun 2021
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Soest
    Dank voor je reactie….

    Ja, heb ik alle 3 de diffs gekeken (ellende om de voor- en achterzijde te demonteren trouwens) daar waren geen rare dingen te zien….

    wat me wel opviel is dat er in alle 3 de diffs 1 klein asje met de 2 tandwieltjes zat…. Had toevallig nog een diff liggen uit de reserve onderdelen en een extra asje met tandwielen in het centre diff gezet maar daardoor kreeg ik “te veel” wrijving waardoor hij niet echt meer snel reed (lees als op 2S ipv 4S). Horen er 2 asjes in op 1?

    Ik denk dat ik het weekend alles maar weer ga demonteren en nogmaals kijken…. Heb je nog bepaalde tips om op te letten?

    Denk zelf niet dat het geluid daarvan komt want met “remmen” kraakt het ook enorm…. Als hij het binnenkort weer doet (ligt nu deels uit elkaar) zal ik eens een filmpje proberen te maken
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    wat roelof meld, is de uitgang van de diff
    de as die naar de wielen loopt vanaf diff naar wiel

    dat is vaak zo'n asje met aan 2 kanten een bolletje en twee uitstekende dingen erop.
    die twee dingen schuren natuurlijk in de cup uit de diff
    die cup kan dus inslijten. en dan is die as de hele tijd door dat ingesleten plekje aan het rammelen

    Zeker bij hogere vermogens, of rijden in zand en troep kan dat wel eens hard gaan met die cupjes.
    Kun je meestal zien zonder de boel te slopen.

    Het zou wel kloppen, want als er echt zo'n ingesleten plek zit, gaat hij herrie maken als je kracht op de aandrijving zet.
    gas geven, en bij remmen..
     
  5. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Extra setje tandwielen bestellen en een asje. Kyosho monteert vaak in hun rtr spul maar 2 spidergears ipv 4.
     
  6. XanderRC

    XanderRC

    Lid geworden:
    2 jun 2021
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Soest
    Goedenavond allen….

    ben weer een weekend aan het sleutelen geweest…. Achterdiff kraakte ontzettend…. Maar had nog een complete achterwiel ophanging liggen incl diff. Enkel paste m’n aandrijfas niet meer…. Alles netjes uitgeslepen (20x extra uitslijpen want bijslijpen lukt niet ;-)) uiteindelijk de boel passend gekregen…. Centre diff nieuwe spidergears gegeven (nu 2 stuks ipv) maar deze loopt iets zwaarder dan voorheen (gevuld met 7000k olie).

    Maar bij het testen bleken de voorwielen vooruit te draaien en de achterwielen achteruit….. betekend dit dat ik alles weet moet demonteren en om moet draaien in het voor- of achterdiff?

    Sowieso moet alles nog uit elkaar om de geslepen delen nog netjes alle te werken hoor. Maar had zo gehoopt dat m’n zoon even kon rijden :-(
     
  7. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Nee. Voorste of achterste diff heb je verkeerd gemonteerd. Niet het diff zelf uit elkaar halen. Maar omdraaien. Dan moet je even kijken welke de verkeerde kant op draait.
     
  8. XanderRC

    XanderRC

    Lid geworden:
    2 jun 2021
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Soest
    Ja sorry. Las net m’n bericht terug. Bedoelde idd het diff zelf 180 graden draaien…. Zal achter zijn want die heb ik vervangen.

    helaas moet dan alles weer los :(

    morgen maar weer eens rustig sleutelen….

    sorry voor de “domme” vragen. Ben nogal leek op dit gebied
     
  9. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik weet niet wat voor auto je hebt maar bij een inferno ligt het diff er in een paar minuten uit.
    en verkeerd om monteren kan bij een inferno ook niet.
     
  10. XanderRC

    XanderRC

    Lid geworden:
    2 jun 2021
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Soest
    Vertel dan graag even hoe je het demonteren moet.
     
  11. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    2 schroeven van de voorste kap en 2 van de bodemplaat en misschien de stabistang losmaken
     
  12. XanderRC

    XanderRC

    Lid geworden:
    2 jun 2021
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Soest
    Serieus?! :frustie:
    Morgen eens even kijken….

    Heb alles gedemonteerd;-)
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    als je regelmatig sleutelt, ga je vanzelf handigheidjes uitvinden :D
     
  14. XanderRC

    XanderRC

    Lid geworden:
    2 jun 2021
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Soest
  15. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
  16. XanderRC

    XanderRC

    Lid geworden:
    2 jun 2021
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Soest
    Het is ondertussen gelukt. Hij rijdt weer als een zonnetje.

    Het enige is alleen dat de aandrijfas net te lang is. Deze heeft nog maar 0,5mm speling aan beide zijde. Hier nog even een iets kortere as in zetten….

    Nu maar hopen dat m’n zoon voorlopig weer lekker kan rijden :bier:
     
  17. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Als ik me niet heel erg vergis zijn de rtr en kit versie tandwielen gelijk qua passing. Behalve dat de rtr gegoten tandwielen heeft. De kit versie tandwielen zijn een stuk sterker. Dat is wat ik me herinneren kan van de kyosho DRX van mijn zoontje.

    Niels
     
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Speling is er.. waarom een andere erin zetten?
    Je moet het jezelf niet moeilijker maken dan handig is :D
     
  19. XanderRC

    XanderRC

    Lid geworden:
    2 jun 2021
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Soest
    Denk je dat dat dan geen kwaad kan? Vind het namelijk wel erg weinig…. Zeker gezien de toeren die een as draait….
     
  20. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Welke as exact? 0.5mm is heel weinig inderdaad.

    Het is toevallig geen cvd asje?
    Screenshot_20210608-133237_Google.jpg





    Of is het echt een losse steekas.
     

Deel Deze Pagina