Bouwverslag Robbe Amplitude

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door gjtokkel, 27 jun 2021.

  1. gjtokkel

    gjtokkel

    Lid geworden:
    19 jan 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Deurne
    Na het lezen van het artikel in de "Model vliegsport 2021 nr 2" over de Robbe Amplitude ben ik enthousiast geworden. Afgelopen 2 jaar heb ik geen van mijn modellen (noemenswaardig) in de prak gevlogen en er is ook al een tijd niets nieuws bijgekomen. Snelle zwevers laten mijn hart wat sneller kloppen dus heb ik een Amplitude besteld. Ik ben van plan hem uit te gaan rusten met een Hacker met vertraging en een grote prop voor snel stijgen...
    Afgelopen vrijdag kwam de amplitude binnen. Wat een mooi ding is het toch. Hij ligt (nog in originele stukken) op mijn bureau en voor ik ga slapen kijk ik er altijd even naar.

    Het bouwen ben ik nog niet aan begonnen. Ik zal wel wat foto's posten met verslag als de bouw zelf is begonnen... Ik zit er nog tegen aan te hikken dat ik een gat zal moeten maken voor het heveltje in het hoogteroer. Ik geniet dus nog even van het mooie glimmende lak....

    De motor is voor mij wel weer zo'n twijfel dingetje. Ik kan de setup uit het artikel Emanuel jatten (B50-7L met 17x18"RFM) maar ik zie dat de motor wel ver buiten zijn max vermogen volgens hacker wordt gebruikt (1200W). Maar blijkbaar blijft het allemaal heel, gas hoef natuurlijk ook maar heel even open te staan. Verder viel mijn oog op een B50-8S competition die weer meer kV's heeft zodat ik mijn bestaande 4S/3000mAh kan gebruiken met bijvoorbeeld die 16x16 prop. Dat gaat dan wel weer hogere stromen trekken want waarschijnlijk ben ik door de 4120kV beperkt tot 4S tot max 5S. Daarnaast zou de competition serie betere lagers hebben waardoor 4% efficiëntie wordt gewonnen. Leuk natuurlijk maar is dat een marketing truc of is dat echt zo..
    Verder heb ik geen zin om de antenne's naar buiten te leiden als het niet hoeft. Heb ik met de mini-hawk wel gedaan maar daar zit veel meer carbon in de romp. Kom ik er mee weg door de antennes in de romp te houden maar dan niet te dicht bij de carbon versterkingen?

    Kortom: meer zal spoedig volgen...

    2021-06-27 17.38.03.jpg
     
    bipeflyer vindt dit leuk.
  2. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Heel gaaf dat je er ook eentje gaat afbouwen. Het is geen enkel probleem om ver over de fabrieksopgave van 1200W heen te gaan in dit geval. Die opgave is voor 'normaal' gebruik, niet voor de korte periodes waarin je bij een zwever de motor belast. Mijn aandrijving is me destijds aanbevolen door de F5B vliegers. Hij is vrij tam (voor F5B vliegers) op 4s maar kan ook nog prima op 5s als je harder wil.
    De hele afbouw is vrij rechttoe-rechtaan, ik verwacht dat je voor weinig verrassingen komt te staan, zeker na het lezen van mijn artikel.
    Ik heb de antennes in de romp liggen, achterin op enige afstand van de carbon rovings. Gaat tot nu toe prima, heel af en toe een RSSI waarschuwing maar die zijn altijd maar heel kort.

    Veel plezier met afbouwen!
     
  3. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    We hadden al via Pm gesproken, maar ook hier gefeliciteerd met de Ampitude :)

    5kW (en meer) is voor de Hacker 50-L motoren geen probleem bij gebruik in hotliners met de typsiche korte looptijden, zo zijn ze jaren ook in de wedstrijdscene gebruikt (toen we nog maximaal 6S mochten vliegen). Wel de motor tussen de vuchten laten afkoelen (>30minuten).
    Een L is iets zwaarder en heeft dus iets meer thermische massa om de opwarming op te vangen, dat zal bij een 50-S minder zijn, je zit sneller tegen het maximum. Ook kon de 50-S motor weleens te licht zijn om het zwaartepunt goed te krijgen.

    Ben benieuwd naar je bouwverslag :)

    Gerben
     
  4. gjtokkel

    gjtokkel

    Lid geworden:
    19 jan 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Deurne
    Top Gerben, daar heb ik wat aan. Zag inderdaad dat de L serie wat groter is. Ben er wel uit nu. Ik ga de setup jatten met de 7L
     
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.219
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ik heb nog wel bouwvoorbeeldfoto's van mijn Wilco F5B (Topmodel.fr destijds). Alle foto's ervan opgeslagen op schijf.
    Wellicht heb je er wat aan?
    Robbe koopt het model in bij Launch Models in China.
    Er zijn wat kleine verschillen in de mallen aangebracht. Maar voor de rest zal het niet veel verschillen.
    En ik hoop dat de staart overgang in kielvlak is versterkt. Die brak bij mij bij de landing in de maiden.

    Vandaag net nog even gevlogen met de Wilco/Hawk F5B.
    Maar ik was toch te moe, was het behoorlijk warm, en verdween alles in de
    dikke en dampige lucht. Was em zelfs even kwijt... damn!
    Gered... En em toen maar braafjes geland. Not my day.

    Sunrise ICE regelaar 150A.
    Is mooi vlot op Freudenthaler 14,5 x 14 smal. Fietst verslavend vlot omhoog op 3300mA 4S. maar nee, niet hi-end. Wel heb ik met de efficiency een hoop snelle stijgvluchtjes.
    En is de belasting zo laag dat er eigenlijk niets heet wordt...

    Gearbox is Kontronik 5,1 op 1 en een binnenloper van HET RC met iets van 2640 kv.... zoiets was het dacht ik.

    Antennes keurig onzichtbaar binnen de romp, UBEC en ontvanger bijeen en hangend aan de schakelaarschroefjes. Regelaar en ontvanger galvanisch gescheiden. En zit er een Unilog bij in.
    Geen carbon, dus ook geen ontvangstproblemen.

    Voor de doelstelling comfortabel. Hoger vermogen zit in mijn Enigma en is meer een kist ernaar.

    Maar bij vragen, zeker Gerben of @GJVO even raadplegen. :)
    De bouw in KNvvL blad was eerlijk.
    Maar dacht ik direct... had deze twee heren effe benaderd? Sommige zaakjes las ik hoofdschuddend...

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2021
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.882
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Gefeliciteerd met je model.
    NIet bang zijn om een sleufje in roeren te frezen.
    De roerhoorntjes moeten echt goed vast zitten en dus verlijmd worden aan de bovenschaal met UHU Endfest 24 (de groene).
    Ik zie dat de opening onder de vleugel, waar de accu komt, nog steeds zo klein is.
    Die moet je groter maken en die derde vleugelbevestiging achterin zou ik ook weghalen.
    De vleugel zet je achterin vast met een stuk tape, zwart isolatietape.
    Ik zie op de F5B site niet meer mijn bouwverslag van de Hawk want daar heb ik dat allemaal op foto staan.
    Ik heb de Hawk, want dat is de Amplitude, heel veel getest en aangepast, veel geschreven op RC Network.
    Bas heeft dat ook allemaal overgenomen in zijn bouw.
    Waarschijnlijk moet je ook het instelhoekverschil veranderen om de Amplitude echt snel te krijgen.
    Hier staat nog deels een bouwverslag en ervaringen met de Hawk, helaas zijn sommige foto's verdwenen.
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/bouwverslag-hawk-f5b-van-staufenbiel.85456/

    Optie voor de motor zou ook nog een Kontronik Kira 600 met 6.7 gear kunnen zijn.
    Is net als de Hacker ook een 2 poler en ik denk op dit moment een iets goedkopere oplossing die technisch gelijk is aan de Hacker.

    GJ
     
  7. gjtokkel

    gjtokkel

    Lid geworden:
    19 jan 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Deurne
    Dank voor de tips. Ik heb ondertussen inderdaad een Dutch sunrise ICE 150 regelaar van Gerben. Had wel al ervaring met YEP regelaars en ben hier erg tevreden over. De rem instellen gecombineerd met mij futaba zender is even lastig maar met een programmeerkaart en aanpassing van bereik werkt dit prima.

    Kontronic stond nog niet op mijn radar inderdaad. zal hier ook nog eens naar kijken voor ik de motor bestel, dat ga ik waarschijnlijk vandaag doen. Mijn radar staat nu op de B50-7L met een RF 17x18 prop met displacement spinner. Ik heb een 4S 45C 3000mAh graphene accu die ik ga gebruiken. Mocht ik in de toekomst hongeriger worden dan kan ik altijd nog naar 5S. Eventueel heb ik nog een 4600mAh mylipo.de liggen, maar die zijn 35C...

    Frezen en uitsnijden gaat wel lukken maar wil hier even goed voor gaan zitten en de rust nemen. Is toch zonde als ik uit schiet of het gat net niet op de juiste plek heb gemaakt :)
    Roerhoorntje van het hoogteroer moet inderdaad goed vast zitten :). UHU endfest 24 (groene) heb ik niet. Zat te denken aan 24h epoxy, evt met microbolletjes. Raad je me aan toch UHU aan te schaffen en te gebruiken?

    Wat het gat en instelhoekverschil betreft. Dat is nieuwe info... Of het gat groot genoeg is, zal ik snel merken :) Ik zal het verslag van de staufenbiel hier boven eens goed doornemen... Ik begreep uit het artikel dat de amplitude net was steviger is dan de hawk.

    @MicropropSport : ik ken het gevoel van slecht zicht inderdaad... Heb je je adrenaline systeem nog eens goed uit kunnen testen haha...
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.882
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De firmware van de Sunrise is anders dan die van de YEP, ook de componenten zijn wat beter.
    De rem is harder en hij start sneller op dan de YEP.
    24H epoxy zou ik niet gebruiken, dat is te bros.
    Dat heb ik destijds ook geprobeerd bij het motorschot en de UHU Endfest is echt veel sterker en taaier.
    Dat frezen is gewoon even jezelf ertoe zetten.
    Ik gebruik veel schilderstape om dingen af te tekenen op de roeren en dan schiet je ook minder snel uit.
    Als je je vinger onder het roer houd voel je ook het freesje en voorkom je dat je door het roer heeb gaat.
    Kijk anders even op mijn verslag van de Avionik pylonracer.
    Veel wat ik daar gebruikt heb komt uit de F5B en daar staan de foto's nog wel.
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/bouw-van-een-avionik-d17-pylonracer.276383/

    Die derde bout in de vleugel achterin zit behoorlijk in de weg plus dat ie bij een harde landing de vleugel kan scheuren, tape breekt gewoon.
    En in F5B doen we niet anders dan de vleugel achterin vast zetten met tape.
    Plus dat als je de accu in de romp hebt liggen en per ongeluk een te lange bout achterin draait je vuurwerk krijgt.

    Ik heb nog even gezocht en ik heb een deel van de bouw van de Hawk gevonden op de F5B site, beetje verborgen.
    Dit kan je 1:1 kopieren.
    https://www.f5b.nl/hawkbouw

    Of de Amplitude sterker is weet ik niet.
    De Hawk3 was niet veel anders maar de Amplitude lijkt meer op een model dat ik ooit eens getest heb voor Staufenbiel, dat was iets groter dan de Hawk en had ook wat meer verstevigingen en een 4 klappenvleugel.
    Die kwam ook bij Launchmodel vandaan, net als de Amplitude, Hawk en nog veel meer modellen die door Robbe/Graupner en Horizon verkocht worden.

    GJ


    Gert Jan
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2021
  9. gjtokkel

    gjtokkel

    Lid geworden:
    19 jan 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Deurne
    Zo, B50-7L, spinner met displacement en 17x18 props zijn besteld. Ook de UHU endfest. Mooi
    Schilderstape is een goede tip... Die neem ik over,,,
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.219
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Haha… adrenaline… nee dat niet… maar ongelofeloos knorrig naar huis…
    Als het me ontglipt wordt ik pissig. Wij vliegen tegen de zon in.
    Keer een F5B wedstrijd op de club gehad. Sindsdien ons veld geen favoriet meer. Maar ook volledig te begrijpen.

    Als tape masker neem ik de blauwe van Tesa. Die heeft de juiste kleefkracht.
    Maskert zo goed, dat ik hem ook gebruik voor lakwerk op scheepsmodellen. Alleen snij ik er dan repen uit, omdat je die goed kunt sturen.

    Had ie nu ook flaps? Of alleen remmen met spoilerons?
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2021
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.882
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Heb je de 17x18 rood besteld?
    Op 4S is dat een leuke instapper met de B50 7L.
    Op 5S komt ie echt tot leven.

    GJ
     
  12. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.219
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Wat openleggen inhoudt... ben ik ongeveer zover gegaan. Later nog zelfs iets meer.
    Op een gegeven moment wordt het wel vol... en moet je er bij kunnen.

    DSCN7177.JPG


    Mijn onvangerpakketje met de Castle 10A UBEC. Die staat op een vaste uitgang van 5 of 5,5V
    Per PC kabel echter om te programmeren... verder een zeer goede UBEC.
    Accu hier nog er bij, die heb ik later elders elders geklit met Velcro. Wegens CG bij een andere maar mildere motorsetup.
    Een 500mA, omdat mijn laders kleinere waarden niet kunnen hanteren.
    GJ vloog met 350mA. De rode staafjes zijn bowden doorvoeren. En daarin prikken vrijelijk de antennes van de compacte Jeti ontvanger
    Het hangt aan 2 schroefjes aan de schakelaar. Kan ook met 1, maar leek beter met 2 te blijven hangen.
    Is een getaped en geflanst pakketje. Zeer, zeer pragmatisch. Kan ook zo weer uiteen... als het maar blijft zitten...

    DSCN7179.JPG


    Het richten van het motorspant met overmaatse ringen, en lampenfittingsmateriaal van de bouwmarkt.
    Instelhoeken moeten volgens de jongens op 0 staan.
    Ik heb er iets side thrust in. Neutraal was beter... maar is met trim amper van invloed... bij het geringere vermogen.
    Je hoeft dus geen 3D printsels te verzinnen... En met UHU Endfest... idd...
    Ik plaats het niet hier... 'van zo moet het'... het is ter inspiratie :)
    Het tandwieltje is slechts als tijdelijk opvulringetje... spacer... voor de diepte van het motor schot, en kwam net mooi uit.
    Spinner moest ook mooi aansluiten immers...

    DSCN7152.JPG


    Dus als afstandhouder... tape tegen het geklieder...

    DSCN7150.JPG

    En dan de grotere ring uit de scratchbak voor get gericht aanleggen.
    De metrischfijn draad van de lampenfittingsset gaf een zuiverder aanleg dan standaard metrisch zou doen...
    Leut is dat deze draad ook mooi past op de uitlaat van een Saito .56 viertaktbrommer...
    Wat is het leven toch mooi...

    DSCN7151.JPG


    Het er in hangen deed ik met de steel van een penseel...
    Zoals uit uitkwam...
    Dat mijn motorschot dubbel is, had met plaatdikte van doen. Dus een sandwich.
    Veder meer hechtingsvlak voor de Endfest... Maar is volledig zelfbouw uit epoxyplaat...
    Op zondag zijn de winkels dicht... dus dan maak je het maar...
    De lineup om in te bouwen. Alles aandraaien, de lijm, en dan geriefelijk alles op z'n plek
    zetten...

    Normaal wordt een dun spantje ingekerft met kleine slots voor meer grip/verband
    in de verlijming. En dat volstaat prima. Komt er een streng carbon of glas voorlangs
    om het schot te borgen tegen uitbreken.

    DSCN7147.JPG


    Gr Bas
     
  13. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.219
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mijn hoogteroer in 2009 zo aangepakt...
    Stuurstang haakt aan, maar kan niet ontsnappen.
    Amper iets uitgeslepen uit de staart. De uitslag is maw 3 mm up/down.
    Soms zie je hele japen er in gemaakt. Niet nodig.
    Het hoortje heb ik uit GFK plaat gezaagd en met sleutelvijltjes verder in gareel gebracht.
    Heb hier voor wel een minibankschroefje die je in de hand kan houden, en waar je het object in kunt vastklemmen.

    Het hoorntje heb ik uitgewerkt in Adobe Illustrator en even als PDF erbij.
    En kan je het gebruiken. Verlijmd met 30 minuten Z-Poxy.

    DSCN2877.JPG DSCN2875.JPG DSCN2876.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. gjtokkel

    gjtokkel

    Lid geworden:
    19 jan 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Deurne
    Dat ziet er indrukwekkend uit. Een clubgenoot heeft een Hawk, Zal eens vragen om m mee te nemen zodat ik ze kan vergelijken. Heeft de hawk ook koolstof verstevigingen? Ik zie ze niet op de foto...
    @GJVO: het is toch een RFM geworden... voor nu...
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  15. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.219
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zo het mij uitkwam heb ik ook eigen ruderhoornjes voor de ailerons gebruikt.
    De slots gefreest met tandards bolkopfreesjes. De slots die moesten gemakt worden afgetaped.
    Zodat je een glasheldere markering krijgt voor een scherpe inkerving.
    Verder beschermd de tape bij wegschieten.
    De tape is direct ook mooi masker bij het verlijmen met de 30 minuten epoxy.
    De overmaat aan lijm kan je zo wegvegen zonder de rest van coat te bedoezelen...

    DSCN2820-Wilco Servo Bay-1.jpg DSCN2885.JPG DSCN7191.JPG


    Welliswaar getaped... maar dan niet met de Tesa tape... 6 euro per rol.
    Prijzig maar echt voortreffelijk in het bouwhok.
    Hier even zo een afplakking...
    Het voorbeeld is mijn Enigma F5B met een iets ander roerhoorntje uitgewerkt

    DSCN6057.JPG


    Ook hier aftekenen, tapen en dan frezen...
    Om bij het hoorntje haaks te verlijmen met epoxy, er een malletje voor gemaakt uit
    styreenplaat, netjes een sleufje in het stukje plastic, en op klempassing.
    Inprikken en legt het haaks aan op de huid...

    DSCN6070.JPG DSCN6072.JPG DSCN6104-LR.jpg


    Algemeen... kan je tevoren plannen als je er niet vertrouwd mee bent.
    Hier polyestertape op de gelcoat... de ruderhoorntjes uitgeprint en op
    styreenplaat geplakt. Deze vast met CA-lijm. Met mock-up stangetjes
    de boel opgesteld om de resolutie van de servo optimaal te kunnen benutten.
    Dan de zaak checken met de zender, en zonodog bijstellen op de tekening.
    Daarna kon het in GFK-plaat worden uitgezaagd.
    En de teepjes trok je zo los zonder iets van de vleuger geraakt of verpest te hebben.
    De flaps zijn op dezelfde wijze geplanned. Gehhel getest op werking
    zonder een 'mes' in de vleugel te hebben gestoken...

    DSCN6065-LR.jpg DSCN6090.JPG

    Wellicht heb je wat aan deze inzichten :)
    Uiteraard stonden beide heren te bonken op de deur,
    wanneer ik eens kwam opdagen voor de wedstrijden... Haha!
    Ik geloof dat ik wel eens een diepvrieskip heb gewonnen...
    De nummer een van die dag moest het met een bokaal doen. Die zijn niet te vreten...

    Gr Bas
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 28 jun 2021
  16. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.219
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    En dit is die Tesa tape... moest er een plaatje van hebben...
    Alleen die prijs is even slikken... maar 1x gebruikt, en je kan niet meer zonder...
    Da's pas erg!

    IMG_5982.jpg

    Nee, bij mij niet veel koolstof. Wel weerszijde strengen bij het vleugelzadel.
    En de liggers in de vleugel zijn er mee afgelapt. De servobodems.
    Bijkans nog een 2x dwarse streng stabilo, onder en boven.
    De grens lag dacht ik bij 3,5 tot 4 Kw? Was dacht ik ook gewichtig.
    Marc de Groot vloog hem daar dacht ik op. En haalde daarmee het maximum uit de kist.
    Wel bijzonder. Maar hij vloog alles voortreffelijk. Zwaar was het ding ook...


    Hier doe je het voor... dat fraaie vliegbeeld :)

    21122214_1460125420745266_2995007622364382308_o.jpg

    21122405_1460125414078600_2489766690327943576_o.jpg

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2021
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.882
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, een 17x18 is altijd een RFM maar er zijn gouden, groene en eigenlijk de enige goede prop is de rode.
    Vandaar dat ik vroeg, heb je een RFM 17x18 rood gekocht.
    Om het spant uit te richten gebruikte ik de spinner, dat ging eigenlijk altijd goed.
    En altijd een dubbel motorspant, daar had ik wat ribbels in de zijkant gemaakt, dan had je wat meer vlees.
    Zo deed ik dat ook bij de wedstrijdkisten en die hadden echt een keiharde rem en aanloop, nooit losgekomen.


    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  18. gjtokkel

    gjtokkel

    Lid geworden:
    19 jan 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Deurne
  19. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.219
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.882
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dan hoop ik dat je de rode krijgt.
    De gouden maakt herrie en doet niet veel, de groene is ook niet efficient, de rode is de enige die werkt.
    En ik hoop dat het de F5B uitvoering is want anders gaat het mis bij 5S.
    Bij een F5B uitvoering is de hals extra versterkt, bij een normale niet.
    Maar ik begrijp dat je alles bij Hacker bestelt hebt.
    Er zijn goedkopere adressen..
    En bij Reisenauer zou ik NOOIT iets kopen, daar heb ik zo mijn redenen voor.
    Hier staat de prop bij Rudi.
    https://www.modellbau-freudenthaler...-x-18-rot-f5b-#/26-propeller_farbe-kohlefaser

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina