Afbouw en perikelen van Willy zijn Venture

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door GJVO, 8 jun 2021.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nou, toevallig kan dat wel.
    De Guiletta is 175 Euro per maand.
    En bij 40000 km per jaar 270 Euro per maand, dat is de snellere versie.
    Mijn Alfa heeft al zonder probleem 165000 op de teller staan.
    Bij Mercedes moet je elke 20000 km naar de garage, een Alfa doe je gewoon zelf.
    En wat ik vanmiddag al zei, Mercedes is voor zwarte mensen, Hamilton rijdt Mercedes.

    Een Mercedes C200 Avantgarde met een lullig 1.5 motortje dat 184 PK moet leveren kan je ook leasen.
    10000 km per jaar, 459 euro per maand hier in Dld.
    Echt stukken goedkoper dan in NL.

    GJ
     
    Cnn vindt dit leuk.
  2. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    € 10,-- enkele reis is heel goed te doen.

    Al gaat er niets boven het aroma van een paar bruinkool-briket gestookte kachels in de winter. :kwijl:
    Net als die heel oude diesels op een koude dag. Daar kan geen Keuls water tegen op.
     
  3. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Dus Wil is een whigger.. white nigger haha

    @Vale Ouwe kw/h prijzen zijn al gestaag aan het stijgen hoor:)
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik betaal voor Duitsland heel weinig voor mijn stroom, 21 cent per KW/h
    Normaal zit je rond de 29 ct en stijgende.
    Bij laadstations betaal je 48 tot 55ct per KW/h en dan is het maar de vraag of je echt gekregen hebt waar je voor betaald want ze gebruiken ongeijkte meters.
    Hoe meer van die electrische rolstoelen er rondrijden des te duurder word de stroom.
    En die stroom uit fossiele brandstoffen, linksom of rechtsom.
    Windmolens worden gebouwd uit fossiele brandstoffen die omgezet worden in epoxyhars en glasweefsel.
    Zonnepanelen hebben heel veel fossiele brandstof nodig om silicium te smelten.
    En hier zijn ze de bruinkoolmijnen aan het uitbreiden omdat ze niet aan de behoefte kunnen voldoen nu de kerncentrales dicht gaan.
    Dan geef ik de voorkeur aan opstoken van benzine/diesel of LPG.
    Maakt ook een mooier geluid.

    GJ
     
    Helikapoter, HansH, MicropropSport en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    De meest schone energie waarover we nu kunnen beschikken is kernenergie. De splitsing variant. De mogelijk veel betere fusie variant gaan wij waarschijnlijk niet meer mee maken.

    Eind jaren 70 werden wij scholieren verplicht een spreekbeurt te houden en dit was toen mijn onderwerp/stelling.
    Die werd; "ietwat onwennig" aangehoord, zeg maar.
    Ik blijf nog steeds bij die mening.

    Ik denk wel dat we elektrisch gaan rijden. De dikke diesels of V8 benzine worden net als stoom(kolen) aangedreven; een hobby & bezienswaardigheid.
    Maar de energiedrager gaat waterstof zijn. Ter plaatse tanken of tank wisselen, geen idee.
    Ik geloof niet in een duurzame/praktische oplossing in het rijden op accu's.
    Maar we gaan het zien. :)
     
    wim eon, Arnoud Snel, serge pot en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Je hebt helemaal gelijk GJ!

    Complete onzin en waanzin die elektrische auto's inderdaad.

    Gaat natuurlijk ook faliekant spaak lopen. Dat kan niet anders
     
    HansH en Arnoud Snel vinden dit leuk.
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Windmolens zijn ook niet rendabel, integendeel. Maar toch planten ze landen vol met die dingen.
    Elektrische auto`s zie ik ook niet zitten. Maar als er straks geen alternatief meer is moeten we wel.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Onbekend
    Voor elektrische auto's zal ook de infrastructuur aangepast moeten worden, zowel in Nederland als wereldwijd. Maar dat zullen ze in Den Haag wel "vergeten" zijn. :confused:
    Als met het huidige netwerk iedereen massaal 's avonds de auto oplaad valt overal het licht uit. :D

    Windmolens? "Iemand" heeft gezegd dat die dingen goed zijn. Dat kunnen we natuurlijk nu niet terug draaien want dat is gezichtsverlies. (Net als vele besluiten)

    Grt,

    Arnoud.
     
    HansH, MicropropSport en Cnn vinden dit leuk.
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    GJ zat mijn auto een beetje af te kraken. Maar dat pik ik niet :D.
    Zelf wiellagers vervangen van je Alfa, die gaan M.RC.D.S 800.000 km mee :p.
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    En met waterstof kunnen ze het huidige gasnetwerk gebruiken.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Van achter buro´s wordt er veel vergeten. Het zal wel met geld te maken hebben.
    Zo is de organisatie voor amateur muziek al 36 keer van naam veranderd en ze hebben telkens grootse plannen, waar weinig van uitkomt.
     
  12. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Het lijkt mij ook dat de verantwoordelijkheid van die transitie aan de producent-kant moet zitten en niet aan de consument-kant.

    Oftewel: ík ben geen boef dat ik niet in de minst schadelijke auto rij, die autobouwers zijn ratten dat ze 3 auto's maken die zo schoon zijn dat hun plekje in de hemel is gereserveerd, maar zo schofterig duur dat Jan met de pet er niet mee gaat rijden.

    Als er geen 'slechte' autos gemaakt worden kunnen wij ze ook niet kopen. Alles wat nu rond rijdt sterft vanzelf, de Alfa's traditioneel als eerste (Kom maar!Kom maar!Kom maar!:stout::p:p), en dan blijven de 'goede' over.

    Slecht en goed tussen aanhalingstekens want wat de boomknuffelaars goed keuren kan mijn pies niet bepaald lauw van worden

    Ik heb wat collega's die in een i3 rond hobbelen....wat een complete aanfluiting is dát
     
    Cnn vindt dit leuk.
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hier in de Eifel is amper een laadpaal te vinden.
    De afsleepdienst is erg blij met electrische auto's, ze slepen er heel veel af, vooral Teslas.
    Wat er hier al wel te vinden is zijn H2 tankstations, dus waterstof.
    Richting Keulen ben ik er zeker 4 tegengekomen.
    Dat heeft een toekomst en dan kunnen we al die windmolens en solarfarms weer platgooien.
    Die dingen bouwen hebben waarschijnlijk al zoveel olieprodukten gekost dat de klimaatdoelen nooit gehaald worden.
    Het valt me ook altijd op dat de grote voorstanders van zogenaamd groene dingen altijd veel meer te besteden hebben.
    De hogere klasse van de samenleving.
    En de jeugd, want die hebben echt geen idee wat dingen kosten, het komt ze te makkelijk aanwaaien.
    Wacht maar tot ze van school gaan en hun huisje moeten huren, autootje willen rijden zelf een I phone moeten betalen, dan piepen ze anders.
    Ook Greta.

    GJ
     
    ISOLA2 en Cnn vinden dit leuk.
  14. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Precies dat is het probleem. Ze hebben het zo hard geschreeuwd. Nu kunnen ze niet meer terug. En dat is wat faliekant mis zal gaan. Het is één grote zeepbel die gaat knappen. Accu techniek is ook nog niet zover.

    Ik had laatst nog een gesprek met een Tesla model X rijder. Deed 10x zijn deuren open en dicht om ze te showen op het veld.

    Na wat gepraat te hebben, en de uitleg over de geweldige a123 cellen in zijn bolide.

    Vroeg ik hem wie het snelste zou ziin op de Duitse autobahn, Berlijn op en neer vanuit Emmen(580km)

    Zonder dat ik er om vroeg kreeg ik te horen dat zijn auto 240 km/h kon. Maar de motoren raakten dan wel oververhit.

    Toen ik vroeg of hij de vraag wel begrepen had: wie is sneller Berlijn op en neer terug antwoorde hij: dat zijn actieradius wel in elkaar flikkerde en hij een keer of 4 zou moeten stoppen om te laden.

    Maar dat Tesla zou met een software update komen om de laadtijd te verminderen. Dat slikt men dan ook maar als zoete koek. Alsof er dan hardwarematig wat veranderd.

    Nu heb ik veel Nederlandse tesla's gezien de laatste Jaren aan de A2 richting berlijn. Deze stonden vaak bij hotels aan de snelweg. Vaker dan 1 keer reed ik al weer terug uit Berlijn en stonden de zelfde Tesla's nog steeds aan dezelfde laadpalen. Dan had ik zelf ondertussen 4a500km gereden en een halve dag in Berlijn doorgebracht. Mijn schatting was dat men 2a3 dagen onderweg was in hun Tesla.

    Je zou maar haast hebben.. brr
     
    Arnoud Snel vindt dit leuk.
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb ooit in een Tesla in riduculous mode mogen rijden.
    Op een recht stuk asfalt op een industrieterrein, launchcontrol en gaan.
    Absurd snel.
    De tweede keer was ie voelbaar langzamer en bij de derde keer zakte ie in.
    De accus trokken het gewoon niet meer.
    Actiradius stond bij begin ergen rond 400km, na 3 keer optrekken op 150km.
    Ik ben in mijn benzineslurpende Cayman S gestapt en me rot gelachen, wat een ontzettende hoax is die e auto lobby.

    GJ
     
    HansH en Cnn vinden dit leuk.
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Die actieradius wordt berekend naar hoe jij in dat ding rijdt. Dus al zou je daarna de snelweg op gaan zal die weer oplopen.
    Maar, eens, zeker in DE met flinke afstanden zal de E auto voorlopig niet scoren.
     
  17. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Electrische is enkel leuk met brandstofcel.
    Dan heb je actieradius en vermogen. Uitstoot is water.
    Waterstofgas is te winnen mbv de windmolens en zonnecellen, kosten laag dus. Comprimeren tot een vloeistof kan door koelen of persen. En dan is het net als LPG te tanken. Snel en effectief dus.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De enige methode om waterstof groen te winnen is kernenergie.
    Je wilt niet weten hoeveel energie er in windmolens en zonnepanelen maken gaat zitten en hoeveel uitstoot en afval er daarbij vrij komt.
    En bij kernenergie ontstaat er maar heel weinig afval wat vrij makkelijk veilig op te slaan is.
    Maar de wappie lobby begint meteen te schermen met kernafval, Fukushima en dat soort dingen maar in de praktijk valt het heel erg mee.
    Voor AEG ben ik in kerncentrales in Duitsland geweest, alles is 3 dubbel en meer beveiligd maar Merkel is gezwicht voor de groenen.
    Hopelijk komen ze er snel genoeg achter dat ze fout gedacht hebben.
    Hoewel het mij eigenlijk geen zak kan schelen, mijn tijd duurt het wel en ik heb gelukkig geen kinderen.

    GJ
     
    Helikapoter, serge pot en HansH vinden dit leuk.
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    DUITS ONDERZOEK: DIESEL IS BETER VOOR MILIEU DAN ELEKTRISCH
    19 april 2019


    Elektrische auto’s zijn alleen op papier beter voor milieu. In werkelijkheid vertegenwoordigen ze per kilometer een hogere CO2-uitstoot dan dieselvoertuigen. Dat is de conclusie van een studie van de universiteit van Keulen onder leiding van fysicaprofessor Christoph Buchal.

    Accu's zijn vervuilend
    Dat een accu van een elektrische auto, niet bepaald klimaatvriendelijk is, weten we intussen. Los van ethische problemen die te maken hebben met het winnen van die zeldzame grondstoffen, gebeurt het ook zelden op een ecologische manier.

    De studie gebruikt de Tesla Model 3 als toetssteen. Die heeft één van de efficiëntste accu’s en elektrische aandrijfsystemen op de markt. Maar daar vertegenwoordigt de batterij alleen nog altijd een CO2-uitstoot van 11 à 15 ton. Bij een levensduur van 10 jaar voor de accu en een gemiddelde afstand van 15.000 kilometer per jaar, betekent dat al 73 tot 98 gram CO2 per kilometer. Wanneer ook nog de Duitse elektriciteitsmix in rekening gebracht wordt, belast een elektrische auto het klimaat 11 to 28 procent meer dan een modern dieselvoertuig, staat in de studie te lezen.

    Wat is de échte CO2-uitstoot?
    Wordt het elektriciteitsverbruik verrekend, dan stoot die Tesla in werkelijkheid tussen 156 en 181 gram CO2 per kilometer uit. Dat is merkbaar meer dan een dieselwagen van dezelfde afmetingen, zo concluderen de Duitsers die overigens erg lichtzinnig omspringen met de extra milieubelasting die de productie van fossiele brandstoffen veroorzaakt.

    De studie is ook ongemeen scherp voor de Europese politiek. Die beschouwen elektrische wagens als zero-emissievoertuigen, en negeren compleet dat de stroom eerst opgewerkt moet worden. De onderzoekers beschouwen de voorgeschreven CO2-norm die Europa vanaf 2030 zal opleggen als ‘onrealistisch’. De drempel van 59 gram per kilometer komt overeen met een verbruik van 2,2 liter diesel of 2,6 liter benzine per 100km.

    Liever een auto op aardgas
    De aangekondigde grenswaarden verplichten autobouwers om een aanzienlijk deel van hun toekomstige verkopen in elektrische auto’s te realiseren. Maar, zo concludeert de universsiteitsstudie, dat zou net slechter zijn voor het milieu. De wetenschappers suggereren dat het klimaat vooral gebaat zou zijn met een omschakeling naar methaan of aardgas. “Daarvan is de CO2-uitstoot nog een derde lager dan bij een dieselmotor”, klinkt het.
     
    MicropropSport, Cnn en HansH vinden dit leuk.
  20. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik pieste net bijna in mijn broek vam het lachen! Er draaide een Tesla X voor mij de snelweg op met zo'n taartschep spoiler aan de voorkant en een enorme vleugel op de achterkant:rofl::rofl: die is bang dat z'n accu niet op tijd leeg is

    Maar gisteren voor de F5j naar Losser geweest, 215km enkele reis en er is geen enkele Elektrotuut die dat red met een aanhangertje.
    De kremlinCruiser deed het netjes met 5,8ltr per 100 kilometer dus daar mogen de groenen trots op zijn!:thumbsup:
     

Deel Deze Pagina