Dat autonome vind ik persoonlijk niet zo interessant maar 480km/u op 29 kilometer hoogte met een zwever is wel heel stoer!
Op die hoogte is de dichtheid grofweg rond 1% van die op zeeniveau, je zult dus bij gelijke Cl 10x zo snel moeten vliegen voor de zelfde lift met de zelfde krachten en momenten. Omdat je met ook heel lage Reynoldsgetallen te maken hebt zal je ook bij niet té grote Cl kunnen vliegen. Dus relatief gezien is het helemaal niet zo hard, en ook de krachten zijn niet zo hoog. Wel is de temperatuur met -50°C vrij laag op 29 km, maar afdalend tussen 20 en 10 km bereikt deze haar 'dieptepunt' van ongeveer -56°C. Ik ben even wat verder gedoken in dit project, ook al omdat het toestel in het filmpje wel erg doet denken aan de Supra van Vladimir met een andere romp en kielvlak. Nu is het voor NASA én andere VS-overheden vrijwel onmogelijk om direct zaken met hen te doen, maar de omweg hier is waarschijnlijk het feit dat Strato Dynamics een Canadees bedrijf is met ook nog een vestiging in de VS. Ze maken trouwens ook toestellen die helemaal niet op een Vladimir product lijken. Wanneer je tijd hebt is het de moeite waard meerder bijdragende ondernemingen eens op te zoeken.
Ik snap natuurlijk wel dat het natuurkundig helemaal verklaarbaar is en niet echt extreem Maar voor de getallen waar wij noormaal gesproken mee spelen is het wel bizar hoe anders het op die hoogtes kan zijn, daar ging het mij voornamelijk om
Erg mooi bedankt voor het delen, wel klein beeldje kan er ook geen link uithalen of vergroten helaas ,of heb je wel een link waarmee ik alles beter bekijken kan . mvg Andre