De avonturen van Willy de Woofer deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Mugen MRX-3, 15 aug 2021.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Coolpower heb ik op 5% gestookt. Absoluurt perfect.
    Aerosave duidelijk een dikkere olie, nimmer meer roest. never ever! Weg van de markt...

    De Weston Prosynth kan op 12% gezet worden. Ik heb 15 aangehouden.
    Nee, meng niet zelf... dan moet je ook aan de nitro zien te komen. En dat is terreur-brew... ambtelijke onzin...

    Vergeten de motor te afterrunnen... roestlui geworden door dat conserverende Aurosave...
    Snel effe controleren nu het toch al te laat is, anders er dan maar weer een 1 eurolager in...

    Ik geloof dat voor vliegen zo een max 15% wel volstaat. RC1 vloog met 0% FAI brandstoffen.

    Wil je Fox motoren gaan draaien... die worden idd happy op hoge concentraties 'klappertjes' vloeistof.
    Een ding wil je niet... en OS 46 boven de 12K zetten... stript sneller dan een stripper in een stripclub.
    Of behang bij behangstrippersmuziek!
    We zien wel hoe het brommertje zich houdt... anders dan maar een FX met ASP busje er op...
     
    Mugen MRX-3 en Cnn vinden dit leuk.
  2. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    Bas,
    Heb jij al veel ervaring met de asp bus in een fx ? Die zou gewoon een 14 K of hoger aan moeten kunnen
    Wat voor een prop draai je nu met de AX 46 en reso, ik vermoed dat dit een 11x8 of 12x7 zal zijn
    Een 11x7 draait bij mijn AX zonder reso op de grond al 10.5 K
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik wel. Al draai ik niet dergelijke toerentallen (het houdt bij mij met plm 12K op de grond wel op), Die ASP bussen kunnen gewoon alles aan wat je ze voor de voeten werpt, behalve zand en roestende lagers.

    Alleen waarom zou je... Hele hoge toerentallen op hele kleine props hebben alleen zin bij kleine slanke snelle vliegtuigen. In alle andere toepassingen maakt het alleen maar een hele hoop herrie en kost het onnodig veel brandstof.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De Venture;
    De berekeningen van de prop, motor en regelaar, zijn inderdaad al door GJ gedaan. Hij heeft zoveel mogelijk overal rekening mee gehouden.
    Ik ga er vanuit dat het wel klopt ;).
    Misschien is deze kist niet meer het meest ideale zomeravond toestel? Het is verschil met de Curare en de XTra is toch wel heel erg groot.
    Maar ja, om hem nu weg te doen. Ik verlies er altijd veel geld op. En het budget is zo goed als op.
     
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Met genoegen kan ik melden, inmiddels een goed- en plezierig contact met Olaf, onze beheerder, te hebben.
    Waarover, dat weet iedereen wel.
     
  6. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    De Venture is idd een heel ander toestel dan een curare, toch denk ik wel dat het een erg goed ding is wat je vliegkwaliteiten ten goede komt. omdat het allemaal wat rustig en beheerst gaat ga je zonder dat je er zelf erg in hebt je automatische respons verbeteren, ene omdat het allemaal vrij beheerst en rustig gaat heb je vanzelf meer tijd om een correctie uit te voeren in geval dat je iets fout doet of hem even kwijt bent
    Een foutje met een snel ding resulteert al vrij snel in een vuilniszak vol brokken en teleurstelling…..
    Als je hem nu kwijt bent, (of een nieuwe stunt uitprobeert) en je weet hem op te vangen dan geeft dat een kick
     
  7. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Kijk, de zender "in controle", de kist goed ingesteld en nu uren maken!!!!
     
  8. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.673
    Locatie:
    Onbekend
    Dat is vrij eenvoudig te verklaren.
    De Curare en de Xtra zijn beiden f3a wedstrijd modellen. Die vliegen van nature strakker en (meestal) sneller.
    De Venture is een sport laagdekker, die vlieg je normaal voordat je overgaat naar een wedstrijdmodel. Een sport laagdekker vliegt rustiger en tammer, zo is het ontwerp nu eenmaal.
    Blijft natuurlijk leuk om rustig mee te vliegen.

    Grt,

    Arnoud.
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat zou zo maar kunnen. Ik ga ook steeds meer automatisch sturen en `roeren` met de sticks.
    GJ en JVE zeggen ook altijd dat het belangrijk is om altijd te kunnen blijven vliegen. Daar zit zeker wat in.
    Sinds ik een brevet heb, is er ook een zekere druk af. Ontspannen vliegen gaat beter dan gestrest vliegen.
    Ik verheug me er dan ook al op, om morgen weer te gaan vliegen.
     
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Non-de-juu :D. Keihard aanpassen die WdeW.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik begrijp het.
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb twee online vrijkaartjes voor de vrije training van de Formule 1 in Spa Francorchamps.
    Stuur me maar een pm als je daar gebruik van wilt maken, dan kan ik de gegevens daaromtrent aan je doorsturen.
     
    coen_l vindt dit leuk.
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Door Covid zijn er de nodige restricties, waar je rekening mee moet houden. Die stuur ik nog. Ben even druk nu.
     
  14. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    De Venture heeft zijn basis in de Das Ugly Stik. En dat is ook geen snelle, tenzij je het semi volsymmetrische profiel gaat afplatten...
    Wat de Ugly Stik heel goed kan, is nog stabiel goed vliegen bij stevige wind... hoewel je hem wel moet sturen...
    Wat is er semi aan dat profiel? De onderkant achter de ligger is vlak,
    zodat je hem gemakkelijker kunt bouwen op een kromme, of een vlakke bouwplank?

    Calmato. 11.8K op 11 x 7... dus dat wappert honds-tevree op de staart...(zonder kwispelen)

    Weet niet meer wat de FX deed. Niet zo hoog. Na 2 tankjes en 3 pluggen A3 (ik had niet anders) is de motor niet gestript
    maar dood op de compressie. Dat was met een uur me wel gelukt. De zuiger kon er zo doorheen.
    Hobby Hutte Sanders vreemde brandstof. Heli smering? Stond niet veel op de kan.
    En dat ging dus fout. Werd door de leuter verkocht als vliegtuigbrandstof.
    Geschonken aan de eerlijke vinder op de club. En denk opgerookt in een heli...
     
  15. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    Verschil tussen heli en vliegtuig brandstof is noet zo groot hoor, zit meestal iets meer olie en nitromethaan in
    Hoewel er ook veel soorten heli brandstof zijn met 1% nitro en 18% olie (of zelfs minder)
    Enige waar je met oude brandstof op moet letten is dat er geen vocht in zit, maar dat zie je al vrij snel omdat het dan gaat vlokken en het vermogen kakt in
     
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Heli of vliegtuig maakt niks uit. Ik mengde altijd 16 % olie Ik vloog beiden op dezelfde brandstof. Ook mijn warbird met 4 takt liep daar prima op. Wel met 10% nitro.
     
  17. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Doesburg
    Ah we zijn weer bij het knal sap.
    Dan ga ik heel even door op:

    Ik heb ook flink wat bussen 30% staan, en had hetzelfde plan, 0% aan 1:1 mengen en dan heb ik een leuke 15% brandstof.
    Maar dan moet er in het bij meng deel (0% nitro) wel ook 20% olie zitten, kan dit dan gewoon Klotz zijn (Waalwijk) of dan beter wat anders?
    Zou wonder olie kunnen, dat ruikt in ieder geval lekker, en eindig ik met een mix van 50/50 sytheet en wonder olie.
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Heren;
    Ik vlieg geen brandstof, ook nooit gedaan en er zijn geen plannen om er ooit mee te beginnen.
    Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn, daar zelf een topic over te openen?
    Op voorhand dank voor de te nemen moeite.

    Streng heh, zou ik een goede moderator zijn? ;)
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  19. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Zeker wel !! Streng en toch vriendelijk, en... je communiceert, en dat laat hier de laatste tijd sterk te wensen over.
    Maar ja, er zitten mensen achter de knoppen die niks met modelbouw te doen hebben.
    Dus als zij een woord zien wat niet in hun vocabulaire voorkomt rammen ze er meteen op los. Jammer...
     
  20. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.673
    Locatie:
    Onbekend
    Ik zeg president van de moderators!
    Mijn stem heb je bij deze :p

    Grt,

    Arnoud.
     
    sensor97 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina