Blazer van Carl Goldberg

Discussie in 'Bouwverslagen' gestart door Ton van Munsteren, 29 sep 2020.

  1. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    O leuk spul en een prima keuze waar heb je een bouwverslag lopen altijd leuk om mee te kunnen kijken.
    Wordt de Nobler voor brandstof of Electro en de Tomboy Elec of diesel
     
  2. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Komen steeds dichter bij een maidenvlucht.

    IMG_9229.JPG

    IMG_9231.JPG
     
    ramses, jef, AER en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. wie1963

    wie1963 PH-SAM

    Lid geworden:
    3 jun 2019
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Ridderkerk
    Ton, wat is ie gaaf, mooi afgewerkt
     
  4. AER

    AER

    Lid geworden:
    8 dec 2016
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ben zeer benieuwd naar het filmpje op YouTube.
     
  5. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Zaterdagmiddag op het dieselveldje?
     
  6. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Gaat zeker komen de video van de maiden maar zal nog even duren.

    Misschien later in de middag om de Spitenezer nog weer even te proberen.
    Van de Blazer ligt de Cox in de thinner om te weken.
     
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Oeps dacht even een kleine update hier te zetten maar zie dat ik niet eens gemeld heb dat de Blazer al lang heeft gevlogen.
    Gelukkig heeft niemand interesse en er naar gevraagd, hoef me dus niet schuldig te voelen het vergeten te zijn.

    Maar goed de Blazer heeft dus al gevlogen en het vliegt echt super leuk maar de Cox heeft best veel power voor dit model.
    Ook een veel te grote tank want wat is dat spannend als het model maar blijft klimmen en steeds kleiner wordt.
    Met de Cox wat te rijk afgesteld ging het leuk omhoog, maar als die volpower gaat is het even spannend en erg wild met loops etcetc.
    Is de Cox uit en gaan we zweven is het een heerlijk modelletje om te vliegen en te sturen.

    Was twee weekje geleden weer van plan even een vluchtje te maken met maar een paar drupjes in te tank, maar nee hoor het kreng wilde niet blijven lopen.
    Raakte een beetje wanhopig en kreeg van Jan W op me donder dat ik wat voorzichtiger moest doen en niet met de startmotor moest blijven knallen.
    Flink balen dus de Blazer even in de hoek en twijfelen om toch maar electro te maken want man wat is dat toch handig, stekker der in en vliegen maar.
    Vandaag toch maar even de Cox eraf en gedemonteerd en jahoor daar is de boosdoener een flinke verstopping.
    Balen maar we hebben een oorzaak waardoor die rotzak niet wilde lopen.
    IMG_9848.JPG

    Even lekker uitgespoeld , veertje lekker schoongemaakt en man wat een troep kwam der uit.
    Slangetje keihard dus ook vernieuwd en het ging zo lekker.
    Weer samenbouwen en hop slangetje schiet uit me vingers en flits daar gaat het veertje.
    Schoot eerst tegen mij en daarna flits weg en ja hoor tussen de modellen (dacht ik).
    Nou ga daar maar eens zoeken pak voor het vliegen al de modellen waar ik bij kan, dus zoeken vergeet het maar.

    IMG_9849.JPG

    Jammer dan maar het slangetje zonder veertje en hopen dat die niet knikt en ja de tijd zal het leren dat alles goed zit.
    Blazer weer verder vliegklaar gemaakt en terug op zijn plek.
    En ja dan kijk je nog even op de grond naast je en zo scheel als dat ik ben zie ik een streepje en dacht neeeee dat kan niet.

    IMG_9850.JPG

    Maar ja hoor toch daar ligt het veertje :banana: te laat voor te monteren, maar snel in een zakje want wie weet komt het nog eens van pas.

    Ton
     
    jef, ramses, janhein en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    ik draai mijn coxjes met 5 % nitro , dat scheelt al een hoop in het toerental. Je doet dan alleen wel nog langer met een volle tank , daar moet je dus wel even rekening mee houden.
     
  9. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Had vroeger niet eens nitro der in, maar nu dus wel en wil niet weer andere brandstof halen.
    Weet nu de oorzaak van het niet willen lopen en moet nu lukken met maar een paar cc in de tank genoeg om wat te klimmen en zweven.
     
  10. wie1963

    wie1963 PH-SAM

    Lid geworden:
    3 jun 2019
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Ridderkerk
    Ton, goed dat de Cox weer werkt, ik moet de boel ook weer oppakken, laten we maar snel gaan weer een rondje op ons veldje gaan vliegen.
     
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina