250g composietmodelletjes

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door BasGerritsen, 7 dec 2020.

Tags:
  1. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Ik geloof je gelijk, vind dit al knap hoe je het voor elkaar krijgt .
    die 95cm heb je die al gevlogen, en verkoop je ook zoiets dan ?

    mvg Andre
     
  2. BasGerritsen

    BasGerritsen

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Amsterdam
    De 95cm versie staat al in deze thread. Het was een van de eerste composiet modellen die ik heb gemaakt, dus hij ziet er niet uit vergeleken met de nieuwe kisten. Ik vlieg er al heel lang mee en ik heb er ook een filmpje van op m'n YouTube kanaal. Ik heb er ooit eentje verkocht aan iemand, maar ik heb verder nooit meer iets gehoord van hem nadat hij betaald had.

    Ik moet even kijken of het T-staart opzetstuk voor de nieuwe mal werkt, ik heb die nog nooit gebruikt. Als dat werkt kan ik in principe zo een nieuwe maken. Laat het me even checken.

    Hier nog even een foto van het originele 95cm F5B prototype, naast de microblitz en een 1m dlg vleugel waarmee ik bezig ben. IMG_20210824_183327857.jpg
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2021
  3. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Ik ben benieuwd ziet er zeer strak uit

    mvg Andre
     
  4. BasGerritsen

    BasGerritsen

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Amsterdam
    Oke, het T-staart opzetstuk ziet er goed uit, en ik kan altijd nog een foam core t-staart erop zetten, de onderkant van de romp vormt een prima hardpoint.

    Dus ja, ik kan er in principe weer eentje maken.

    Hier voor de volledigheid nog even de video van het 95cm model.
     
    coen_l en Cnn vinden dit leuk.
  5. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Beelden zijn niet erg scherp maar weet wat je bedoelt , op de foto is het dan de bovenste uitvoering ? of zijn de kleurtjes later toegebracht , wat voor setup past erin een , want je hebt het over een 250gr model
    en wat zou je prijs ongeveer zijn zonder setup dan .

    mvg Andre
     
  6. BasGerritsen

    BasGerritsen

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Amsterdam
    Ja klopt, deze video is bijna een jaar geleden geschoten met een waardeloze camera, dus heel mooi ziet het er allemaal niet uit.:confused:

    In de foto die ik vandaag gepost heb is het model helemaal bovenaan de 95cm mini hotliner, dat klopt dus.
    Ik verf de modellen nadat ze uit de mal of vacuümzak komen, dan heb ik iets meer controle over de vormpjes die ik erop verf, meestal bedenk ik die namelijk ter plekke. In principe kun je elk verfschema en kleurtje krijgen, maar ik ben geen airbrush tovenaar dus het moet niet *te* ingewikkeld worden.

    Ik heb er zelf een 2306.5 1350kv motor van geprc op zitten. Daar zit dan een 30mm spinner met een 7.5x13.5 prop aan vast. Ik vlieg met een 4s of 5s 450mah of 520mah accu, dan blijft het model onder de 250g. GNB stick lipos passen erg goed. Ik heb er dan een 50A 6s ESC en iflight 2A bec in zitten. 1.7g en 1.9g servos zijn de enige servos die echt goed passen.

    De prijs hang echt enorm af van wat voor layup ik gebruik en hoe ver het model afgebouwd is. Ik kan wel een getal noemen maar dat zou vrij nietszeggend zijn als ik de details niet weet. Een belangrijke factor is ook of ik er wat aan wil verdienen:D
    Overigens denk ik dat dat 75cm model waar je hier over gepost hebt een mooiere afwerking zal hebben dan iets wat ik kan maken.
    Alles komt uit handgemaakte mallen of vacuümzakken, dus mijn onderdelen zijn niet zo mooi als uit een fabriek.

    Als je gewoon een goed vliegend model wilt met zeer goede afwerking, kun je beter iets uit een fabriek kopen. O.A micro monster, nanoblade, voodoo, dat model wat je eerder had, etc.
    Als je echt iets unieks wilt dan kan ik kijken wat ik voor je kan maken, stuur maar een pb.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2021
    Cnn vindt dit leuk.
  7. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Ik zal er eens over nadenken bedankt voor je eerlijke advies en mening hierover , indien ik toch meer info wil dan stuur ik je wel even een Pm
    bedankt tot zover .

    mvg Andre
     
    BasGerritsen vindt dit leuk.
  8. BasGerritsen

    BasGerritsen

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Amsterdam
    Kijk, voor mij is bouwen het leukste wat er is, of ik het mij voor mezelf doe of voor anderen. De reden dat ik soms modellen verkoop is om weer nieuwe materialen te kunnen inkopen zodat ik zelf verder kan experimenteren en om anderen blij te maken met een uniek model.

    Voor mij is het belangrijkste dat iemand blij is met mijn model, dus ik wil er 100% zeker van zijn dat ik kan leveren wat iemand wilt!

    Je kunt eventueel ook wachten totdat ik de 1m microblitz ga ontwikkelen, dat zal nog even duren maar het staat op mijn to-do list.
     
  9. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Is goed dan wacht ik even op je 1m microblitz
    ik vind het vliegen juist leuk, met bouwen ga ik niet verder dan een setup inbouwen en servo's enz. heb ooit wel eens een ribben vleugel gebouwd maar vond het na 2x niet mijn ding ,
    Ik hoor het wel wanneer je je 1m uitvoering zover hebt, succes ermee.

    mvg Andre
     
  10. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Wanneer je mooie vleugels wilt hebben voor zo'n racertje zou je ook de staartvlakken van een F3B /F3F model kunnen nemen.
    Gemaakt om snel te vliegen, ongeveer 70 cm spanwijdte (vlak) en rond de 60 gram voor de hele vleugel met gemiddeld 7 à 7.5 dm².
    Het symmetrische profiel van 7 à 8% moet ook wel werken.
    Bij nieuw koop is er keuze te over en mogelijk zijn ze 2e hands te vinden.
     
    coen_l en BasGerritsen vinden dit leuk.
  11. BasGerritsen

    BasGerritsen

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Amsterdam
    Zeer goede suggestie, de duitsers hebben dat ook al een aantal keer gedaan. Volgens mij heeft iemand ook en keer een staartvlak van een crocoblade of fireblade gebruikt.
     
  12. BasGerritsen

    BasGerritsen

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Amsterdam
    Het is een tijdje geleden dat ik wat gemaakt of gevlogen heb, maar deze vakantie had ik weer tijd en heb ik een oud concept afgemaakt.

    Het startpunt was de snelste fdd tot nu toe, de MOH (mit ohne hinten), die heb ik in flz vortex gegooid en vervolgens ben ik wat verder gaan optimaliseren om hopelijk zowel minder weerstand op topsnelheid en een groter snelheidsbereik te hebben. Uiteindelijk is het dit geworden:
    IMG_20230725_210202270.jpg IMG_20230725_210210252.jpg
    48 cm spanwijdte, mh50 profiel met 0.5° washout voor stamp stabiliteit. De aspect ratio is wat hoger dan de MOH en de lift distributie is wat dichter bij elliptisch.

    De vleugel is op een nieuwe manier gebouw met carbon shear webs en aileron boxes in de vleugel in plaats van een onhandige carbon buis. Ook zit er nu een laag 93g/m² carbon om de voorlijst zodat ik dikkere Mylars kon gebruiken. De vleugel weegt 32g met twee ingebouwde servos. Mooiere servocovers wordt aan gewerkt.

    Voor de eerste testvlucht zat er een 3s 450mah in met een 2450kv 2207 motor en apc 5.5x6.5 prop. Het geheel weegt maar 160g! In principe zou ik er zelfs twee 530mah 4s accus erin kunnen proppen en onder de 250g blijven, maar de Esc ontploft waarschijnlijk op 8s.

    De eerste vlucht was erg kort, ik had het zwaartepunt verkeerd uitgemeten en het vliegtuig tuimelde meteen achterover. Nadat het zwaartepunt 5mm naar voren was geschoven vloog het model schitterend, al moet ik de roluitslag wat verminderen.
    Het is even geleden dat ik iets echt Snels heb gevlogen, maar zelf met deze relatief tamme setup gaat dit ding echt eng hard, heb het gas bijna niet vol open gehad, op halfgas loopt dit ding al weg. Meer oefenen dus!

    Ik zit inmiddels trouwens in Amsterdam, als iemand daar in de omgeving eens samen wilt vliegen hou ik me aanbevolen.
    P.s. ik ben mn kist met oude/onafgemaakte projecten aan het uitmesten, ik heb nog een aantal airframes liggen die alleen nog electronica nodig hebben, als iemand interesse heeft laat me het maar weten.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2023
    coen_l, M.l.v.Doesburg en eric_laermans vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina