Hoi, Ik heb een Graupner 1/8 Nitro Leopard 4.8cc RTR gekocht. Heb vroeger ook gereden maar naar 15 jaar toch maar weer een keer eentje aangeschaft. Eerste keer starten ging prima alleen met vol gasgeven sloeg de auto af. Dus beetje zitten ronmelen met de afstelling, Maar nu start die maar maak ie zoveel toeren dat die als een speer wegrijd. Dus weer zitten spelen met de afstelling maar nu als ik de carburateur minder open zet dat start die niet en als ik hem verder open zet dan veel toeren. heeft iemand de handeling of weet de begin standen van de afstellingen? Kan namelijk niks vinden op internet. Mvg Antoine
Op YT vind je het wel en de stickies in dit forum zijn ook duidelijk. Daar kom je wel uit, gesteld dat de motor OK is.
Als ik branfstof in de carburateur giet dan start die maar naar paar seconden slaat die ook weer uit. En dan start die niet totdat ik weer brandstof in de carburateur giet. Slangetje er afgehad en als ik aan trekstsrt trek komt er brandstof uit slangetje. Staat die nu de arm afgesteld of te rijk?
Je hebt een dusdanige oude auto gekocht welke mogelijk niet eens nagekeken is. De kans is heel groot dat de carburateur verstopt zit met opgedroogde olie en doe je er verstandig aan om deze uit elkaar te halen en geheel schoon te maken. Aan te bevelen is ook om het achterdeksel van de motor te halen om in de motor te kijken of de lagers en de krukas niet verroest zijn. En zeker als je nog geen nieuwe gloeiplug hebt geplaatst, dit dan wel even doen.
Hoi, heb de carburateur los gehaald en was al schoongemaakt en ook de achterdeksel van de motor er af gehad en was geen roest of iets tezien. Denk dan toch dat het aan de gloeiplug ligt al brand die wel fel oranje. Maar waarom start die we met brandstof in de carburateur? Als ik dan gas geef dan pakt ie gas maar alaat naar paar tellen uit ook als ik geen gas geef