Multiplex SX 7 zender, Generatie C3 (2018), wie vliegt er mee?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 8 aug 2021.

  1. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Bij de documentatie van je zender vind je zijn nummer. Dat hij ook op dit forum aanwezig is, is soms best handig. Echter zal hij zich nooit voordoen als TD.
    Behalve als daar een belangrijke reden voor is. Ik was er kind aan huis lang geleden. Ik had een Schluter Champion met een driebladkop en er waren nog geen computerzenders dus heeft Jan de trilink mixer gemaakt in mijn Robbe Promars.
     
    MicropropSport en Cnn vinden dit leuk.
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Correct... Maar verspreiden van die mening is nu net de oorzaak van:
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb niets geschreven wat niet waar is.
    Punt.
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou... Je hebt niet alleen iets over "negatieve reclame" geschreven, en het vervelende is, dat je die negatieve reclame gelijk ook maar even ZELF geschreven hebt.

    Je doet het namelijk voorkomen, alsof Jan actief op zoek moet gaan naar problemen, en ze dan voor jou moet verhelpen:

    Maar zo werkt dat niet, makker.... JIJ hebt een probleem, en JIJ hebt een zender met een boekje erbij waarin Jan zijn naam, adres en telefoonnummer staan. Had je dat boekje niet meer gehad, dan was een e-mailtje aan Multiplex voldoende geweest om via hun een vewijzing naar Jan (met naam, telefoonnummer en adres) te krijgen.
    Aan jou de taak om contact op te nemen met de technische dienst. Niet andersom.

    Dat je zo per ongeluk even zoiets als dit
    er uit flapt, prima, kan gebeuren. Maar nu juist DAT stukje, suggereert dat Jan hier wat aan had kunnen doen. Je suggereert hier een gebrek aan service. Had je dat weggelaten, dan was de bovenste quote geheel onschuldig geweest.

    NIET nu opeens aan je stutten gaan trekken en doen alsof jouw geen blaam treft.
     
  5. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis

    Ik weet niet of ik me ermee mag bemoeien maar als ik voor mezelf spreek dan las ik die opmerking van Willie niet op de manier zoals jij hem leest Bert….. een geschreven woord (non verbale communicatie) is vaak lastig te ontcijferen hoe iemand het exact bedoeld…
    Anyway, ik las het meer als een opmerking dan als kritiek,
    Dus in plaats van : Corrien had actiever moeten lezen en mij moeten helpen ….. las ik die opmerking eerders in de zin van: jammer dat Corrien niet actiever meeleest want dan had ik misschien al eerder mijn problemen kunnen oplossen met zijn hulp.
     
  6. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Die meneer moet je niet al te serieus nemen, hij houd van stemmingmakerij.

    Zo'n 3 jaar geleden is hem nagenoeg alle informatie hier via het forum aangereikt voor een vlotte service.
    Alleen het probleempje van zijn zender speelde zich af zo rond kerst en nieuw.
    Dan staan er toch wat mensjes op de latten of zitten aan een kruidenbittertje te nippen.
    En het optuigen van de kerstboom mag natuurlijk niet vergeten worden.

    https://www.modelbouwforum.nl/threads/multiplex-cockpit-houd-binding-niet-vast.263055/
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    :D van mij mag jij je er mee bemoeien, hoor? Iedereen mag toch een mening hebben? Zei Wil zelf...
    Maar als je mijn laatste post nog effe goed doorleest, dan zie je dat ik het eerste deel absoluut ook zo opvat, zoals jij dat ook doet.
    Het tweede deel ("klanten vinden service erg belangrijk en slechte reclame gaat sneller dan goede") echter absoluut NIET...Met name dat eerste stukje klinkt mij in de oren als een knetterhard verwijt, het tweede een soortement van dreigement. Mischien dat dat in het zuiden anders ligt, maar als je in het noorden met een dergelijke uitspraak bij een garage of ander reparatiebedrijf aan komt, heb je 50/50 kans om te horen te krijgen dat je je geld in je zak kunt houden en op kunt sodemieteren.
    Ik heb de eerste vier pagina's met stijgende verbazing gelezen... Met name de reacties op post #74 in dat draadje zijn gewoon in en in triest....

    Ik ga mij denk ik hier maar even uit terugtrekken, sorry Wil, maar dat is GEEN manier van normaal met elkaar omgaan, en je kunt mischien dan wel strikt technisch gezien geen onware dingen gezegd, maar dat betekent niet dat wat je zegt ook netjes, normaal of zelfs maar vagelijk acceptabel zijn. Dat zijn ze niet.

    Voor nu even, "de groeten"
     
  8. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Manuals? Moet je bestellen bij MPX of PDF's van uitprinten.
    Heeft niets met Corrien van doen.
    Zja, Wil, die eene slot-conclusie klinkt een beetje wereldvreemd.
    Het klinkt als onmacht.

    Manual... Heb je dat, kreng in handen, dan kan je met de hersens koffiebonen gaan kraken.
    Hoort er bij. Soms taaie-worstmaterie.
    Kom je niet uit enkele programma details, step by step er door, tot je vast loopt
    en dan daar de vragen over stellen.

    Dat instellen is nu eenmaal lastig. Zeker bij MPX.
    Software bouwers denken nu eenmaal in een andere logica.
    Maakt het soms wel lastig als je niet een zelfde denktrant hebt...
    Net als met de oude MPX-stoeptegels. Sommigen konden er mee lezen en schrijven.
    Anderen hadden het brein er niet voor, of misten geduld.
    Tijd nemen om het te begrijpen.
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2021
    Arnoud Snel vindt dit leuk.
  9. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Onbekend
    Soms moet je inderdaad even zoeken. Om een voorbeeld te geven, heb vandaag een sensor geregistreerd in mijn Futaba zender. Deze sensor wordt vervolgens aan een slot toegewezen, op zich is dit goed. Ik wilde echter graag (handmatig) slot 8 gebruiken voor deze sensor. Een aantal pagina's verderop staat hoe je dit doet.
    Niet echt logisch, je zou deze handelingen bij elkaar verwachten in het manual. Het staat er echter wel, even goed kijken en het lukt.

    Grt,

    Arnoud.
     
    Cnn en MicropropSport vinden dit leuk.
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Soms moet je de materie met een andere insteek op pakken: Een er van is, “ik begrijp er geen flikker van, maar wil anderen uitleggen hoe het werkt… “
    Het is een denk omslag.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Beste mensen,
    Ik ga het niet allemaal van begin af aan nog eens uitleggen.
    Fijn (vlieg)weekend allemaal.
    Wil
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik moet je teleurstellen: je krijgt geen reactie van mij. Jammer heh!
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wat jij gemakshalve maar even vergeet "makker", is dat de klant koning is en niet andersom.

    Het woordje "sorry" komt niet voor in de vocabulair van "Multiplex-betrokkenen".
    Ik geef even een voorbeeld: Wat vervelend meneer dat uw zender meteen kapot is.
    Nog een voorbeeld: Wat vervelend dat wij bij uw SX7 een verkeerde manual stoppen.
    En nog een: Wat vervelend dat wij als fabrikant vergeten zijn op uw vragen te reageren.
    Ik ben nou toch bezig: Sorry dat u zo lang heeft moeten wachten.

    En dan zijn er nog mensen die vinden dat ik overdrijf. Laat iedereen eens lekker naar zich zelf kijken.
    En ik kan nog meer voorbeelden noemen.
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2021
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En maar weer geblokkeerd en wel voor de laatste keer.
     
  15. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Onbekend
    Maak je niet te druk Wil, het is maar een eenvoudige modelvlieg hobby. Een individuele sport leidt nogal eens tot meningsverschillen. :D

    Grt,

    Arnoud.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat is waar Arnoud.

    Anders moeten anderen hun avonturen posten ook maar eens posten, dan zal ik daar eens kritisch naar kijken ;) :D en het nodige commentaar op leveren.
     
  17. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Zal ik maar aftrappen?

    Met een drone het signaal verliezen boven een grasveld en speeltuinen.


    En een Spektrum zender

    Wel leuk trouwens dat FPV vliegen. Heel apart.

    Oriëntatie af en toe compleet kwijt.

    Ding is onverwoestbaar. 30 meter val. Nul schade.

    Niks voor jou Wil?
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  18. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gisteren veel schade. 1/3 van die hoogte. Autorotatie hier een verdraaiing in de lucht. Nu weer voor jaren een partij tandenstokers…
     
  19. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Onbekend
    Dat is altijd zonde, zoveel huisvlijt in 1 klap weg.
    Het was een heli zo te lezen ?

    Gisteren was het bij ons op het veld prachtig vliegweer. Mooie vluchten weer gemaakt.
    Wel een nukkige telemetrie sensor, ding bleef errors geven tijdens de vlucht. Continue alarm, dat is hoogst irritant.
    Is echter al weer gefixed.

    Grt,

    Arnoud.
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb er ook nog wel een paar.
    Je gaat met een paar modellen naar het veld.
    Het eerste model is een jetje, dat moet je afschieten met een elastiek.
    Zender aan, model aan, alles even controleren.
    Dan elastiek spannen en het laten schieten.
    Het model duikt een molshoop in op het veld.
    Volgende poging, weer in een heuveltje.
    De 3e keer komt ie los maar stuurt heel traag, ik heb 200 meter nodig om een bocht te maken.
    Waarschijnlijk de accu naar voren geschoten.
    Afijn, het jetje crasht in een ander veld.
    Er zit een sloot tussen het modelvliegveld en het andere veld, laat maar liggen, die pakken we straks dan wel.
    Volgende model:
    Het terrasje op de club zit vol en iedereen zit weer commentaar te leveren.
    Ik zet de zender aan, selecteer het andere model en zet het model aan.
    Ik beweeg de knuppels en ja, de roeren doen het.
    Ik geef gas, hij stijgt op over de sloot, hij gaat iets naar links, ik corrigeer en hij gaat verder links en slaat in de grond.
    Blijkt dat je bij deze zender het model moet bevestigen met Enter.
    Hij stond dus eigenlijk nog op het jetje.
    Ander foutje, na het werk in de winkel hadden Gerben en ik het idee het nieuwe model even uit te proberen, gewoon ergens in een weiland.
    Het was de Piranha van JePe, een EDF jetje.
    Ik had hem mooie camouflagekleuren gegeven.
    We konden niet zo snel een leuk weiland vinden maar het begon al een beetje te schemeren dus dan maar op een minder geschikt weiland net buiten Alkmaar.
    Ik schiet hem af, trim hem een beetje en vlieg dan een rondje...
    Alleen was het aan de andere kant, waar de zon niet stond al donker.
    De camouflagekleuren deden hun werk.
    Ding verdween totaal.
    Ik ben van het gas gegaan en heb hem op gehoor en gevoel gprobeerd te landen.
    Opeens was het stil dus moest ie ergens op de grond liggen.
    Maar tja... ga dan maar zoeken.
    We hebben hem teruggevonden, hij was niet meer helemaal heel maar ik heb hem in elkaar gelijmd, daar een mal van getrokken en toen kon er weer 1 vliegen.
    Bij dynamic soaring, Gerben vliegt zijn rondjes en opeens vliegt er wat van het model af, het stabilo.
    Dus hoogte was weg, dat vliegt best lastig.
    Andere keer dynamic soaren.
    De vleugel breekt van de romp en blijft tollend hangen achter het duin.
    De romp ging als een speer het duin in.
    Domste van mij was met een Skyflex.
    Een soort deltavlieger met een motortje eronder.
    Dat ding hadden we altijd mee als we in de avond naar de club gingen.
    Dat was een beetje de hoer van de club, als je geen zin meer had dan gaf je de zender aan iemand anders.
    Zo ook tijdens een barbeque.
    Ik had hem in elkaar gezet en zet de motor aan, een borstelmotor met vertraging op een 7,2 Volt nicad pakket,
    Er zit iets niet goed en ik met mijn domme kop steek zo mijn hand in de prop, want die zie je niet als ie draait en hij zat ook achterop, dus onlogisch.
    Het bloed zat overal, Gerben heeft hem nog ergens in de kelder, de bloedvlekken zitten nog op het spinakerdoek.
    Dat was dus meteen het bewijs dat electro gevaarlijker is dan brandstof.

    GJ
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina