De avonturen van Willy de Woofer deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Mugen MRX-3, 15 aug 2021.

  1. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.105
    Locatie:
    Thuis
    Helemaal mee eens, een simpel calmato hoog, of zelfs laagdekkertje van 100 euro incl motor is een perfect ragbakkie
    Beetje creatief met folie en je hebt een fantastisch leuk ding
    En bij mij staat ie in een Audi A4 van net een jaar oud…… geweldige hangar voor zon ding :D
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb wel eens van die momentjes ;).
    Morgen is er niemand die mij kan helpen. Ik ga zelf testen.
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Van krap vliegen is al geruime tijd geen sprake meer. De koster van de St. Jan zwaaide laatst al terug :D.
    Ik vlieg verder weg dan de meeste andere piloten. Het is een groot fluor oranje/rood toestel.

    Het invliegen van de WOT heb ik toen gedaan met jouw ogen. Geheel op jou vertrouwend. Dat was eng, want jij vliegt een andere mode.
     
    Mugen MRX-3 vindt dit leuk.
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als ik vrijdag naar huis mag dan kan ik naar het veld komen.
    Dan zal ik eens beoordelen wat er aan schort.

    Ik kan simpele kistjes nog wel mode2 vliegen.
    Ik was de enige instructeur bij de ack die een leerling had met mode2 want hij kon al een beetje vliegen, ik hoefde alleen maar wat bij te sturen.
    Heli vloog ik mode2, vliegtuigen gedwongen mode1, ik had het mezelf geleerd op mode2 maar de club wilde dat ik omschakelde.

    Ze hebben me nu op de afdeling geriatrie gelegd ipv transplantaties.
    Zou dat iets betekenen?
    Wel leuke verpleegstertjes hier...
    De paar die ik gesproken willen een keer naar de Eifel.
    Nou... Ik heb een huis en een bed, of zou dat onder me-too vallen als ik dat voorstel.

    GJ
     
    easy vindt dit leuk.
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Tjonge, jonge, jij kunt het ook mooi vertellen :D.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Zodra ze goed vliegen ga ik raggen met de TurnLeft en de Massimo.
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Graag. Ik vlieg jij praat. Now we are talking.

    Houd je Eifeltoren daar nog even binnenboord :D en nodig meteen een paar van die verpleegstertjes uit.
     
  8. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Geriatrie zou dat met je leeftijd te maken hebben.....
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik zal ze even vaccineren .

    Als ik vrijdag hier weg mag rij ik via den bosch naar huis.
    Ik ga dan ook even langs bij w&w om folie te halen.
    Maar in de middag kunnen we dan wel een rondje vliegen.
    En ik zal dan de Turnleft even bekijken.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  10. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Sterkte GJ. Wist niet dat je momenteel in het ziekenhuis lag.

    Hoop voor je dat dat gezeik met je gezondheid een beetje voorbij is
     
  11. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.105
    Locatie:
    Thuis
    Daar hebben ze in ieder geval ruime kleurkeuze qua folie
    Ennuh…. Suc6 met je ingreep, hoop dat alles verloopt zoals verwacht :thumbsup:
     
  12. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Inderdaad, succes en hou je haaks!
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Op afdeling geriatrie hebben ze geen ervaring met deze ingreep.
    Dus ik heb ze nu alweer op de kast, volgens mij moeten ze vanavond bloed prikken om de leverwaardes te zien zodat ze weten of de stent eruit kan of niet.
    Maar ze weten het niet.
    Dus moeten ze weer een arts bellen.
    En er staat niets over anesthesie, en ik ga het echt niet doen zonder onder zeil te zijn, vorige keer moest er met spoed een bloeding gestopt worden maar door corona was er geen anesthesist beschikbaar dus deden ze het zonder.
    41 minuten marteling.
    Dus als ze me niet in slaap brengen dan gaat het feest niet door.

    Wil belde, de Turnleft is gemeten met een instelhoekmeter.
    Min 2 graden instelhoekverschil, de vleugel stond voorover.
    2 graden is wel heeeel veel.
    Is nu opgelost.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik hoor graag of je vrijdag kunt komen.
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Een tip voor in het ziekenhuis: " we gaan elkaar geen pijn doen heh dokter".
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Een avontuur(tje),
    Zoals eerder gemeld, wil de TurnLeft heel graag naar beneden duiken.
    Daardoor was ik gaan denken, dat het een TurnDown was, maar die bestaat niet.
    Gisteren met een vliegcollega de instelhoek gemeten. Alleen al, omdat ik zo'n apparaat wel
    eens wilde zien.
    En wat bleek? Deze stond 2 graden verkeerd. Dat verklaarde het e.e.a. Onze JVE moest volledig up geven,
    om er nog enigszins mee te kunnen vliegen.
    De vliegcollega zag dat de brug, waar de vleugel op zit, gebroken is geweest. Om dit op te lossen, heeft de
    vorige eigenaar er een flinke klodder epoxy op gesodemieterd. Lekker stevig, dat dan weer wel.
    Er was zelfs sprake van een lichte bobbel, terwijl er een uitholling moet zijn, gezien de V-stelling van de vleugel.
    We gingen de bobbel er uit frazen en er vielen meteen 2 gaten in. Ja,ja, Duitse kneuzen zijn aan het werk geweest.
    Na enig slijpwerk hebben we de meter er weer op gezet. En wat denk je? De hoek is nu nul graden.
    De vleugel sluit nu weer op een goede manier aan op de romp.
    Nu moet de brug nog, van onder af, verstevigd worden. Misschien vandaag.
    Binnenkort een hernieuwde maiden.
     
    jve vindt dit leuk.
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.204
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ha! Instelhoeken. Dat had ik al een hele tijd terug geschreven.
    Dan heeft die romp aan diggels gelegen duhhhhs.
    Nu even bekijken hoe het terug te zetten.
    Let dan ook op de motordomping. Ook cruciaal… blijft het anders een jojo.
     
  18. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.417
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Leuk hè, dat modelbouw, geeft je steeds meer inzicht.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  19. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.204
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Had, dat ding dus nieuw gekocht en gewoon opgebouwd. Oude wrakken herstellen kost bakken tijd…
    En zeker als de fixen niet correct gedaan zijn.
    Oude Duitse ‘ervaringen’ worden in DE je vaak te duur aangesmeerd.
    Niet alleen modellen, maar ook motoren en elektronica…buitengewoon zeik!
    Bij de auto’s worden de tellers pardoes een ton terug gedraaid… wir haben es nicht… etc. haha…

    En elke kist die moet vliegen alhier, maiden, CG en instelhoeken gecheckt op uiterste geloofwaardigheid.Vaste prik. En daarna vliegt het ook goed.
    Zelfs bij nieuw ARF nieuw is dat soms ruk… En heb ik moeten bijstellen omdat het waardeloos vloog...
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2021
    Cnn vindt dit leuk.
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik ben weer terug uit narcose.
    Ik zei al, je kan niks doen met instelhoeken bij de Turnleft.
    De verkoper heeft me eerlijk verteld dat hij de vleugel gebroken had en van Simprop een nieuwe gekregen heeft.
    Maar waarschijnlijk is de bevestiging van de vleugel dan omhoog getrokken of gebroken en niet goed gerepareerd.
    De instelhoekverschillen liggen vast in de romp, als de vleugel goed aanligt dan is het instelhoekverschil en de invalshoek goed.
    Maar de vleugel bij Wil, en ook bij mijne, wijkt.
    Nou is het een styro/abachi vleugel dus kan dat wat schelen.
    Maar ik heb eigenlijk nooit naar die vleugelbevestiging gekeken.
    Motordomp zit ook vast in dit model, spant is af fabriek ingelamineerd.
    Eigenlijk een idiotproof model.
    Ik heb hem jaren geleden ooit nieuw gekocht en in elkaar gezet met een hetrc 2w20 motor.
    Hartstikke leuk model.
    Niet supersnel, 180 a 200 maar lekker pittig te vliegen.
    Goede opstap naar de Avionik, die veel makkelijker vliegt door zijn grootte.

    Tellers in Duitsland terugdraaien is redelijk onmogelijk als de auto in Duitsland blijft.
    Ik kan zien wie de vorige eigenaren waren en ook bij de TUV word dat vastgelegd.
    En mijn Toyota is maandag door de tuv gegaan.
    Nou, dat is effe wat anders dan een apk.
    Het ding word binnenstebuiten gekeerd.
    De man is 45 minuten bezig geweest en aan het einde, perfect, geen opmerkingen, dus weer 2 jaar rijden.
    Hij is nu ineens ook 2400 euro meer waard, 100 euro per maand tuv is de regel.
    Volgend jaar gaat ie in de verkoop.
    Ze worden steeds meer waard, gekocht voor 3500, de goedkoopste die ik zie staan is nu 7900 euro en dat loopt door tot 12000.

    GJ
     
    Thedo en Cnn vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina