De avonturen van Willy de Woofer deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Mugen MRX-3, 15 aug 2021.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mooi GJ!

    Van die Turn Left begrijp ik geen zak. Simproppers zijn altijd behoorlijk doordacht.
    Draadjes bevestigen een stand van een motorspant wat niet goed staat na een mis-hap.
    Maar als een romp breekt en verkeerd gezet wordt? Is het mis. Twee graad heb je zo te pakken.
    Zo een oude sjomp had ik dan maar opnieuw gebroken en gericht.
    Of de heat gun er op. ABCD... en E poxy is toch termoplast, en bij zo een oude kist dondert het niet meer of het epoxy dan harder wordt. Een crash is toch einde over en uit...
    Meestal pilots error...

    Als de gaten er invallen... is er niet goed geschuurd of minimaal goed ontvet.
    De staart van die oranje Hawk van mij heb ik ook zo aangepakt. De I-Föhn er op!
    Wel eerst effe suf gemeten. Kiel stond iets scheef, her-meten tot het goed was.
    Daarna was het genoegzaam jagen.
    Moet hem nog fixen. Nr 3 op rij van nog te doen...

    Ook al is zo een romp als een banaan... jij vliegt het gevalletje toch recht zonder nadenken...

    Exportwagens. Wel... Met bijna alle wordt gefraudeerd. In Italië lusten ze er ook pap van.
    Daar is het echt schrijnend!
    Mogelijk dat daardoor het Colosseum nog overeind staat?
    Circus Maximus is plat... daar zijn te veel ronden afgeteld... tellerfraude geweest...
    Geen aardbeving die daar tegenop kan :)

    Wel, mijn APK station keert de wagen ook binnenstebuiten.
    Vraag ik hem, voordat het echt stuk gaat, kan ik dan fixen...

    Waarde... dat is mooi, maar er is ook veel handelaren-drift...
    Mijn brik zou ik kunnen verkopen voor dezelfde prijs dat ik hem kocht.
    Puur omdat er een krachtpatser onder de kap ligt... en is het merk opeens hot...
    Handelaren-hot... dus verzonnen... verder is het een schijtbak.
    Moet aan de analyzer van een specialist. Dan kunnen ze werkelijk alle circuits
    doorlichten, testen etc...
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2021
    Cnn vindt dit leuk.
  2. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Apk is in de regel wat minder streng dan een TUV.

    Worden ook andere eisen gesteld.

    Maar terugdraaien kan makkelijk eens per 24 maanden natuurlijk. Dat gebeurt hier ook erg veel.

    Vooral mensen die veel rijden met een nette auto. En dan 50a100k per jaar rijden. Die draaien hem terug.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ik dacht dat Fiat een computer heeft met diep geheugen.
    Moet er mee naar een specialist om de foutmelding dieper te onderzoeken.
    Eens kijken of er iets frivools een satelietrondjes moeder aarde boven komt...
    haha... het is toch wat...
     
    Cnn vindt dit leuk.
  4. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Ja als je hem gaat uitlezen kom je er wel achter. ABS ECU. Automaat ECU. Etc. Lichtschakelaar bij BMWUH.

    Overal staat de km stand in. Kom je alleen achter als je hem grondig laat uitlezen. Althans dat was eerder zo. Misschien dat men die geheugens tegenwoordig ook wist.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De romp is niet gebroken en het motorspant zit er gewoon af fabriek ingelijmd.
    De vleugel zit met 1 bout aan de achterkant vast, de beste man had er ruim 1,5 kilowatt ingehangen en het ding vloog wat harder dan bedacht was door de ontwerper.
    Even lekker de bocht door en dan de vleugel breken, maar dan word ook de bevestiging in de romp omhoog getrokken.
    Als je dat dan gewoon aan elkaar lijmt dan komt de vleugel aan de achterkant te hoog te staan.
    Dus dan ga ja naar een negatieve invalshoek, in Duitsland noemen ze dat unterschneiden, het model wil steeds de grond opzoeken.

    Als je dat hier doet en ze pakken je dan kan je een paar maandsalarissen aan de staat geven.
    Bij de TUV keuring lezen ze hem ook uit, dan kunnen ze dat zien.
    En ze zien het ook aan de slijtage aan de auto.
    Bij de importauto's is er een grijs gebied, op het moment dat ie van een buitenlands kenteken naar een nederlands kenteken gaat is het voor een leek lastig na te trekken.
    Je moet dan op sleutelnummer gaan zoeken maar dat weet je niet want dat staat op het duitse kentekenbewijs, dat ingeleverd moet worden bij uitvoer.
    Ik heb alle kentekenbewijzen van de auto, vanaf de eerste toelating tm mijne.
    Dus ik kan de eerste eigenaar bellen en vragen wat de stand was en wat er mee gebeurt is.
    Dus veel transparanter dan in Nederland, waar je niet eens de nieuwe eigenaar van je oude auto terug kan vinden.
    Ik wil mijn Porsche wel terugkopen maar weet niet waar hij is, ik weet dat ie ergens in Brabant rondrijd maar geen idee waar.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    bij de fabrikanten kunnen ze veel meer terughalen...
    ze hebben gewoon een reeks parameters, waarbinnen de boel moet vallen.

    Ze kijken naar o.a. startmomenten. dan zullen ze ook nog wel meer zaken bekijken. tankmomenten oid.
    een auto van 1 jaar, 10.000 km, maar wel 1500 startmomenten is ongeloofwaardig.. maar 100 startmomenten zal binnen parameters vallen
    looptijd. urenteller. moet gemiddeld wel enigszins kloppen met de km stand en startmomenten
    ze loggen best veel. en je kan het ene best wijzigen, maar dan moet je de rest ook meenemen.
    zo halen ze de chiptune schadegevallen eruit.
    tuner blaast ff de oude gegevens in de computer.
    maar als e.e.a. niet klopt met de km stand etc, gaan er rode lampen branden. schijnbaar kunnen ze de parameters niet veranderen, zonder een paar randzaken mee te veranderen..

    maar dan moet je wel heel diep uit gaan lezen, niet voor iedere garagehouder te doen.
     
    MicropropSport en Cnn vinden dit leuk.
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee hoor... dat is het niet... het is zelfs eigenlijk een thermoharder...
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb mijn Porsche destijds uit laten lezen en dan zie je pas wat de dealers kunnen zien.
    Zelfs dingen hoe lang het licht gebrand heeft maar ook motorische dingen als overtoeren.
    Bij een Porsche is het heel belangrijk dat ie geen overtoeren gemaakt heeft want als er schade aan de motor is (wat vrij vaak gebeurt bij dit zogenaamd degelijke merk) dan is het einde garantie.

    GJ
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Maar goed ook, je zal maar een dure auto kopen die een heel andere geschiedenis heeft dan dat is voorgeschoteld.
     
  10. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.674
    Locatie:
    Onbekend
    Er is een heel eenvoudige oplossing voor, nieuwe auto kopen.....
    Met een tweedehands kun je mazzel hebben. Echter, als je pech hebt koop je de ellende van een ander.
    Dat geldt ook voor modelvliegtuigen. De Turnleft van Wil is daar een voorbeeld van.

    Grt,

    Arnoud.
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als jij meteen 25% van de waarde van de auto door het putje wil spoelen dan moet je een nieuwe kopen.
    Ik heb altijd gebruikt gekocht, nooit problemen.
    Je moet wel een lange proefrit maken en het ding goed nakijken.
    En niet bij een handelaar kopen.

    Wat betreft de Turnleft, dat is geen miskoop, je weet niet wat ie gekost heeft maar de aandrijving is dat bedrag al waard.
    En de verkoper heeft eerlijk gezegd dat ie hem gecrasht had.
    Duitsers zijn daar eerlijk over en zijn zelfs verplicht dat te zeggen.

    GJ
     
  12. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.674
    Locatie:
    Onbekend
    Ik begrijp wat je zegt. Iemand die veel kennis heeft van auto's kan rustig een gebruikte kopen. Heb je die kennis niet of minder dan moet je oppassen. Ik heb het in mijn vrienden en kennissen kring te vaak fout zien gaan.

    Met modelvliegtuigen eigenlijk hetzelfde. Toen ik pas begon met vliegen heb ik tweedehands een f3a kist gekocht van een clublid. De kist was nog in aanbouw.
    Het was al bijna donker en de overdracht was op de parkeerplaats. Thuis gekomen bleek het geheel behoorlijk zwaar met veel bouwfouten.
    Veel werk geweest om dat te fixen. Die kist heeft eerlijk gezegd nooit lekker gevlogen. Ik kwam het ding laatst op zolder tegen, gaat binnenkort de container in, zo'n "goede" herinnering heb ik aan die kist.

    Nadien altijd mijn modellen zelf gebouwd, veel goedkoper en ik weet dat het goed en licht is gebouwd.

    Grt,

    Arnoud.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Met een auto mag je proefrijden, en als je wat kennis van zaken hebt weet je waar je aan begint.
    Met een modelkist of helikopter mag doorgaans niet proef worden gevlogen.
    Met auto rijdt ik ook nieuw, elke 3 of 4 jaar een nieuwe. Geen spijt van.
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik had altijd lease autos.
    De auto die ik wilde rijden kon ik niet nieuw betalen.
    En bij een nieuwe gooi je zoveel geld weg als je de showroom uitrijd.
    Ik heb maar 1 keer gratis gereden in een auto.
    Opel Speedster 2.2, nieuw gekocht voor 28.000, was toen een actie.
    2 jaar later verkocht voor 29000.
    En kosten ze dat nog steeds gebruikt.

    GJ
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wij rijden al tig jaren Mercedes. De eerste was een 190D. De tweede een C200 CDI. Bij beide auto's heb ik 400.000 km erbij gereden, zonder noemenswaardige kosten.
    De derde is een C200 Compressor uit 2007. Gekocht in Duitsland voor 13.000 euro (altijd bij een dealer), 50.000 km gelopen. Staat nu op 170.000 km. Is nog nooit kapot geweest.
    Mijn vrouw heeft een C Coupe uit 2003 voor 8.600 euro (was ingeruild bij Audi, laten keuren bij een Mercedes dealer voor 125 euro). Vorige week nog laten keuren: nul roest.

    Hele volksstammen denken dat wij barsten van het geld. Dat wij goedkoper rijden dan menig ander gelooft haast niemand.
    Voor alle twijfelaars, waar rijden taxi-bedrijven in? Juist ja. Ze zijn een poosje andere merken gaan rijden, maar daar al snel mee gestopt.

    Bijkomend detail: het zijn uitstekende auto's. Maar koop ajb een ander merk, anders stijgen de prijzen voor gebruikte karretjes teveel.
     
    Cnn en Arnoud Snel vinden dit leuk.
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En waar zullen we het nu eens over gaan hebben? :D
     
  17. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Waarom gebruikt men niet vaker 866 MHz modules ipv 2.4GHz
     
  18. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Corona
    Politiek
    Sex
    Auto’s
    Lekker eten
    Kernenergie
    Zonnepanelen


    Geen idee. We hebben alles gehad. Klaar!

    EDIT: Modelbouw. Dat kan nog wel even uitgebreider.
     
    Cnn en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  19. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    SCHUIMPIES !! Altijd leuk :):thumbsup::worship::p:D
     
    easy vindt dit leuk.
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kun je daar over uitgepraat raken dan?
     

Deel Deze Pagina