De avonturen van Willy de Woofer deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Mugen MRX-3, 15 aug 2021.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ah… je begrijpt je eigen topic niet meer?
    Dan beter dat van anderen maar te lezen…
    Zappen… net als bij de lange duur reclame op TV. Die is zo lang dat ik dan maar even ga modelbuwen… meestal is dat wrakken herstellen… snippers puzzelen… is de reclame voorbij… roept mijn vrouw… de film is weer begonnen en kan je weer 5 minuten vintage snipper James Bond bekijken…
    ‘tja versnipperd… net als mijn modellen Wil…
    Haha…
     
    Cnn vindt dit leuk.
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als het een inklapbare mast is zal het waarschijnlijk de 2 meter band zijn, daar zitten vrij veel zendamateurs.
    En anders de 70cm band.
    Beide komen niet eens in de buurt van 2,4 GHz want de ene is rond de 144 MHz en de andere zit in de 400 MHz.
    Een 2.4 GHz antenne staat altijd vast opgesteld, mijn dorpsgenoot heeft een 2.4 GHz verbinding vanaf zijn huis naar zijn landje waar zijn paarden staan, dat zijn zichtverbindingen, dus er mag niet eens een boom tussen staan, daarom heeft ie het eerst naar een relaystation bovenop een heuvel en vanaf daar naar het landje.
    Maar dat doet ie met heel weinig vermogen, dat kan ook onze besturing niet storen.
    Ik denk echt dat je het moet zoeken in je eigen spullen.
    Vroeger, toen ik nog mijn radiostation had, zaten we met 1000 Watt te zenden maar we werkten met een 2,4 GHz straalverbinding vanaf de studio naar de echte zendmast.
    Dat was nog geen 0,5 Watt op een richtantenne maar de 2,4 GHZ werd niet weggedrukt door die 1000 Watt zendvermogen.

    GJ
     
    Cnn vindt dit leuk.
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Daar zou ik als instructeur al na 4 weken mee klaar zijn....
     
    Cnn vindt dit leuk.
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het is gelukt om buiten mijn confort zone te vliegen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar?
     
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Hopsaaa.

    Even wassen en watergolven.

    Ik heb nog wel een laser 3d voor je Wil. Denk dat je zo de setup kan overzetten.
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik denk dat Wil terugmoet naar een Calmato hoogdekker en dat ctrl alt del met zijn hersenen.
    Daarna beginnen met goed les krijgen.
    Ik ken de oorzaak niet maar dit mag gewoon niet gebeuren, denk dat het iets met begeleiding en basiskennis te maken heeft.

    GJ
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik moest toch kijken hoe langzaam hij kon?
     
    Vale Ouwe en Cnn vinden dit leuk.
  9. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Juist dat heb je wel goed begrepen, maar nu heb je blijkbaar gekeken hoe langzaam hij niet kon!!!
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Correct... Maar het was niet de bedoelling NOG langzamer te gaan...
     
    Cnn vindt dit leuk.
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, op hoogte heb ik gezegd.
    Dan kan er gewoon niets gebeuren, als ie valt laat je hem vallen en vang je hem op.
    Dat heb je geleerd bij je brevet, tolvlucht.

    GJ
     
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Voor jou (en mij ook) is dat vanzelfsprekend en kan er niks mis gaan. Routine kun je het noemen. Wil heeft dat niet, en ik ken meerdere vliegers die die gave niet hebben. Op het moment dat er iets ongewoons optreed gaat het mis en wordt er verkeerd gehandeld. Ga deze mensen vragen buiten hun veilige zone te treden en je heb geheid problemen. Jammer !
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Welnee, ik heb samen met Wil gevlogen, onder begeleiding gaat het goed.
    Ik schreef ook, met iemand naast hem.
    Probleem blijft de basis en de slechte lessen in de eerste jaren.
    Dit moet gewoon in je systeem zitten als je brevet gevlogen hebt.
    De basis, of gebrek eraan, blijft hem achtervolgen, dat heb ik al eerder geschreven.
    Voordat je met iets lastiger dan een Calmato hoogdekker zelfstandig kan vliegen moet je toch echt dit soort dingen instinctief kunnen.
    Ik zou de turnleft nog maar even opzij leggen, die is veel agressiever met overtrekken en als je de Venture niet op kan vangen dan lukt de Turnleft al helemaal niet.

    GJ
     
  14. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Dat doe je op hoogte… uitmelken.
    Snippers… mijn grootste hobby. Ging ook traag dead stick, dead servo’s alles dead. Zo werd de ingezette noodlanding toch een bouwdoosje…
    En met een week toch weer fix en fris

    Ik denk met de reflexen en verkeerde beslissingen… zonder snelheid valt er niets te sturen.
    Wrikken doe je staand in een Punter.
    Met gevogelte lukt dat niet.

    Maar Wil’s draad heeft weer focus…
    Heerlijk!
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2021
    Cnn vindt dit leuk.
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb iets voor Wil waar ik eigenlijk vreselijk tegen ben.
    Maar ik ben een cameravliegtuig onder 250 gram aan het bouwen dus dat moet gestabiliseerd worden.

    IMG_20210925_151153.jpg
     
    MicropropSport en Arnoud Snel vinden dit leuk.
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik vloog boven de 4 bomen, die staan voor de laatste leg. Je moet daar overheen/langs.
    Vermoedelijk is hij door de lage snelheid teveel gezakt. In een flits zag ik hem niet meer en
    vloog hij van achter in de laatste boom.
    In deze boom hebben al tientallen vliegtuigen gehangen. Ik had er een na poosje geen moeite meer mee.
    Alles wat er ook maar enigszins fout kan gaan, maak ik mee. Dat zal altijd wel zo blijven.

    Morgen de Massimo in laten vliegen.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wat is een laser 3d Niels?
     
  18. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Onbekend
    Schitterend vliegweer vandaag, daar lag het niet aan. Zelf weer mooie vluchten gemaakt. De Curare zit nu op 66 vluchten.

    Boom doet geen stap opzij. Schade ? Repareerbaar ?
    Van repareren leer je ook !

    Grt,

    Arnoud.
     
    MicropropSport en Cnn vinden dit leuk.
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Hij is helemaal aan gort.
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het is hout.
    Je hebt de tekening.
    1+1 is herstelbaar.
    Maar ik heb nooit gezegd dat je in een bocht moest kijken hoe langzaam hij kon.
    Dat moet je op rechte stukken, tegenwinds doen.
    Achteraf gelul maar ik vind het eerlijk gezegd erg dom.
    Het is toch weer basiskennis.
    In een bocht nooit te langzaam vliegen.
    Zodra je rolroeren gebruikt word de kans op overtrekken groter.
    Dat leer je de eerste lessen met circuits vliegen.

    GJ
     

Deel Deze Pagina