De avonturen van Willy de Woofer deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Mugen MRX-3, 15 aug 2021.

  1. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Volgens mij heb je de 200 al wel gehaald wil, als ik die foto van de venture zo zie.

    Morgen gelukkig wel BBQ-weer.

    Hoelang gaat de Massimo leven.. hopelijk tot Allerheiligen.

    Doel van de 200 wel bereikt dus :D



    (Sorry Will, kon het niet laten ;) )
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2021
    Cnn en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Als anderen psychisch gaan lijden, dan moet ik toch maar eens gaan stoppen :D.

    Het is zeker zonde Niels, maar ja shit happens. Ik wilde juist het landen gaan verbeteren, proberen. Maar het hoefde niet meer.
    Morgen neem ik even mee alles wat ik nog heb staan. De jongen die mij gaat helpen, wil het graag allemaal zien.

    Resume;
    1 Massimo (maiden)
    2 Massimo (kit)
    3 TurnLeft (brug repareren)
    4 Tucano ARTF (in de doos)
    5 Avionik (nog lang niet klaar)
     
  3. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.675
    Locatie:
    Onbekend
    Een 2.4 Ghz kanaal uitlezen is iets heel anders dan storen. Drone watch zijn professionals die gaan niet voor de lol een modelvliegtuig storen. (Is bovendien zeer gevaarlijk, een modelvliegtuig gaat gemiddeld veel sneller dan een drone)

    Als je een robuust protocol gebruikt van bijvoorbeeld Jeti of Futaba is het vrijwel onmogelijk om storing van buitenaf te hebben. Sowieso zal dan eerst de failsafe functie in werking treden.
    Van dergelijke merken heb ik zelf nog nooit van storing gehoord. (Wel heel erg veel duimstoring en inbouw fouten / aansluit problemen ;))

    Grt,

    Arnoud.
     
    serge pot, Cnn, wim eon en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    GPS was in het begin ook alleen voor defensie. Burgers mochten toen nog niet zo nauwkeurig een positie kunnen bepalen.
     
  5. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.675
    Locatie:
    Onbekend
    Dat is nog steeds zo. De GPS van defensie is vele malen nauwkeuriger dan die van de particulier.
    De GPS die je als particulier mag gebruiken is echter nauwkeuriger geworden dan een aantal jaar geleden was toegestaan.
    Waarschijnlijk is dat wat je bedoeld.

    Grt,

    Arnoud.
     
    Cnn en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.205
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Wil, wat stuk is kan je fixen.
    Als Wil maar wil.
    Snelheid is niet beter.
    Shit happens… net zo als stuurfouten of elektronica uitval.

    Mijn mooie zondagse Rascal had zeer veel schade. Is met een ruime week toch weer strak. Alle avonden, en soms een daluurtje gepikt. Geheel weer in de nieuwe folie…

    Nu dan de elektronica testen.
    Vreemde draadbreuken op de telemetrie. Of door de crash of door het gebruik en de vele G-krachten?
    1 maakte sowieso kortsluiting.

    Nu de GPS repareren. Ook draadbreuk. Wel satelietje, dan weer geen satelietje… 12 jaar oud… kan een keer gebeuren?

    2CFC4603-EC13-4BBF-B171-7E0487EB21FD.jpeg


    En rap al weer fix met nieuwe verlengde krimppoes?
    Ziet weer satelietjes in het universum…
    Opsturen naar pretpark Jetiland niet nodig. Mooi toch?

    145F8702-B26E-4511-9B2E-42D7566E9887.jpeg


    Gewoon fixen! En niet lullen.
    Dat is de moraal van het verhaal…
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2021
    Arnold 85, ISOLA2, Cnn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ach ja, natuurlijk. Neerstorten met ruim 200 telt ook mee. Dat doel is dus bereikt.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  8. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Kleine reflectie van een gepaste afstand:

    -Je wilt snel leren (om snel te) vliegen maar dat lukt niet helemaal volgens plan...
    -Je vliegt weleens wat plat, repareren lukt niet of zie je niet zitten.....
    -Je stelt voortdurend eisen aan jezelf dat je eigenlijk bovengenoemde zaken wel zou moeten kunnen, en dan natuurlijk meteen op prof-niveau!

    Mijn tip en goedbedoelde advies:
    Stel niet zulke hoge eisen aan jezelf!
    Wees tevreden met wat minder talent, bouwskills, vliegskills en wat dies meer zij.

    Nu val je jezelf voortdurend tegen. En dat ligt alleen maar aan jezelf!

    Verlaag je grens, verhoog het vliegplezier!

    Ik stel mij hier zelden zo scherp op. Dat hou ik graag zo. Ik doe het nu voor 1 keer omdat ik je graag wil helpen Wil! Dus vat het niet verkeerd op alsjeblieft!1
     
    easy, Cnn, Arnoud Snel en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.738
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.914
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik kan het, uit persoonlijke ervaring, uitsluitend voor 10000% mee eens zijn. Wat ik "vroegah" kon (het gemaaide gras van het veld rapen met het richtingsroer), kan ik allang niet meer, en wellicht kan ik het wel weer terugkrijgen maar dan weet ik dat dat ten koste gaat van een hoop schade en frustratie.
    Buig het om naar de dingen die je WEL goed kunt, en beleef daar plezier aan, in plaats van jezelf te frustreren over dingen die je niet kunt maar graag zou willen.

    Mijn persoonlijk grootste plezier, is als ik aan het eind van de dag alles heel inpak, en de motortjes allemaal 100% goed gedraaid hebben. Daar heb ik VEEL meer lol van dan van een "overwinning op mezelf" en een kist met schade achterin de auto...
     
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Niet proberen Bert, ik probeerde een paar jaar terug 3D te vliegen. Mijn heli kon het maar ik niet. Liep gelukkig goed af maar waarom zou je het willen.
    Sta je daar met een hartverzakking :confused:
     
    MicropropSport en Cnn vinden dit leuk.
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik lees het als goed bedoeld advies.
    Daar is niks mis mee. Temeer, daar je argumenten noemt gebaseerd op feiten.
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het leger kan en mag veel.
    Hier vliegen regelmatig awacs over van basis Spangdahlem.
    Dan gaat spontaan mijn telefoon uit slaapstand.

    GJ
     
  14. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Laatst bewerkt: 26 sep 2021
    MicropropSport vindt dit leuk.
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De jongen die vanmiddag de maiden van de Massimo vloog, is zijn toestel op dezelfde plek ook kwijt geraakt.
    Ik eerder ook al eens trouwens en een vriend ook. Dat was tijdens onze eerste brevet poging. Er was toen ook nauwelijks te vliegen. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt. Niemand geloofde het, maar iets was er niet in de haak.
     
  16. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Heb je bij zuidenwind (dat was het zaterdag volgens mij) niet vreselijk last van turbulentie van die bomenrij daar?
    Ga ik er even van uit dat je die 4 bomen langs de weg overheen moet draaien..... 1581068658.jpeg
     
    MicropropSport en jve vinden dit leuk.
  17. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.417
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Klopt helemaal.
     
  18. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.105
    Locatie:
    Thuis
    In Dongen waaide het amper, heel af en toe een beetje, een plotse turbulentie kan dan zeker zorgen dat je toestel ineens een verhoogde zwaartekracht krijgt met als resultaat :mad:
    Gewoon scherp blijven…..
    Als het wat rustig is qua vliegen dan doe ik vaak talloze (motor uit) noodlanding simulaties en doorstarts
    Heb een paar keer een motor uit gehad en kreeg hem telkens mooi op t veld…. Kwestie van blijven oefenen
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2021
    MicropropSport en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  19. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.675
    Locatie:
    Onbekend
    Als je turbulentie van tevoren weet is het toch heel erg simpel ?
    Zaterdag was er nauwelijks wind, je kunt dan desnoods crosswind landen.

    Als je dit soort "problemen" hebt op een veld maak dan voordat je gaat vliegen een vluchtplan.

    Grt,

    Arnoud.
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Jawel, zo vlieg je hier en zo vlieg je een paar meter ergens anders.
    Bij zuidenwind heb je last van de grote bomenrij. Bij oostenwind van de 4 kleine bomen?
    Met de Venture vloog ik meestal 3/4 gas. Dat ging goed.
    Op andere plaatsen heb wel langzamere bochten gedraaid. Ik maakte echter de fout om op die plek een soort test te doen.
    De beste (wedstrijd) vliegers hebben al in de bomen gehangen. Ook de mannen die mij vanmiddag hebben geholpen alsmede instructeurs.

    Voor degenen die er belangstelling voor hebben: de snelheden van de TurnLeft en de Massimo vind ik prima.
    Ik heb nooit beweerd 350km/uur te moeten kunnen. Alleen aan "badkuip-vliegen" is weinig lol te beleven.

    Na 6 jaar weet ik zo ongeveer zelf wel, wat ik wel en niet kan (leren)
     

Deel Deze Pagina