De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Over succes gesproken: Vanmiddag voor het eerst een stukje met de TurnLeft gestuurd.
    Snel omhoog op motorloop en omlaag al zwevend. Het blijkt een perfecte zwever.
    Ook stukken met kwart- tot halfgas gevlogen.
    Het was erg leuk allemaal.

    De instelhoek is onlangs al in orde gemaakt. De lipo 2200 moet toch redelijk ver naar achter, want
    hij wil nog steeds duiken. Dat is nog even een aandachtspunt.

    Wat opviel was, dat je in de bochten veel up moet geven. Het ging dan ook bijna een keer mis.
    Gelukkig kon ik hem zelf redden.
    Almaar succes, almaar succes :D.
     
    HansH, Huibert, easy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Gefeliciteerd met deze successen, en op naar de volgenden!
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je en misschien morgen al weer nieuwe.
     
  4. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Het was me ook een heerlijk weertje!
    Mooie positieve dingensuper
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dat ie nog duikt en dat je veel up moet geven in de bochten hangt samen, hij is te voorlijk.
    Even een duikproef doen (JVE weet dat wel) en dan zie je meteen of het CG goed ligt.
    Daarna eventueel nog testen in rugvlucht.

    GJ
     
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Hawk F5B haaks de hoek om is slechts hoogte.
    Met aileron aanlegggen, en dan rats de hoek om…
    Overleeft het ding gewoon
     
  7. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    Heb je afgelopen weekend nog gevlogen Wil ?
    Ik ben zondag nog wel even gegaan voor een 4 tal vluchten….. in eerste instantie was ik overtuigd dat de wind veel te sterk was, maar toch het spul klaar gezet en toen het heel ff wat rustig was opgestegen…. En toen stak de wind gelijk weer flink op, het toestel ging behoorlijk waggelend tekeer maar man man man wat een fun zeg
    Als je je reflexen wilt testen dan moet je echt gaan vliegen met windkracht 5, turbulentie en windstoten :D
    Je kan wel ongelooflijke leuke figuren vliegen met een stevige woei….. volgas tegen de wind in en aan het eind van t veld haaks omhoog en je ziet het ding met de wind meegenomen worden terug de andere kant van t veld op :eek:
    Dan met een flinke hoogte gas dicht en onder een hoek van 60 graden stijl naar beneden en op 2 meter vlak trekken en bijna stilstaand neerzetten :D:D:D:D
    Het ging er behoorlijk wild aan toe en sommigen stonden zo te kijken :eek::eek: en ging er een beetje vanuit dat ik hem zou crashen maar het ging gewoon echt goed :D:D
    vliegen met dikke woei is leuk :yes:
     
    WillydeWoofer, coen_l en MicropropSport vinden dit leuk.
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Je kan makkelijk vliegen met harde wind.
    Gerben en ik gingen soms niet eerder van huis dan dat het windje 8 aan het strand was anders was het saai,
    En op het veld vliegen deden we makkelijk tot windje 5-6, 5 zeker, ook met leerlingen.
    Daar leer je van.

    En ja, Wil heeft gevlogen en het ontbreken van basiskennis, of eigenlijk iets wat een instructeur je al moet leren voordat je 1 meter gevlogen heeft, heeft hem weer geld gekost.
    Zonde, zonde...
    Het blijft hem zijn hele vliegcarriere achtervolgen, dat heb ik al eerder geschreven.


    GJ
     
  9. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Veldhoven
    Dat hebben we nu al zo vaak gehoord…. je valt vaak in herhaling GJ. Herhaling is ook van toepassing op de steeds terugkerende "overtreffende trap". :hammer:
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik overweeg een nieuw topic te openen: "de teleurstellingen van W. de W." ;) :D
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ben zelf ook niet altijd even helder ;).
     
    Cnn vindt dit leuk.
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja omdat het probleem zich ook blijft herhalen.
    Dit soort instructeurs moeten verbannen worden.
    Wil heeft een enorm doorzettingsvermogen.
    Een gemiddeld persoon zou een paar jaar geleden al gestopt zijn.
    En de hobby word al steeds kleiner.

    GJ
     
  13. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.741
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    ????
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dat mag Wil zelf vertellen.
    Iets met accu aansluiten, dingen programmeren en zo.

    GJ
     
    Cnn vindt dit leuk.
  15. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Dat Wil vergeet hoe hij dingen moet doen,
    daar kun je een instructeur niet op aanspreken.
     
    coen_l en Cnn vinden dit leuk.
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als de instructeur het nooit verteld heeft wel.
    En deze instructeur heeft NOOIT de basis aangeleerd, alleen maar het vliegen.
    Je begint bij controle van het model, vertellen hoe je het model moet starten of dingen aan moet sluiten, dan vertel je wat je wel en niet moet doen, zoals eerst de zender aan, dan de ontvanger.
    Maar ook.. nooit onder spanning werken.
    Je assisteert de leerling ook bij programmeren van dingen, zoals de zender, regelaar, etc.
    Daarna komt pas het vliegen aan de orde.
    Dan leer je ze waarom het model vliegt, wat je wel en niet moet doen.
    En dat heeft ie hem allemaal niet geleerd.
    Wil schrijft alles op, doet ie ook als ik hem iets vertel.
    Maar als het niet verteld word dan weet je het niet.
    En ook al kan de instructeur nog zo goed vliegen, ik heb dan liever een instructeur die slecht vliegt maar wel de basis direct aanleert want dit kost de leerling veel geld en geduld.
    De basis moet er gewoon ingeramd zitten, dat dingen automatisch gaan.

    GJ
     
  17. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Zelf ook schade gevlogen vorige zondag op de helling, kan wel is gebeuren daar.. juist de laatste vlucht van de dag, Staartboom v/d hawk gebroken met tegen de helling te kwakken, zonde, herstellen en weer verder. :)
     
  18. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.741
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Dat is altijd zo hé:rolleyes:
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De staart van de Hawk is ook erg zwak.
    Die heb ik ook wel eens gebroken bij een iets te harde landing op de helling.
    Paar strookjes roving doen wonderen.

    GJ
     
    easy en MicropropSport vinden dit leuk.
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou, nee hoor... Dat stukje is toch echt de verantwoordelijkheid van een leerling zelf: Het KUT principe, ofwel "Ken Uw Troep".
    Daar wil ik best enige assistentie bij verlenen, als ik toevallig bekend ben met de zender, maar het is de leerling zijn eigen verantwoordelijkheid om te weten hoe je bepaalde instellingen in de zender verandert, en daar stuur ik ook gewoon iemand om weg als dat zo uitkomt.
    Ik zeg altijd dat ze zelf het manual moeten lezen, het manual mee moeten brengen naar het veld, en indien nodig ben ik nooit te beroerd om iemand daar mee op weg te helpen weg als ik dat kan, maar als hij de volgende vliegsessie niet weet hoe of wat, dan gaat een leerling wat mij betreft eerst maar even gewoon aan de clubtafel zitten studeren tot ie het wel weet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina