Een paar dagen geleden heeft testpiloot Rob de eerste twee vluchten met de Pionýr gemaakt.
Conclusie eerste vlucht: hij is erg neuslastig.
Accu verplaatsen was ter plekke erg lastig, dus een paar kleine magneetjes aan de kwiklinks van de kielvlakken bevestigd.
Tweede vlucht: goed.
Er moeten nog wel een paar dingen een beetje getweaked worden (oa. verplaatsen accu), en daarnaast ook de afstelling van de struts.
Daar was ik net mee bezig; nr. 1 zat een beetje scheef en blijkbaar heb ik daar te hard aan gebogen:
pats.
Dat is niet zo mooi . . .
Geen idee hoe dit stuk fietsspaak (?) in de vleugel vast zit.
Durf er niet te hard aan te buigen of te draaien; stras krakt de hele vleugel in (uit?) mekaar.
(De bouwer is er volgens mij sowieso van uitgegaan dat er nooit iets stuk zou gaan.
Zie de inbouw van de aileron servo:
De grote vraag is: wat nu?
De aluminium vleugelverbinder is 3 x 18 mm.
Is vliegen (in Kampen!

) zonder de struts verantwoord?
(Spanwijdte is 2,25 m.)
Even de bouwbeschrijving in de FMT er bij gezocht:
Dus.
Vooralsnog: weg ermee.
jan.