regelaar probleempje

jan brilman

Forum veteraan
Ik heb een nieuwe D-power regelaar, en ik heb die aangesloten zonder eerst de gebruiksaanwijzing helemaal te lezen. :oops:

De motor loopt niet.

Beter gekeken in de gebruiksaanwijzing en deze plaatjes tegengekomen.

1747217737725.png


1747217719533.png


Vervolgens de aanwijzingen van plaatje 1 wel opgevolgd, maar er gebeurt nog steeds niks.

Wat nu?

Regelaar weggooien, of is er een mogelijkheid om 'm soort van te resetten?

Het gaat om deze regelaar:


Dank.
 

Bijlagen

  • 1747217086005.png
    1747217086005.png
    280,4 KB · Weergaven: 10
  • 1747217104248.png
    1747217104248.png
    139,1 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Dit is wel een hele summiere startpost;

- nieuw of gebruikt gekocht?
- komen er wel piepjes uit de motor wanneer je de accu aansluit? Indien ja; wat voor/hoeveel piepjes?
- kom je wel in de programeermode?

1. Turn on the transmitter, move the throttle stick to the top position.
2. Connect the battery pack to ESC.
3. Wait for 2 seconds, the motor will emit special tone like “ beep-beep beep”
4. Wait for another 3 seconds, the motor will emit special tone like “123”, which means program mode entered

- doet de motor wel iets met een andere ESC/accu?
 
Nieuw of gebruikt gekocht?
Spiksplinternieuw gekocht.

Komen er wel piepjes uit de motor wanneer je de accu aansluit? Indien ja; wat voor/hoeveel piepjes?
Ik hoor twee piepjes; maar die komen volgens mij uit de zender.

Kom je wel in de programmeermode?
Niet dat ik weet, ik denk het niet . . .

Doet de motor wel iets met een andere ESC/accu?
Nog niet geprobeerd . . .
 
Gewoon een servo op dat kanaal aansluiten, dan zie je of je gas kanaal 100 procent uitstuurt.
 
Wat zou je dan moeten zien/horen?

De piepjes die bij het calibreren van de regelaar horen.
Zet de servotester op volgas (knopje rechtsom tot max draaien). Sluit dan de accu aan, wacht op de twee piepjes en draai het knopje naar links.

Bij een zender heb je soms een gereversed gaskanaal. Mijn Futaba zender heeft dat bijvoorbeeld en dan denk je dat je volgas geeft, maar dat is het dan niet.
 
Heb je al geprobeerd om ipv volgas de knuppel juist op minimum te zetten?
Ook gelijk even kijken of je servoweg op de zender wel op 100% servoweg staat.
Heb zelf de vorige uitvoering en instellen werkt soms wazig maar gaat wel, en in gebruik gewoon een prima regelaar.
 
Mijn ervaring (al ben ik geen electro man.. maar kom het wel tegen)
geen piep of maar 2 piepjes is meestal de beveiliging dat hij geen 0 ziet, en dus niet "armed"
 
Back
Top