Goosky S1 probleem

Ik heb recent mijn Goosky S1 gecrashed, zonder te veel erg: de hoofdas verbogen en een link van de feathering shaft naar de swashplate kapot.

Ik heb een nieuwe hoofdas besteld (ik had nog reservelinks) en die vandaag geïnstalleerd.
Alles lijkt soepel en correct in elkaar te zitten en indien ik de motor met de hand draai voel ik geen weerstand: alles voelt aan zoals het hoort (en zoals mijn andere S1 ook aanvoelt).
MAAR: wanneer ik de heli laat draaien, dan heeft hij hoorbaar moeite om de headspeed te halen en te behouden, en om een beetje te vliegen heb ik zowel de in de throttle curve als in de pitch curve alle waarden serieus moeten verhogen. Ik haal nu ook maar een vliegtijd van ongeveer 2,5 minuut: dan is de batterij hoorbaar uitgeput: de headspeed daalt en de heli komt naar beneden. De batterij staat dan (onmiddellijk na landing gemeten) op ongev. 3.6V per cel.
Vóór de crash haalde ik moeiteloos 5 minuten vliegen en stond de batterij nog op 3.75 - 3.8V per cel.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ? Ik heb al eens de as er terug uitgehaald en opnieuw gemonteerd, maar het maakte geen verschil. Ik heb ook via de app alles terug naar de default settings gedaan, maar dat lijkt ook geen effect te hebben ..

Bedankt,
Stefan.
 
Ik heb geen ervaring met de OMP M1, maar wel met de OMP M2: heerlijke heli. Ik heb ook de Goosky S2 die van hetzelfde type is, en ik kan die zelfs allebei gewoon vliegen op dezelfde settings.
Ik geef de voorkeur aan Goosky omdat je niet telkens er de kap moet afhalen om van batterij te wisselen, maar voor de rest zou ik niet zo direct kunnen kiezen (maar ik ben wel nogal een beginneling in de heli-wereld).

De S1: die blijft me verbazen hoe lekker dat die vliegt, zelfs in vrij stevige wind. In IdleUp is die best te controleren met de pitch. Ik had die mee op vakantie en kon prima vliegen op de camping. Ik heb er zo twee, maar indien ze allebei onherstelbaar kapot zouden zijn, dan koop ik direct een nieuwe.
 
Als je rotor as krom is dan is je blad as dat zeker ook , en voor de zekerheid ook je kogellinks naar je servo,s vervangen .heeft aan een klein tikkie al voldoende om krom te worden.
 
Back
Top