ik heb een tweedehands marder gekocht maar na een paar keer rijden werken de hydro remmen niet meer dus heb ik de zooi uit elkaar gehaald en blijkt dat mijn hoordremcilinder dus nix weg pompt is dit een kwestie van nieuwe remcupjes of zit het probleem dieper?
Ik vermoed dat het over de FG "oude" maguri remmen gaat. Als je manueel aan de hoodfremcilinder trekt bewegen dan de zuigers in de remklauwen zelf en voel je weerstand als je aan de stang trekt of kan je deze volledige uittrekken zonder echt weerstand te voelen? Mocht je geen weerstand voelen of heel weinig en de ziugers in de klauwen bewegen niet kan het zijn dat de afdichting van de zuiger niet goed afsluit of niet goed ontlucht is / te weinig olie. Mocht je veel weerstand voelen aan de stang en de remzuigers bewegen minimaal kan het zijn dat de zuigers vast zitten, dan is kuisen de boodschap.
ik heb zeg maar geen weerstand en ik krijg die zooi niet ontlucht het kan zijn dat er een gaatje in de remslang zit maar dat denk ik niet als ik de remslang los maak van de hoofdremcilinder en ik beweeg de remstang komt er geen druppel remvloeistof uit maar als ik het dan weer aansluit zie ik wel de vloeistof bewegen (kleine vuiltjes in de remolie ik weet het moet ik ook vervangen maar eerst maar eens weer werkend zien te krijgen) ik heb de hoofdrem cilinder al uit elkaar gehad en helemaal schoongemaakt maar nix helpt HELP
Als er olie in het reservoir zit van de hoofdremcilinder en je pompt komt er niets uit als ik het goed begrijp? Dan is er wel wat mis in de hoofd remcilinder, normaal moet er toch wat olie uit komen. alles goed reinigen en zeker zien dat de ring van de zuiger proper is en de juiste olie gebruiken.
over het ontluchten: kleine tut: http://www.armleg.com/oregon/viewtopic.php?t=383&highlight=ontluchten&mforum=oregon
bedankt voor de tutorial heeft goed geholpen maar nu zit ik met een ander probleem de ene remkauw remt heel goed en de ander nauwelijks ben ik een leek en heb ik niet goed ontlucht of ligt het aan de remklauw
Waarschijnlijk zit bij je eene klauw de cup dan vaster als bij de andere klauw, de remvloeistof zoekt natuurlijk de weg van de minste weerstand.
Ik zelf zet de auto altijd rechtop tegen een muur voor het ontluchten, zodat de hoofdremcilinder ook echt het hoogste punt is. Volgens de beschrijving welke bij mijn remmenset zat, moet je bij eerste ingebruikname en na langer stilstaan van de auto uit een van de remklauwen de remblokken verwijderen, dan het cilindertje in de remklauw door het bedienen van de hoofdremcilinder voorzichtig naar buiten pompen, tot deze zo'n 2 à 3 mm uitsteken. Nu de hoofdcilinder sluiten en het cilindertje voorzichtig terugdrukken m.b.v. een tang en aan de andere zijde herhalen. En de remmen hebben even de tijd nodig om goed ingeremd te raken.
Zou kunnen dat 1 cilinder of de binnenkant van de klauw een beetje smerig is of dat er oppervlakkige roest inzit. Dan moet je ff de cup uit de klauw halen en de boel goed schoon poetsen. Als het niet gewoon met een doek lukt dan met een heeeeel klein drupje polijst pasta of comadant 4 (groene bus)
krijg ik die cup er dan nog wel gewoon terug in want ik heb gehoord dat als die er uitligt dat hij er bijna niet meer in wil
ik heb net de zooi heel erg goed remmend gekregen ik heb de goed remmende remklauw vast gezet met een lijmklem en ben toen gaan remmen toen kwam de slecht remmende remcup meer naar buiten ff terug drukken en herhalen nou remt hij als een tierelier maar ff iets anders de vorige eigennaar had er gewone auto remolie in gegooit toen ik hem kreeg heb ik dat er als de sodemieter uit gehaald en doorgespoeld met FG remolie nou hopen dat er niet al te veel schade is ontstaan
als de ene echt heel goed remt en de andere niet dan zit er een probleem bij het ontluchten of de remmen denk ik. Probeer de 2 remmen goed te ontluchten, eerst de ene dan de andere. Normaal mag het verschil niet erg groot zijn. Het is echter wel normaal dat ene rem steeds iets harder remt dan de andere, dat heb je nu eenmaal bij hydro's, niets aan te doen. Maar het verschil mag niet groot zijn. Groetjes, Jonas
Ik had maguri olie gebruikt, deze kost veel minder als Fg olie en volgens de winkel niet zuur waardoor de rubbers niet aangetast worden. Als je een klauw hebt die slecht gaat kan je de remcilinder eruit halen en dan het loopvlak waar de zuiger in beweegt eens proper maken, het kan zijn dat er een rand vuil in zit waarachter de o-ring van de zuiger blijft hangen, er terug in steken gata tamelijk goed, gewoon zien dat je de zuiger er techt in duwed. Met een dremel en polijst stukje kan je dat loopvlak proper maken, bij mij heb ik ook hetzelfde probleem gekend en zo opgelost.
Ik heb gewoon dot5 gebruikt, zoals die in 1/1 wagens gaat. Werkt perfect en tast het rubber niet aan.