Lotus Elise vs Bugatti Veyron

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door prop-er, 7 sep 2006.

  1. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
  2. mike-modelbouw14

    mike-modelbouw14

    Lid geworden:
    20 jun 2006
    Berichten:
    808
    Locatie:
    dedemsvaart(overijsel)
    wat zit daar een lekker geluidt in die auto

    doe mijn die achterste auto ik dacht dat de Bugatti Veyron was

    mike
     
  3. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    De Bugatti zie je als voorste wegspurten op de rechte stukken, alleen met het bochtenwerk loopt de Lotus weer flink in... :D

    Lijkt wel electrovliegen, licht bouwen is beter ;)

    Althans, met 10x minder PK's blijf je in de bocjten dus niet ver achter...
     
  4. Acropilot

    Acropilot Guest

    idd, maar toch blijft de elise het mooist :p

    grts
     
  5. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    Tja 1000 pk onder controle houden of 120 is ook wel een verschil.
     
  6. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    De Elise is en blijft een van de G :eek: LSTE auto's altijd!!!

    Power to Weight Ratio!!!!

    Het motorblok van de Veyron alleen al weegt zwaarder dan de hele Elise.

    Maar hoezo maar 120pk in een Elise???

     
  7. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Het ligt er nogal aan welke versie van de Elise je hebt. Ze varieren vandaag de dag van ongeveer 160 pk (1.8 l Toyota motor) tot 240 pk (dezelfde motor opgefokt en supercharged) voor de Exige S (3.9 s van 0-100).
     
  8. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Elise

    Het gaat dan wel over de eerste serie.
     
  9. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    idd de eerste reeks met de motor van rover heeft 118PK ongetuned.

    De nieuwe reeks (mk2) heeft +200 pk.


    Maar ik blijf erbij, de mk1 is stukken mooier dan de 2
     
  10. rafgol

    rafgol

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Okselaar.
    Zo kan ik ook indoor met een shockflyer sneller een parcours afleggen dan met een hotliner.

    Dit is echt valsspelen, wel leuk spelen. :lol:

    Laat de beide wagens eens op Le Mans racen; na 2 ronden wordt de Lotus gegarandeerd gedubbeld.
     
  11. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Rafgol:
    Ik denk dat we dat samen maar even moeten uittesten. Regel jij de auto's dan zorg ik voor Le Mans.
    Dan doen we 2 runs, eerst jij in de Lotus en daarna ik. Dan hebben we een goed vergelijk, doordat we de rijderkwaliteiten elimineren.

    Goed idee? :wink:
     
  12. rafgol

    rafgol

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Okselaar.
    Fantastisch idee.

    Alleen 1 klein probleempje; de Bugatti verbruikt op topsnelheid 100 liter fuel :roll: per 100 km, dus bakje (van 100 liter inhoud) is na 15 minuten scheuren leeg. Een rondje Le Mans gaat in pakweg 4 minuten, dus we gaan onze 4 rondjes niet kunnen uitrijden :?

    Ongelooflijk eigenlijk, na een kwartiertje scheuren sta je 100 kilometer verderop al te tanken. 8O
     
  13. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Maak je niet druk, ik heb een tankpas....
     
  14. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Hey Rafgol, doe je het lange rechte stuk lausanne dan met of zonder de chicanes? Zonder lijkt me dan veel leuker, kijken welke auto dan het langste op de grond blijft.
     
  15. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Gezien het prijsverschil tussen beiden auto’s, is het wel duidelijk dat de Bugatti piloot geen enkel risico neemt, en kruipend door de bocht gaat, een beetje vreemde racelijn houdt hij er ook wel op na, bijna aan het eind van tape als de Lotus ineens snel op hem in loopt. De Bugatti is echt voor “patsers” [hebbendingentje] hiervoor is geen extra rijvaardigheid nodig omdat je geen risico wilt nemen in een bocht, en het alleen van de rechte stukken moet hebben wat betreft de “kick” [doet mij een beetje denken aan Amerikaanse muscle cars] De Lotus is een echte “funauto” voor rijders die van gooi en smijtwerk houden en dat brengt risico met zich mee, een beetje extra rijvaardigheid is hier dus wel geboden.

    Ik ben lid van een autoclub van snelle auto’s geweest waarbij de rijders altijd in twee groepen was verdeeld: de patsers met hun (gechip)tunede bolide, en hun grote mond over de opgeschroefde cijfers, en hoe snel zij hier wel mee waren [uiterlijk vertoon], en de echte raceliefhebbers die voor de karakteristieken gingen van hun (standaard) karretje, rara wie verreweg het snelst een circuit kon lappen. Ik weet dan ook niet wat ik moet zien aan dit filmpje.
     
  16. rafgol

    rafgol

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Okselaar.
    Uiteraard ZONDER de chicanes, en wees gerust, de Bugatti zal niet echt opstijgen, ook al heb je meer het gevoel dat je vliegt. :p
     

Deel Deze Pagina