De 1000pk Bugatti Veyron tegen de kleine 120 pk Lotus Elise... http://video.google.nl/videoplay?docid=-4543841524383924155&hl=nl Bewijst maar weer eens dat Colin Chapman's ideeen heel zo slecht nog niet waren...
wat zit daar een lekker geluidt in die auto doe mijn die achterste auto ik dacht dat de Bugatti Veyron was mike
De Bugatti zie je als voorste wegspurten op de rechte stukken, alleen met het bochtenwerk loopt de Lotus weer flink in... Lijkt wel electrovliegen, licht bouwen is beter Althans, met 10x minder PK's blijf je in de bocjten dus niet ver achter...
De Elise is en blijft een van de G LSTE auto's altijd!!! Power to Weight Ratio!!!! Het motorblok van de Veyron alleen al weegt zwaarder dan de hele Elise. Maar hoezo maar 120pk in een Elise???
Het ligt er nogal aan welke versie van de Elise je hebt. Ze varieren vandaag de dag van ongeveer 160 pk (1.8 l Toyota motor) tot 240 pk (dezelfde motor opgefokt en supercharged) voor de Exige S (3.9 s van 0-100).
idd de eerste reeks met de motor van rover heeft 118PK ongetuned. De nieuwe reeks (mk2) heeft +200 pk. Maar ik blijf erbij, de mk1 is stukken mooier dan de 2
Zo kan ik ook indoor met een shockflyer sneller een parcours afleggen dan met een hotliner. Dit is echt valsspelen, wel leuk spelen. :lol: Laat de beide wagens eens op Le Mans racen; na 2 ronden wordt de Lotus gegarandeerd gedubbeld.
Rafgol: Ik denk dat we dat samen maar even moeten uittesten. Regel jij de auto's dan zorg ik voor Le Mans. Dan doen we 2 runs, eerst jij in de Lotus en daarna ik. Dan hebben we een goed vergelijk, doordat we de rijderkwaliteiten elimineren. Goed idee? :wink:
Fantastisch idee. Alleen 1 klein probleempje; de Bugatti verbruikt op topsnelheid 100 liter fuel :roll: per 100 km, dus bakje (van 100 liter inhoud) is na 15 minuten scheuren leeg. Een rondje Le Mans gaat in pakweg 4 minuten, dus we gaan onze 4 rondjes niet kunnen uitrijden :? Ongelooflijk eigenlijk, na een kwartiertje scheuren sta je 100 kilometer verderop al te tanken. 8O
Hey Rafgol, doe je het lange rechte stuk lausanne dan met of zonder de chicanes? Zonder lijkt me dan veel leuker, kijken welke auto dan het langste op de grond blijft.
Gezien het prijsverschil tussen beiden auto’s, is het wel duidelijk dat de Bugatti piloot geen enkel risico neemt, en kruipend door de bocht gaat, een beetje vreemde racelijn houdt hij er ook wel op na, bijna aan het eind van tape als de Lotus ineens snel op hem in loopt. De Bugatti is echt voor “patsers” [hebbendingentje] hiervoor is geen extra rijvaardigheid nodig omdat je geen risico wilt nemen in een bocht, en het alleen van de rechte stukken moet hebben wat betreft de “kick” [doet mij een beetje denken aan Amerikaanse muscle cars] De Lotus is een echte “funauto” voor rijders die van gooi en smijtwerk houden en dat brengt risico met zich mee, een beetje extra rijvaardigheid is hier dus wel geboden. Ik ben lid van een autoclub van snelle auto’s geweest waarbij de rijders altijd in twee groepen was verdeeld: de patsers met hun (gechip)tunede bolide, en hun grote mond over de opgeschroefde cijfers, en hoe snel zij hier wel mee waren [uiterlijk vertoon], en de echte raceliefhebbers die voor de karakteristieken gingen van hun (standaard) karretje, rara wie verreweg het snelst een circuit kon lappen. Ik weet dan ook niet wat ik moet zien aan dit filmpje.
Uiteraard ZONDER de chicanes, en wees gerust, de Bugatti zal niet echt opstijgen, ook al heb je meer het gevoel dat je vliegt.