Servo draden in gaan korten !

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door team-orion29, 23 dec 2006.

  1. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    solderen kost niks zeg je. oke wat dacht je van de stroom of van het gas dat je gebruikt en de tin.
    plus dat als je de pech hebt en wat ik en vele anderen vreezen bij het solderen van kabels die heel erg bewogen worden op hooge freqenties. je model auto/boot/vliegtuig/heli kan het daar door heel veel kosten
     
  2. mg.mugen

    mg.mugen Guest

    mmmmmmm (solderen kost niks)???????
    laten we er vanuit gaan dat de meeste rijders servo's hebben
    die ongeveer tussen de 30en40 euro kosten.
    ik zelf rij met servo's van rond de 100 euro dus dit was voor mij een hele makkelijke rekensom
    solderen kost niks oke ik ga voor de eerste keer een servo solderen (shit) net iets te veel tin
    gebruikt servo naar de klote kost me 40euro
    oke nog een keer proberen, want de gezegde zegt me een ezel stoot zijn kop maar 1 keer
    aan het zelfde ding dus dat moet goed komen.
    weer een servo van 40euro gekocht weer solderen met in me gedachte niet te veel tin
    niet telang op de zelfde plek met me bout anders gaat de printplaat kapot
    oke moet lukken
    druk,druk, gesoldeerd joepie gelukt,hup in elkaar dat ding in de auto en rijden met die hap.
    oeps net te weinig tin gebruikt,dus door het trillen van de auto is het draadje van de servo
    losgelaten !!!!!!!!!!!!!!STORING!!!!!!!!!!!! de auto spuit alle kanten op behalve de goede
    opeens een grote klap jahoor me auto ergens tegenaan gereden me auto ook nog eens kapot
    kost me weer een servo(40euro) en ik moet me auto maken en dat kost me ook nog eens
    50euro kortom wat heb het SOLDEREN me nu gekost ja solderen kost wel geld
    2:servo's bij elkaar 80euro 1:auto kapot kost 50euro
    tel ik bij elkaar op en hups het solderen kostte me 130euro!!

    TIP VAN DE WEEK:KOOP MAAR GEWOON EEN TANG!! 8)
     
  3. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Ik heb nog geen redenen gehoord waarom je eens servo niet zou solderen, alleen maar bangmakertjes :roll:
     
  4. winkje

    winkje

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Houten
    Het verschil tussen een advies iets niet te doen en een bangmakertje is de wijze waarop met het advies wordt omgegaan.... Ieder voor zich moet zelf uitmaken wat hij / zij met het advies doet. De een is daar wat eigenzinniger in als de ander...

    Als je wilt solderen.... be my guest ! De tips die ik je dan kan geven zijn simpel.... werk nauwkeurig, gebruik de juiste soldeerbout met bijbehorend soldeertin en blijf ver weg van vloeimiddelen zoals S39.

    Groet, vincent
     
  5. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    sommige mensen willen perse het wiel op nieuw uitvinden blijkt nu wel weer
     
  6. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    nee, dat is modelbouw, zelf proberen, je vingers branden en dan anders proberen. Dit is toch een modelbouwforum, of een praatgroepje voor iedereen die een kant-en-klaar-setje heeft gekocht? :wink:

    Maarreh, voor het solderen: ga anders oefenen, zoek een oude rotte servo, probeer het daar op. Ook gewoon wat draadjes solderen en dat mooi wegwerken met een krimpkous gaat ook nooit de 1e keer goed, dus ook dat oefenen! Het is nu toch pokke-weer en visite tijd, welk beter excuus heb je nodig!
     
  7. mg.mugen

    mg.mugen Guest

    jammer dat sommige mijn verhaal als een bangmakertje zien.
    probeer alleen maar iets duidelijk uit teleggen met een paar voorbeelden dat heb ik van jullie nog niet gezien.

    kan iemand MIJ eens vertellen waarom je juist zal gaan solderen in plaats van gewoon een tang tepakken
    en in een paar simpele handelingen je sevo draden in te korten??

    bijvoorbeeld: wat voor een soldeerbout heb ik nodig
    bijvoorbeeld: wat voor een soldeer tin heb ik nodig
    bijvoorbeeld: hoe lang kan ik op mijn print plaat blijven prutsen met me soldeerbout voor dat hij doorbrand

    dan kan team orion29 (die hier vroeg,wat hij het beste kon doen.om zijn sevo draden in tekorten)
    zelf een afweging maken wat voor hem de beste methode is.
     
  8. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    volgens mij is ook een stukje text uit een nummer van alanis morissette's ironic dat hier op slaat
    namelijk "It's the good advice that you just didn't take "
    moest ik toevalig aan denken toen ik het weer hoorde
     
  9. team-orion29

    team-orion29

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Tilburg
    Ondertussen het probleem met de lange draden opgelost door ze gewoon netjes via een schroeven draaier op te rollen....
    Auto is voor de rest helemaal klaar.Ik moet alleen nog wat klein spul hebben als een ander luchtfiltertje,tandwieltjes,aandrijf riempjes en een nieuwe stratus kap :wink:

    Hier een foto van de auto :
    [​IMG]
     
  10. Jasper90

    Jasper90 Guest

    ziet er in ieder geval netjes uit en een goede oplossing :)
     
  11. team-orion29

    team-orion29

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Tilburg
    Dankje hoor :)
     
  12. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    Netjes???
    lijkt net een mislukte sliert tagliatelli :)
     
  13. basbas

    basbas Guest

    Persoonlijk had ik het ook anders gedaan.

    @ willywuyts, is tagliatelli ongeveer hetzelfde als tagliatelle?? :wink:
     
  14. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    telli telle tella, allemaal een pot slierten... :) :)
     
  15. pit-racing

    pit-racing Guest

    wat jammerd iedereen toch om een paar servodraadjes :evil: :evil: :evil: :evil:

    en dat allemaal omdat roelof een TERECHT advies geeft :wink: :p

    ik ken de achtergrond van ruud ook (ben degene die zijn draadjes altijd moest solderen) :roll: en eerlijk gezegd ik zou hem ook gewoon het advies hebben gegeven om die draaden in een bundeltje te doen met bvb een t-rapje en klaar....... ook al zou ik het zelf gaan solderen vanuit de servo........maarja ik geef graag een advies waar de gene waar het om gaat iets aan heeft :wink: :wink:
    in dit geval bundeltje t-rapje en klaar, kan er zeker niks fout gaan !!!!!!

    de draaden zou ik dus zo niet laten ziten.het is idd net een pasta slierten boel.
    en ga je rijden dan gaan ze over de grond en hop naar de kl*te......
    t-rapje doet wonderen in jou geval ruud !!
     
  16. MatthijsNL

    MatthijsNL Guest

    Bij mijn carson deed ik altijd een paar cm krimpkous van 1cm om hetb undeltje.
     

Deel Deze Pagina