2dehands:serpent vector of impact m2(4wd)???

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door l4rsie, 23 jan 2007.

  1. l4rsie

    l4rsie Guest

    Ik kan dus moeilijk beslissen.
    En aangezien ik nitro onroad niet echt gewoon ben vraag ik jullie om raad.
    Ik kan dus een serpent vector kopen helemaal rijklaar voor 225€ rijklaar met laders voor startaccus enzo, en het voordeel is dat ik er naartoe kan rijden.

    Maar ik kan ook een impact 2 kopen voor 250 ofzo met extra motor en dempersetje koppeling K&N filter etc
    Hier zit wel geen zender en ladr voor de accus bij.(hier moet ik laten opsturen.)
    Waarbij ik twijfel bij deze auto is is of hij nu 200mm of 235 is(ik lees op verschillende sites verschillende dingen :? )
    Ik denk 235.

    btw:Ik ga toch zowiezo een synthesizer zender(nieuw) kopen(met extra ontvanger 180 euro kwijt)

    In het eerste geval wil ik hem kopen omdat ik eens af en toe met mijn vriend wil gaan rijden(1:10 ct4-s, niet al te racy auto maar jah)
    Maar ik wil ook eens op circuit van houthalen rijden.

    Met de vector rij ik wel tegen mugen mrx 4 en serpent 960 enzo, en met zon 235mm rij ik dan ook meer tegen soortgelijke auto's.
    Maar de vector is wel goedkoper enzo.En ik denk niet dat de ct4s een vector kan volgen(beschouw ik als nadeel)En 235mm klasse lijkt me wel fijn.

    Ik hoop dat ik met jullie hulp eruit kan raken.
    Greetz, Lars
     
  2. jupken

    jupken Guest

    235mm is ook fijn. Heel fijne wagens.
    Ik zou hier eerder de impact nemen omdat de vector echt wel al oud is...
     
  3. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    Allebei zijn het ietwat gedateerde auto's.
    Het circuit van Houthalen is wat krap voor de vector, als je pas leert rijden, zal dit een kostelijke grap worden aan wisselstukken.
    De 235mm klasse word bijna niet meer gereden in Houthalen..
    Is de impact 2 of 4wd?
    Indien 2wd is hij al dadelijk een stuk moeilijker om onder controle te krijgen.
    Maar dat het een leuke klasse is, daar heb je gelijk in!!!
    je kan je vraag ook stellen bij de houthalenaars, kan je zien wat die er van denken.
    http://hrt.liquidizer.be/hrt/
     
  4. l4rsie

    l4rsie Guest

    Het is 4wd.En de extra veren enzo en extra motortje erbij kan ook wisschien wel handig zijn.
    Het zal wel de eerste keer met brandstof onroad worden(heb zelf nog een nitro buggy)
    Bij de vector heb ik wel het voordeel dat ik hem niet moet laten versturen en ik dus zeker weet wat ik koop(hij heeft er trouwens 4).Maar ik denk dat je die wel wat moet afstellen voor een fatsoenlijk rijgedrag wat bij de impact iets minder is.Stom bij de impact is dat er niemand meer mee rijd.Of zijn er nog die met 835 rijden?
     
  5. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    Ooooh ja zeker, In Rumst is er een zeer levendige aanhang, je kan daar club competities meerijden, en ook op Belgisch niveau is er nog een kampioenschap gespreid over 6 circuits overal ten lande.
    Als je enkel voor voor je vermaak gaat rijden, en geen competitie wil doen, kan je uiteraard ook in houthalen terecht, mits lid te worden van de club.
    je betaald dan een lidgeld en kan dan rijden zoveel je maar wil.
     
  6. jupken

    jupken Guest

    Ik zou toch ook voor de Impact gaan...
    koop maar eens een deftige motor voor zo'n 1/8. Of een nieuwe setje banden...
    Dit zijn dan nog de financiele zaken. De praktische zaken is weer wat anders.
    Ik denk dat de Impact je als beginner het beste ondersteund. Ik ben begonnen met de 835 (de willy zijn "oud" masjien) en heb er nog steeds geen spijt van!
     
  7. l4rsie

    l4rsie Guest

    Ik zou dan wel liefst tegen mensen van dezelfde klasse racen he.Niet gewoon tegen gewone 1:10 of electro.
    EN rumst ligt toch ook weer redelijk ver he(+/- 35km) en ik kan nie zelf rijden.
    Wat wil je als je 15 bent(ik denk de hele tijd dat ik nog 14 ben :roll: )
     
  8. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    Daar... heb ik geen antwoord op, spijtig genoeg.
    Ik vrees dat dit een paar jaartjes te vroeg komt voor jou.
    Onderschat de kosten niet hoor, als je wil gaan racen....
     
  9. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Bwa, Jupken is ook 15 he.
    Tis maar te zien of je een jobke hebt links of rechts...
    Als je het daar van kan betalen, is het dubbel plezant!

    Groeten,
    JaZz.
     
  10. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    klopt, maar jupken komt door weer en wind met de fiets naar het circuit...
     
  11. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    stuur jij zo´n ´´gewone´´ 1:10 ff strak rond en verbreek gelijk alle ronderecords :roll:
     
  12. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Inderdaad, je moet er wat voor over hebben blijkbaar :D.
    En l4rsie, kan je geen deal maken met je ouders om je te vervoeren?
    Of is er niemand uit de buurt bij jou die ook in Rumst rijdt?

    Het zijn dingen die je kan checken, en mss heel makkelijk tot bij het circuit brengen.

    Groeten,
    JaZz.
     
  13. jasje

    jasje Guest

    Sorry om even off-topic te gaan, maar ik zie hier dat er nogal wat belgen zijn die on-road rijden op circuits. Kennen jullie ook mensen die off-road rijden, Ik rijd momenteel in Deftinge, maar daar wordt bijna uitsluitend met marders en FGs te rijden, dus ik zoek specifieker een 1:8 parcours waar wat meer techniek kan geleerd worden (zoals jumps ed). Regio Oost-vlaanderen, Antwerpen.
     
  14. l4rsie

    l4rsie Guest

    Met een ''gewone'' 1:10 bedoel ik 200mm en ik zeg niet dat die trager zijn!!!
    En wat vervoer betreft:Mn pa zou me wel eens kunnen brengen maar ik denk niet dat hij me elk weekend daar naar toe rijd.
    En ik weet gerust dat het veel kost.Al mn geld dat ik heb gaat naar RC spullekes.
     
  15. jupken

    jupken Guest

    Rumst ligt 16km van mij verwijderd.
    Mijne fiets is eerder versleten als mijn auto... :D :D
    En ja, ook mijn geld zit in RC. Daarom rij ik dit jaar (en einde vorig jaar) enkel BK's meer. De clubkampioenschappen gecombineerd met BK's word echt iets te duur...
     
  16. l4rsie

    l4rsie Guest

    Ik weet het echt niet meer.
    Bij de vector heb ik veel meer geld over voor mss een nieuw setje baden of ontvanger accus en brandstof en ik weet zeker wat ik koop.
    Bij de impact is mn geld direct op.Maar hier kan ik wel beter mee op het circuit want gaat niet zo snel als 1:8(zo veel scheelt et niet maar jah wel als beginner he)
     
  17. Atarikid

    Atarikid Guest

    Doe jezelf een plezier en kies zoiezo niet voor een 1/8 (welke dan ook). Die klasse is echt duur in onderhoud. Reken zeker op 100eur per maand als je wat geluk hebt. (brandstof, banden, stukken, ...)
    1/10 200mm of 235mm zijn uitstekende alternatieven die betaalbaar zijn. 235mm is misschien nog het goedkoopste van de drie klasses.
     
  18. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    nu ja, elk weekend is wat overdreven, als je het open kampioenschap wil meerijden, zijn dit maar 6 zondagen op een jaar.....

    belgisch kampioenschap is ook 6 weekends, en dan is er links en rechts nog wel eens een koersje.
     
  19. l4rsie

    l4rsie Guest

    De ene impact is verkocht(die met die 2 motoren)
     
  20. l4rsie

    l4rsie Guest

    En wat van een gs racing vision sport?is wel 200mm maar jah.
     

Deel Deze Pagina