trotse eigenaar carson c5 foto+filmpjes

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door tim, 2 mrt 2007.

  1. Mbos

    Mbos Guest

    De standaard onroad banden van Carson zijn gewoon slecht, deze worden ook meestal het eerst vervangen door een setje banden van bijvoorbeeld een FG..
     
  2. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    Dan denk ik dat we die maar eens gaan vervangen
     
  3. reynaerten

    reynaerten Guest

    idd, ik heb de fg elligi banden genomen, b voor vanachter en d voor vanvoor
    houd erg goed baan!
     
  4. T.h.o.m.a.s.

    T.h.o.m.a.s.

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    679
    je banden moet 1 temperatuur hebben en 2 de toe-in kan je best gelijk zetten anders gaat er altijd eentje meer grip hebben als de andere
    als die alletwee goed zijn , kan je volgas vertrekken
     
  5. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
    de standaard banden op de c5 zijn leuk om af te branden, verder niet...... ik spreek uit ervaring. ff op marktplaats zoeken voor 2de hands banden, als je geluk hebt kun je er meteen een hele set kopen voor een paar centen, met allerlei hardheden, dan weet je meteen wat voor jou het beste rijdt op het terrein waar jij rijd, met de heersende temperaturen. en dan kun je die nieuw aanschaffen, of niet

    dan nog even een opmerking over de motor, ik les hier in dit topic dat de c5 standaard met CY motor geleverd wordt? Nu weet ik vrij zeker dat er ook een hele serie met een zenoah motor is uitgerust, onderandere de mijne........

    nog een paar tips voor beginnende c5 rijders, hou je schroeven in de gaten , vooral die van je motor steun, als die de grip kwijt is houd het beugeltje dat je diff en je tussenas bijelkaar houd, het spul dus niet bij elkaar, en gaat je diff tandwiel naar de maan. Dus even al je schroeven goed vast zetten, en het liefst met loctite borgen. Natuurlijk niet te strak aandraaien want het is maar plastic en dat draai je met niet al te veel kracht dol, en dan gaat hij nooit meer vast.
    als je dan een beetje kunt rijden is een set andere veren ook wel fijn om de wegligging wat te verbeteren.
     
  6. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    de mijne is met een cy motor uitgerust, en dat wat die boutjes betreft, heb je helemaal gelijk in.

    ik was vorige week aan het rijden, en toen ik gas gaf hoorde ik dat de tandwielen wel draaide maar de auto bleef stil staan, Kleine tandwiel dat het diff aan drijft is helemaal schuin afgesleten en dat beweegt en beetje los over dat as'je

    Heb deze vastgezet, en proberen de motor recht te zetten, na ongeveer 5 min was weer het zelfde probleem, dus ik denk dat er ook maar even een ander tandwiel moet komen.


    Nog een tip om je motor goed te centreren ?
    omdat je ze aan de onderkant van de auto moet los/vast draaien, gaat dit niet alltijd evengemakkelijk
     
  7. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
    tip hmmmm, mijn oplossing, plastic motor steun eraf en vervangen door het alu snelwissel systeem van fg, en een alu plaatje van 4 mm als vervanging voor de kleine motorsteun. om de motor recht te zetten heb ik met een kraspen een haakse lijn gezet op de bodemplaat thv de tussen as, en dan met mijn timmermans oog kijk ik langs de tussen as naar de lijn. En ik haal alle wielen eraf en laat de bodemplaat voor de helft op de werkbank rusten en zet de motor recht en draai dan de boutjes zo strak mogelijk, zodat de motor niet meer verschuift, en dan draai ik het boeltje om en trek alles nog es na..... maar misschien zijn er nog wel handiger methoden :D
     
  8. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    Bedankt
     

Deel Deze Pagina