algemeen minimag topic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Acropilot, 6 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    lipo is maar 36,50, de 20C versie is 51 euro
     
  2. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)


    voor de minimag heb ik een ontvanger;miltiplex pico 5/6 was 30eur,accu was denk ik +-30eur.
    motor=30eur en verlengkabeltjes kunnen wat duurder zijn.
    Inderdaad ik ghad al een zender vandara dat het een wat duurdere setup is.

    mvg sven
     
  3. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    ik heb ook nog wel een 2 kanaals zender voor een auto, maar daar heb je denk niet zo veel aan...
     
  4. hezik

    hezik Guest

    De ontvanger kan een e-sky zijn voor 14,95, maar 4 9 grams servo's ga je echt niet redden voor 10 euro, 20 euro is dan al een minimum waar je het moeilijk mee gaat krijgen.

    Verder; verkijk je niet op de verzendkosten. Bij 3 leveranciers 5 euro verzendkosten is weer 15 euro..
     
  5. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    idd, maar ik wil aleen maar kijken of de hobby wat voor me is!, de x-twin was super, maar word te simpel,,,
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Momenteel zit er nog een groot gat tussen de x-twins en 'de echte vliegtuigen'. Gezien de rage van de x-twins en de opkomst van spectrum apparatuur (welke goedkoop te produceren is), verwacht ik de komende jaren wel goedkopere kleine piepschuim of elapor kistjes, maar daar heb je nu nog niets aan.

    Als ik een hele andere suggestie mag doen; als je zuiver wil kijken of de hobby wat voor je is, sommige vliegclubs (wij in utrecht en de club in Oss in elk geval ook, zag ik) hebben 'clubkisten'.

    Dat zijn veelal brandstof trainers welke gebruikt worden om nieuwelingen eens aan de hobby te laten ruiken. Vraag eens bij een club in je buurt hoe en wat; misschien dat je wel al eens een of twee vluchtjes kunt maken met zo'n toestel, dan heb je op z'n minst alvast een wat beter idee van deze hobby. Dat vliegen zal dal veelal gaan door overgeven, dus de instructeur stijgt op en brengt het toestel op hoogte, en geeft dan de zender aan jou. Gaat het mis (en dat zal het ongetwijfeld een keer gaan tijdens je eerste vlucht) dan geef je de zender weer terug. Een andere mogelijkheid is via een kabeltje, dan hebben zowel jij als je instructeur een zender vast en kan de instructeur via een schakelaartje beslissen wie er stuurt op dat moment.
     
  7. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    ok

    ik ben er al eens geweest, maar ga volgend weekend, of eens in de mei vakantie (ik heb maar 1 weekje mei vakantie :'( :p

    dan even fietsen ofzo, maar da's best een ijndje vanaf mijn huis!
     
  8. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    mei vakantie? lol,heb ik niet hoor bestaat dat ofzo :?
    Verlengde weekends wel ma 1 week verlof nog eens???

    lol leuk.

    mvg sven
     
  9. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Verstandig advies hezik! :thumbsup:




    @Igortje:
    Volgens mij vliegt de Minimag best wel met een Speed 400, zal alleen niet al te snel zijn. Wat dan weer goed is voor een beginner...
    Ik moet nog beginnen aan mijn Minimag maar ik heb wel een (in afmetingen en gewicht) vergelijkbare Cessna 400 van Protech en die doet het best met een Speed/Permax 400 6V op 8,4 Volt.

    Nog kosten besparen:
    In plaats van LiPo's gewoon beginnen met NiMH-accu's 7x1400 mAh (14€), heb je daar ook geen (dure) speciale lader voor nodig. Dat accupack weegt wel een 50-60 gram meer dan de voorgeschreven LiPo, maar dat kan de Minimag best hebben volgens mij. :wink:
    En een Speed 480 (15€) ipv zo'n dure brushless, moet je ook niet meteen een bijbehorende (ook weer dure) regelaar kopen.








    Het hele Minimag-topic doorgelezen! :banana: :hammer:
     
  10. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    Nou ik laad men lipo's met de lipo charger 4,koste me 15eur in albatros.
    Zo duur vind ik dat ook weer niet.
    En onthoud wel hoe minder gewicht dat je erin steekt hoe beter hij zal vliegen,logish ook.
    Als ik van jou was gebruik lipo's ,ik was er ook 1 tegen maar weegt minder en is dus ideaal.

    mvg sven,
     
  11. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    De minimag is dus echt niet te vligen met een sp 400! je stijgt per 100 meter gewoon vliegen, misschien 3 meter, en met al die bochten die je als beginner maakt, blijf je dus echt niet boven
     
  12. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Bedankt voor de handige tips!

    ga ik zeker gebruiken bij de aanschaf!
     
  13. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Hmmm, vreemd dat ik dat dan niet merk. ok, hij vliegt wat minder snel en klimt iets minder hard, maar vliegen doet hij er perfect mee. Ik les nu enkele mensen met die originele setup.
     
  14. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Ook de originele prop? want dát zou ik dan wel heel knap vinden! :wink:
    Ik heb de eerste 5 lessen ook met de originele moter en cam prop gemaakt, maar omdat er veel te weinig vermogen was om starts en landingen te oefenen snel overgegaan naar de fietsbel.
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    idd, originele motor met de guntherprop op 7 cellen nimh.
     
  16. nickm.

    nickm. Guest

    hoi ik heb ook een minimag maar bij mij is het probleem als ik hem te veel gas geef en gooi hem in de lucht schiet mijn prop eraf ik gebruik men gewone standaard motor maar van batterij een lipo 1000 mah 3s1p 20c 3cell, en ik moet zeggen dit gaat goed hoor want ik kan er juist niet mee prophangen :wink: :D
     
  17. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Als het die witte prop is met dat zwarte dopje (guntherprop) dan als eerste met een naald vanuit het asgat een gaatje doorsteken naar voren. dan een drupje secondenlijm in het asgat laten lopen en dan de motoras in het asgat duwen met het model met de neus naar beneden zodat er geen secondenlijm in de motor kan lopen. De prop zit dan goed vast.
     
  18. nickm.

    nickm. Guest

    das een idee thx maar ik denk dat ik binnenkort naar een klapprop ga overstappen want bij mij hangt er geen landingsgestel onder daar is het te bobbelig voor op ons "vliegplein" zou je me dat aanraden of niet? :D :? :?:
     
  19. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dat kan maar hoeft niet.Die gunther kan redelijk veel hebben.
    Als klapprop wel een 6x3 nemen van een goede kwaliteit.
     
  20. Acropilot

    Acropilot Guest

    met een speed 400 prophangen??? en met een minimag prophangen?? :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina