algemeen minimag topic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Acropilot, 6 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nickm.

    nickm. Guest

    ja als je hem aan de tip van de vleugel vastpakt met je 2 vingers en je geeft volle gas hangde ie juist niet horizontaal
     
  2. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Toch nog iemand die er hetzelfde over denkt.

    Probleem dat beginners hebben: het moet meteen HARD gaan, laat dat nu net zijn wat je niét nodig hebt als beginner.
    Een rustig vliegend vliegtuig dat (inderdaad) niet al te snel stijgt, zodat je meer afhankelijk bent van wind en thermiek en je gemakkelijk kan leren welke aerodynamische krachten er invloed op hebben.
    Als je daarmee kan lezen en schrijven kan je altijd nog overstappen op een wat snellere motor :wink:
     
  3. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Ja maar als beginner heb je ook wel power nodig, om hem als het fout gaat uit een stal te krijgen, om op voldoende hoogte te krijgen om gecontroleerde stalls te oefenen, om snel te kunnen stijgen om veel landingen te oefen, etc etc. En het vermogen voor al deze broodnodige oefeningen is bij de minimag standaart toch echt niet aanwezig! Het zal wel vliegen, en zeker langzaam, maar een goede trainer heb je er niet aan.... Alleen de eerste paar stappen van het goed rondjes leren vliegen kun je zo goed leren, en zie stappen duurden bij mij toch echt niet langer dan 2 vluchten....
     
  4. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    precies
    als iets hard vliegt dan raak je sneller in paniek en is je vliegtuig sneller weggevlogen maar vooral
    is je vliegtuig sneller tot stof vergaan :!:
     
  5. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    hier geef ik je eigenlijk ongelijk in.
    Een beginner heeft power op overschot nodig vind ik.
    Voor te leren kan hij dan halfgas vliegen en zo het aanleren,komt hij toevallig in problemen(per ongeluk een duik ofzo) dan zet hij full throttle en kan hij zo zijn vliegtuig nog steeds beter redden.
    Beter teveel kracht dan te weinig vind ik zelf....
    Ook heeft dit zen voordelen eens hij het vliegen onder de knie heeft dat hij wat snelle rkan beginnen vliegen en zo langer fun aan beleefd met hetzelfde geld(geen nieuwe motor enz).
    Majah ieder zijn mening he..

    mvg sven
     
  6. hezik

    hezik Guest

    De Minimag vliegt prima met de speed 400 en 7 cellen. Daar heb ik hem in het begin ook mee gevlogen.

    MAAR.. opstijgen vanaf de grond is een drama, wil eigenlijk niet. Veel pit zit er ook niet in en zodra het wat harder waait (4~5 bft) kun je 'm ook in de kast zetten.

    DAT is de reden waarom ik een beginner, die het zich kan veroorloven, adviseer om voor een brushless setup te kiezen. Bij ons waait het eigenlijk altijd wel en iets onder de 4bft is zeldzaam.

    Juist een beginner moet gewoon veel vliegen; dat is de enige manier om het te leren, vliegen, vliegen, vliegen en nog eens vliegen. Je loopt kans dat het met een speed-400 minimag meer 'vliegen', wachten wachten wachten, vliegen, wachten.. enz wordt.

    Het heeft er niet zoveel mee te maken dat het HARD moet gaan, immers een toestel gaat zo hard als dat je 'gas' geeft. Ook met een brushless setup kun je heel rustig vliegen, temeer daar de brushless setup icm. lipo's een pak lichter is.
     
  7. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Helemaal mee eens.
     
  8. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    eerst even door sparen dan!
     
  9. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    dat is toch mijn advies,je gaat er veel meer plezier aan hebben(volgens mij)

    mvg sven
     
  10. nickm.

    nickm. Guest

    ik doe altijd handstart, toen ik de eerste keer ging vliegen zonder begeleiding heb ik via handstart gedaan en dat lukte vrij aardig denk ik en ik vind dat die nog vrij snel stijgt met die 3cell 20c 1000mah voor te beginnen is het perfect vind ik, het kan gemakkelijk met de standaard setup.
     
  11. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    ik spaar eerst al het geld ( zit nu bij de 80-100 euro :( )

    dus.. ik koop ook eerst mishcien nog een x-twin...
     
  12. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    NIET doen ,heb die periode ook meegemaakt,zo verspil je alleen je geld en duurt het nog langer eer je je minimag hebt.
    Gewoon doorsparen is de boodschap,het kan lang duren maar eens je het bij elkaar hebt ben je nog zo blij.

    mvg sven
     
  13. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    ow ja ik kan je nog een raad geven(zo heb ik het ook gedaan).
    Met het geld dat je al hebt moet je steeds onderdelen kopen(doe je het niet op aan iets anders).
    Bv met jou geld kan je al zeker een romp bestellen(bij natterer kost hij maar 53eur).
    Enzo verder zonder je het goe dbeseft heb je binnen de korste keren je minimag vliegklaar!(w8 niet tot je heel de som gespaard hebt,zonder je het wil doe je dan steeds wat geld op(ik spreek uit ervaring))

    mvg sven
     
  14. morgoth924

    morgoth924

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    594
    Locatie:
    Gierle, Belgium
    Door alles in onderdelen te kopen ga je op het einde van de rit wel veel meer kwijt zijn.
     
  15. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    bwoah als je het hebt over verzendkosten lijkt me sterk.
    Ik kocht zoveel mogenlijk goedkoper materiaal(verlengkabels,y-kabel etc) te samen kom je niet aan de grote som en toch heb je het materiaal al binnen dan.
    Ook ben ik een keer langsgeweest bij de modelbouwshop komt net even duur tot soms goedkoper uit dan in 1 keer via internet.
    Maar als je eerlijk bent,als het geld daar ligt heb je soms toch de dwang om er iets kleiners mee te kopen(zoals hij een xtwin kopen nu).
    Zo geraak je steeds verder weg,daarom dat ik dit zei

    mvg sven
     
  16. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Gewoon gaan werken/ karweitjes doen, dan heb je het in 2 maandjes bij elkaar.
     
  17. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    oke, maar ik kijk wel, want als ik over 3 maanden mischien de hobby niet meer leuk vind zit ik er mee...
     
  18. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    sorry mijn vriend,volgens mij is eens besmet door de modelbouwmicrobe....
    Nouja laat het me zo zeggen,er is nog geen medicijn voor en het is ongenezelijk LOL

    dus niet twijfelen gewoon voor gaan!


    mvg sven
     
  19. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Oke, nu heb ik aleen een probleem, ik denk dat ik eerst die 300 euro spaar, dan kijk ik of ik het nog ''leuk'' vind, en dan koop ik em,

    maar het probleem is dat gister mn mobiel kapot is gegaan, nu heb ik voor in het weekend die oude van mn broer te leen, en dan koop ik maandag een nieuwe (dan ben ik 60 euro kwijt :( )

    dus dan weer opnieuw gaan sparen...

    en als ik geen x-twin meer heb, wil ik tog met iets vliegen terwijl ik spaar voor mn minimag...

    dus ik zit nog beetje te denken...
     
  20. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Vandaag weer lekker kunnen vliegen met mijn minimag :) Het waaide aardig hard, maar met de Roxxy 2827-34 had ik er niet heel veel last van en kon heerlijk rondjes vliegen en loops en rolls waren geen probleem, het blijft een heerlijk model om lekker relaxed mee rond te vliegen en af en toe wat mee te 'stunten'
    Ik heb de 400 motor er wel even in gehad, maar niet ermee gevlogen, maar je merkt zeer duidelijk het verschil in 'trekkracht' als je hem volgas hebt in je hand. Hiermee kan hij prima grondstarts maken, maar doe liever handstarts aangezien hij niet helemaal recht rijd. En die extra power is af en toe toch wat handig, vlieg meestal zo rond half gas, maar als hij een keer net wat te laag gaat of als er wat anders fout gaat kun je snel op vol gas je vliegtuig 'redden'. Heb vandaag ook gevlogen met een sonic liner met 2x 400 motor, dat werkte wel prima, opstijgen is net wat lastiger dan met brushless, maar gaat prima, dus je kan ook prima vliegen met de standaard motoren, maar soms is wat extra power toch handig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina