Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door pa5ca, 19 mei 2007.

  1. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Ik heb intussen dat tandwiel probleem bij mij al opgelost. Gewoon de motor wat hoger gemonteerd met wat papier ertussen.

    Het zenderverbruik valt eigelijk nog redelijk mee
    (ofwel heb ik hele goede batterijen,GP's v1300mAh)

    Ik heb ook dat probleem met de beltdrive riem maar dat dacht ik op te lossen door het ringetje waar de band steeds over komt te zitten door een iets groter ringetje te vervangen, zie ik nog wel
    (ik heb in elk geval al een reserve besteld)

    Hij trilt de laatste tijd wel een beetje maar dat stoort niet echt en ik vind er eigelijk de oorzaak niet van. Ik heb er wel blades op staan van de CP2, die zijn iets kleiner maar hij vliegt toch perfect(buiten dat trillen)

    De gyro lockt in zon 10 sec denk ik en doet zijn werk prima (buiten het feit dat het trimschroefje op de zender snel verslijt)

    Het hooveren gaat al prima, zelf right- en left-side in. nose-in daarintegen word nog even oefenen.

    Zo dit zijn mijn ervaringen voorlopig
    iedereen nog veel vliegplezier
    (en ik kan gaan leren voor men examen)
     
  2. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Mooi dat het zo goed gaat.. proficiat.
    Vraagje, zou kij eens kunnen kijken hoeveel jou heli op z'n staart hangt?.. zal wel het zelfde zijn als bij mij. Ik heb inmiddels met behulp van een dun plaatje PVC het accu bakje verlengd zodat de LIPO wat verder de canopy in kan en daarmee de heli een stuk beter in balans is. Echter het is nu alweer bijna een week geleden dat ik gevlogen heb... geen tijd. Dus ook mijn aanpassing niet kunnen testen.
    Echt hooveren is mij tot op heden nog niet echt gelukt..
    Welk trim schroefje op de zender bedoelje ?

    Suc6 met je examens.
    Frans
     
  3. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Heb vanmiddag er eindelijk eentje (in-)gevlogen voor een klant, ik moet zeggen dat je de boel een klein beetje recht moet zetten, schorde eea direct uit de doos.

    De staartservo moet een klein beetje naar voren omdat de staart pitchslider niet in het midden zat.

    Hij hangt inderdaad een beetje naar achter maar met 2 tikjes trim naar voren heb je er geen last van.

    Hij is een eind stabieler dan zijn kleine Honeybee CP2 broer en vliegt eigenlijk uit de doos met een paar kleine aanpassingen prima.

    Ook maakt hij behoorlijk wat toeren, maar dat maakt hem ook zo stabiel

    gr Remco
     
  4. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Ik heb me even vergist ik bedoelde het trimschroefje op de gyro.

    Ik snap niet goed wat je bedoelt met" hoeveel jou heli op zen staart hangt"

    De batt moet inderdaad wel ver naar voor.
     
  5. draai je er zo veel aan dan?
     
  6. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Neen, ik weet niet hoe het komt, ik was er voorzichtig met.
    Mischien te ver door gedraaid, heb wel amper een kwartslag gedaan en toen ik nog wat wou bijstellen is het fout gegaan en het plastic schroefkopje zwaar beschadigd.

    nog een vraagje:
    Als beginners leermetothe word vaak aangeraden eerst over de grond te schuiven.
    Met mijn 47G ging dat prima maar nu met die "echte" heli. Ik moet hem veel te scheef zetten voor hij ook maar een beetje wil schuiven en dit is dus heel riskant voor de rotorbladen. Ik heb deze methode overgeslagen en het gewoon hooveren ging me beter af.
    Maar nu ik nose-in wil leren vliegen kan ik die methode wel gebruiken, maar het lukt dus niet dat schuiven. (ik doe het nogtans op een gladde ondergrond.
     
  7. als je een trainings kruis heb moet je het even met dat traings kruis er onder proberen
     
  8. Heli fan

    Heli fan Guest

    Ha eindelijk weer uitzicht op een stukje vliegen na het overlijden van m'n motorregelaar.

    De brushless motorset is vanmiddag aangekomen. :p
    Helaas zat er geen tandwiel bij :evil: , nog maar even snel bijbesteld, hopen dat ie er morgen ook is.

    Ik zal dan ook eens naar de positie van het zwaartepunt kijken. Tot nog toe heb ik e.e.a. gecorrigeerd door trim c.q. stuurcorrecties. Dat moet beter kunnen
     
  9. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Mijn voorlopige speedcontroller heeft het begeven, hij was dan ook niet voor dit soort toepassingen bedoelt.
    Maar de nieuwe is al onderweg.
    Wel spijtig dat ik even niet meer kan vliegen. :(
    Het begon juist goed te lukken.
     
  10. hoe is het nu met ieder zijn heli??
     
  11. La Piovra

    La Piovra

    Lid geworden:
    30 jan 2007
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik ben eigenlijk ook wel razend nieuwsgierig.
     
  12. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Met die van mij nu ok.
    Mijn nieuwe speed controller is aangekomen.

    Ik heb het beltdrive probleem een beetje kunnen oplossen door het vijsje waarover hij draai en steeds afschiet (en de slijtage hierdoor al heel goed zichtbaar is) dat vijsje heb ik een beetje losser gedraait waardoor het lager komt te zitten en de band er niet meer afschiet.

    Voor de rest juist mijn landingsgestel een beetje kapotgevlogen na een ruwe landing maar dat valt te lijmen.

    Verder wel nieuwsgierig naar aanderen hun verdere ervaringen.
     
  13. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Nou is mijn speedcontroller weer (letterlijk) opgesmoord. :(
    Ik krijg te tijd nog niet op mijn gas snel uit te zetten of er komt al rook uit mijn heli.
    Ik had liever mijn motor doorgebrand gezien. Die kost minder. :)

    Je hebt verdomt veel doorzettingsvermogen nodig in de helisport.
    Hooveren gaat makkelijk maar ik was waarschijnlijk iets te overmoedig met mijn stal turn.
    Nu ga ik waarschijnlijk weken niets anders meer durven dan hooveren en rondjes vliegen.
    (nadat mijn niewe controller is aangekomen)

    Veel vliegplezier
     
  14. hoe komt het dan dat je controller steeds verbrand??
    en wat voor controller zit er dan in??
    een motertje brand niet zomaar dor hoor!:p
    groeten bas
     
  15. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Als de rotorbladen achter de tailboom blijven steken bij een onzachte landing en zo de motor
    blokeerd dan begint de ESC te smeulen.
    Een 20A heli 6 tot 15v van esky die voor dit model is bestemt.
    Ik zal gewoon moeten leren vliegen en sneller mijn motor afzetten (wat wel enkele sec. kan duren als je in idle up staat.)
    Ik heb nu de schakelaar vastgeplakt met tape in trainingsmode, zo heb ik hier al geen proplemen meer mee. :D
     
  16. ahjwinth

    ahjwinth

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    191
    Locatie:
    Beemster (Noord Holland) En Beesd in Gelderland,
    Investeer een klein beetje meer en koop meteen een brushless.
     
  17. wat voor lader zit er eigelijk bij???
    en je accu is een lipo right?
     
  18. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Er zit een 3s lipo bij van 1000mA en een 8A lader van esky met balancer voor zowel 2 als 3 cels lipo's.

    Slijt een brushless motor eigelijk snel?
     
  19. hoe duur is een brussless motor met een regelaar?

    welke winkel heb jij hem gekocht gedaan
     
  20. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Ik heb er ook een besteld in het oosten 8) hoop dat tie van mij er beter uitziet dan de foto's die hier geplaatst zijn, alles zat behoorlijk scheef etc. De king is natuurlijk niet duur en dat nog incl zender en ontvanger maar je verwacht toch wel dat het een beetje netjes in elkaar geplakt is.

    Ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb , nog ff 5 weken wachten tot hij weer op voorraad is. Dan kan ik mijn DF4 bij het afval zetten :D
     

Deel Deze Pagina