Algemeen Savage Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mattijn, 26 jan 2006.

  1. rc gaastra-leo

    rc gaastra-leo

    Lid geworden:
    26 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    katwijk aan zee
    Nee , de mensen die ik kan hebben er ook niet zoveel verstand van :(
    maar moet ik hem gewoon nog rijker zetten ofzo :?:

    Of kan he took nog liggen aan , dat ik een Brandstof filter er tussen gedaan heb ?

    Edit :
    Er gaat altijd 1 slangetje van je tank naar de carberateur , en er gaat ook een slangetje van de uitlaat naar de tank (komt aan bij de Tankdop).
    Maar naar mijn weten komt er alleen maar brandstof van de tank naar de carb toe , Toch :?
    Maar Nu heb ik gezien dat er ook een beetje brandstof In he tslangetje zit van de uitlaat naar de tank :? En die brandstof zit vlak bij de uitlaat gaat een beetje heen en weer ( niet al te veel brandstof hoor een beetje) , kan het zijn dat mijn motor daardoor uit valt 8O Of heeft dat er niks mee te maken :oops:
     
  2. Evert:-)

    Evert:-)

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Hoofddorp
    Ik had er ook zo'n gezeur mee.
    Volgens de video is de standaard instelling voor de hoofdsproeier 3 1/4 slag uit en de low speed sproeier 4 1/4 uit.
    Volgens de handleiding is de standaard instelling als de stelschroeven "flush with the carburator body" staan, oftewel de stelschroeven zover uitdraaien dat de bovenzijde gelijk is met de met de carburateur.
    Mijn auto stond fabriek af op de instelling volgens de handleiding. Kreeg hem ook maar niet gestart en als hij dan eindelijk liep sloeg hij weer af.
    Ik heb het idee dat het verkeerd in de handleiding staat. Stelschroef "flush" gesteld is een dikke 8 slagen bij mij en dat is veeeel te rijk.
    Ik zou zeggen draai ze eens 4 a 5 slagen uit en rijdt hem dan lekker in.
    Edit: Het is wel belangrijk dat hij lekker rookt met het inrijden.
     
  3. rc gaastra-leo

    rc gaastra-leo

    Lid geworden:
    26 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    katwijk aan zee
    Hey

    Ok , dat zal ik zeker gaan proberen :wink: Bedankt voor de tip.
    Nu weer ver der uitproberen :)
     
  4. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Het slangetje van de uitlaat naar de carb is ervoor om wat druk op te bouwen in je tank zodat de brandstof naar de carb "geblazen" wordt. Als het slangetje verstopt zit dan krijg je dus jouw probleem. Er komt te weinig brandstof bij je carb waardoor hij armer (en dus sneller) gaat lopen en dan slaat hij af door brandstof gebrek.

    Even het slangetje doorblazen en weer proberen. Het kan komen doordat hij heel rijk staat waardoor de olie via de uitlaat in je slangetje komt.

    Je hebt de oorzaak dus zelf al gevonden lijkt het :thumbsup:
     
  5. basbas

    basbas Guest

    Hoi Burp,

    Ik heb mijn savage al een tijdje niet meer maar kan mij niet herinneren dat ik een slangetje had van mijn uitlaat naar mijn carburatuur. :lol:
    Volgens mij ben je een beetje in de bonen. :hammer: :lol:
     
  6. rc gaastra-leo

    rc gaastra-leo

    Lid geworden:
    26 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    katwijk aan zee
    Een slangetje van de uitlaat naar de carb :? Dat heb ik nog nooit gezien bij alle Brandstof auto's nog noot gezien :wink:

    @burp
    Maar het lag er inderdaad aan Dat eene slangetje Liep vol met shit uit de uitlaat auto gat hoog in toeren en valt uit :roll: Maar hij blijft maar vol lopen :?
    Een slagje armer zetten ofzo ? Hij loopt nu eidenlijk goed , totdat hij dicht slipt .
     
  7. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    [marq=right:051763783b]:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
    [/marq:051763783b]
    Ik bedoelde natuurlijk het slangetje van de uitlaat naar de tank :rolling: maar gelukkig begrijpen jullie dat wel natuurlijk :yes:

    Een beetje armer zetten lijkt mij dan wel handig. Maak anders eerst je uitlaat even schoon. Je hebt kans dat deze vol met olie zit. Vaak helpt het al om de auto een beetje scheef te houden zodat de olie uit de uitlaat kan stromen. Nog beter is hem er even af te halen en goed te reinigen.
     
  8. Mees

    Mees

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Houten
    Da's helder. Bedankt!

    Jan
     
  9. rc gaastra-leo

    rc gaastra-leo

    Lid geworden:
    26 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    katwijk aan zee
    Ja ik had me uitlaat er ook afgehaald en onderste boven , er zat een flinke plas rotzooi in Gele drap 8O
    Kheb me eerste tankje eindelijk stationair Gedraait , morge maar de andere en daarna inRijden :)
     
  10. rc gaastra-leo

    rc gaastra-leo

    Lid geworden:
    26 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    katwijk aan zee
    :( Dat slangetje blijft maar verstopt raken :? Kheb hem al iets minder rijk gezet lukte niet , Rijker ook niet , En Bij de Low Speed Needle precies hetzelfde 8O
    Kan het niet leggen aan de Inner Cone ? Dat die de brandstof erin duwt ofzo :?
     
  11. patrick dettmers

    patrick dettmers

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    531
    Locatie:
    hoorn
    klinkt als of hij te warm word. :?

    hoeveel slagen rijker heb je hem gezet?
    je moet hem zeker 1 a 2 slagen rijker zetten hoor! :wink:
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Een slag is een hele ronde, dus 360 graden...
     
  13. rc gaastra-leo

    rc gaastra-leo

    Lid geworden:
    26 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    katwijk aan zee
    Ik Geloof 1 ongeveer , Dus die kan ik dan weer terug draaien :?:
    Maar weet iemand de Fabrieksafstelling van de X-race .28 :wink:
     
  14. patrick dettmers

    patrick dettmers

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    531
    Locatie:
    hoorn
    je moet van de fabrieksafstelling de hoofdsproeier 2 volle slagen (720 graden) uit draaien (rijker)
    Als je hem al 1 slag rijker had gezet moet hij nu dus nog 1 slag rijker

    succes! :D
     
  15. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Ben van plan om een ander uitlaatje te kopen.
    Weet iemand betaalbare opties, zat zelf gewoon te denken aan die tuned pipe van de Xss.

    RJ
     
  16. basbas

    basbas Guest

    Misschien is dit wat?
     
  17. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Deze is toch onderin getuned? En het schijnt toch dat hij veel herrie maakt?

    RJ
     
  18. patrick dettmers

    patrick dettmers

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    531
    Locatie:
    hoorn
    meer herrie = beter :p
     
  19. patrick dettmers

    patrick dettmers

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    531
    Locatie:
    hoorn
  20. basbas

    basbas Guest

    Deze uitlaatis inderdaad getuned voor meer trekkracht.
    Dat ie meer herrie maakt is me niet echt opgevallen.
     

Deel Deze Pagina