Training kit kruis gebroken

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door T.C., 18 okt 2007.

  1. T.C.

    T.C. Guest

    Goedendag
    Na al heel wat uurtjes hooveren is nu voor de tweede maal :oops: mijn witte plastic kruis gebroken van mijn trainingskit
    Dat is jammer want het werkte pefect :wink:
    Nu zijn de bijgeleverde kruisjes dus allebei gebroken en zoek ik iets wat dat kan vervangen
    Ik heb al zitten oefenenen met een stukje hout maar dat bevredigt mij niet
    Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken :roll:
     
  2. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    T.C weglaten is natuurlijk het beste, maar als je nog niet zeker van je zaak bent dan kun je beter nog vliegen met trainingskruis.

    Ik heb zelf een traingskruis gemaakt voor mijn Mini Titan.

    [​IMG]

    Misschien dat je er iets aan hebt :wink:

    Suc6 met het vliegen :D
     
  3. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    ik zou 2 carbon staven pakken die ongeveer even lang zijn als de diameter van je rotor uit een modelwinkel, en 4 piepschuim bolletjes.
     
  4. T.C.

    T.C. Guest

    Inderdaad weglaten is ook een optie, maar zolang de prijs van de uitgespaarde reparatieonderdelen
    de aanschaf van het trainingskruis nog steeds :oops: overstijgt vlieg ik nog maar even met kruis :wink:
    Ik bedoel natuurlijk voor als ik even het buurjongentje laat vliegen :lol:
    Zelf maken heb ik geen problemen mee, de bollen heb ik tenslotte al
    Alleen waar haal ik die staven vandaan :roll: 60 cm lijkt me voldoende
    Kunnen die staven ook van hout zijn of zoiets :?:
     
  5. machskn

    machskn Guest

    Heeft iemand nog een goede site waar je wel goede stevige trainingskruizen te koop zijn . ipv die slappe dingen met die oranje balletjes , die buigen als de ...
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Carbonbuizen bij vliegerwinkel.
     
  7. T.C.

    T.C. Guest

    Ok jongens bedankt !
    Ga ik wel even op zoek naar staafjes
    En eh ........waar ik meestal vlieg............de huiskamer 8O
    Tafel aan de kant heb ik net 4m x 4m genoeg om te hooveren met af en toe een sprongetje :wink:
    Ook wel eens gevlogen op het grasveldje achter het Mirandabad
    Alleen toen daar een staartvleugeltje los schoot kon ik hem niet meer vinden :evil:
    Gister gebeurde het weer en landde gewoon op de grond, na mij op een haar na gemist te hebben :oops:
    Boutje nu maar met sec lijm vastgezet :wink:
     
  8. T.C.

    T.C. Guest

    Goed idee :) dat parkvliegen
    Misschien maar even een nieuw draadje openen voor een datum en plek :roll:
    Uurtje vliegen en dan snel naar binnen voor warme choco en koek :oops:
    Ik bedoel even de accu opladen van de chopper :lol:
    Inderdaad huiskamer is te klein chopper drift als een gek volgens mij omdat de lucht niet weg kan
    en hij dus in zijn eigen turbulentie terechtkomt :wink:
     
  9. dancooper

    dancooper

    Lid geworden:
    17 mei 2007
    Berichten:
    215
    Locatie:
    Brugge
    Even iets over het gebruik ervan. Ik weet natuurlijk niet welke heli je hebt, maar bij mijn Carboon FP lukte het dus echt niet om ook maar enigszins deftig te hooveren met zo'n kruis d'eronder. Logischerwijs dacht ik dus dat het gewoon aan mezelf lag, en dat ik wellicht nooit in staat zou zijn om zo'n ding te vliegen.
    Klaar voor de klikko dus, maar omdat het gewoon weg gooien van zo'n ding weinig fun is, besloot ik om er gewoon eens mee te "vliegen" zonder bescherming, zonder kruis dus.
    Wat bleek... zonder kruis lukte het dus wel.
    Verklaring : een heli produceert trillingen, op zich niet erg natuurlijk. Maar door de gebruikte materialen in zo'n kruis (carbon=flexibel) worden die trillingen overgebracht naar de benen van het kruis, door de lengte van de benen worden de trillingen versterkt, waardoor de bestuurbaarheid van de heli dan weer sterk achteruit gaat.
    Dus, wordt het niet eens tijd om het eens zonder te proberen ?
     
  10. raptor71

    raptor71

    Lid geworden:
    1 sep 2006
    Berichten:
    14
    Hoi,

    Een andere tip die ikzelf gebruik is om het trainingskruis niet vast
    te zetten met tieraps, maar met elastiekjes. Het geheel is dan wat
    flexibeler.

    John
     

Deel Deze Pagina