funtana X50 algemeen topic

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door sven311, 17 nov 2007.

  1. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    oké ,aan zo'n reactie's heb ik iets,eenduidelijk antwoord,hartelijk bedankt(het scheelt inderdaad in geld en gewicht).
    En wat raden jullie me aan van servo's? ik dacht aan het merk hitec maar heb geen idee welke sooort...
    Ik zou de funtana misschien binnen een maand bestellen maar ben graag op voorhand ingelicht vandaar.
    mvg sven
     
  2. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Gewoon standaard servo's nemen, misschien net één stapje beter. Futaba 3001 of graupner ds8077 oid. 3 Kilo moet zat zijn voor zo'n kistje...

    Stefan
     
  3. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    oké,dan lijkt me dat de hitec hs -325HB servo ook perfect is?
    hier de specificaties: The HS-325HB is the new standard in Ball Bearing Sport servos incorporating the new revolutionary "Karbonite" gear train. Karbonite is four times stronger than our standard white nylon gears and even after hundreds of thousands of cycles it will not show any signs of wear. Add a long life potentiometer for precise centering and an all new custom IC to make the HS-325HB the toughest standard ball bearing servo money can buy.

    technical specification:
    Motor Type : 3 Pole Ferrite
    Bearing Type : Top Ball Bearing
    Torque 4.8/6.0v : 3.0 / 3.7 kg.
    Speed 4.8/6.0v : 0.19 / 0.15 second
    Size : 40 x 20 x 37mm
    Weight : 43 g.

    op 4.8v=3.0kg torque,op 6v=3.7 kg....
     
  4. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    Damn een maat van me heeft me doen twijfelen(dank u sam :lol: ),nu blijkt dat de funtana X100 slechts 200eur meer gaat kosten ofzo dan de X50 dus twijfel ik nu hard!(mijn funtana X50 ging +-525eur kosten). Maar dit zou mijn 1e 3D brandstofkist zijn en uihm wat zijn de voor en nadelen van grotere kisten?Moeten die een snellere landingssnelheid hebben enz...?
    en voor de X100 moet 20cc 4 takt volstaan???
    Pff ik weet het echt niet ergens denk ik"maar 200 eur meer" maar dan van de andere kant denk ik"je kan altijd een beetje meer geven voor een grotere kist..."

    Dus aub kan iemand me helpen :lol:
    mvg sven
     
  5. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    Wie kan mij het antwoord vertellen :)

    mvg sven
     
  6. bjlevi

    bjlevi

    Lid geworden:
    7 okt 2004
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Barneveld
    Zou een Saito 100 mooi op een Funtana X50 gaan?
     
  7. RUFTER

    RUFTER

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Diest (BE)
    Sven, ik heb nog een OS91S-IIP liggen met maar een vlucht of 10 op de teller, nagenoeg nieuw dus. Stond op een Pitts II van Kyosho maar had véél teveel power. Vliegtuig is verkocht maar motor ligt hier nog te niksen. Als je interesse hebt laat je maar iets weten.

    Groeten, Bart.
     

Deel Deze Pagina