hallo ik heb een smit nederland gekocht waar het onder schip al van klaar is dus het dek , roerwerk , schroefassen . heeft de smit nederland ook precies de zelfde zuster schepen ? zo als de smit belgie is er 1 van maar zijn er nog meer de smit polen heeft een hogere stuurhut ? alvast bedankt o ja er komen trouwens 2 720bb tourque motoren in en 1 vaartregelaar alleen weet ik nog niet wat voor accu
Smit Denemarken Smit Duitsland Smit Finland Smit Frankrijk Smit Belgie Smit Nederland Smit Zweden Smit Ierland Smit Rusland
nou bedankt het word een smit rusland omdat hier de minste model boten van zijn ja ik kan hem smit nederland noemmen maar daar varen er al 1000 van over het water en als je dan op een evenement komt heb je in eens 8 smit nederlands bij elkaar ? das wel apart dus vandaar bedankt voor de hulp ik heb een naam gevonden
Roy, De 720 motor is een goede keus. Ik stel wel voor om gebruik te maken van 2 vaartregelaars. je kan dan nog beter manouvreren. Peter.
zusterschepen smit nederland ik zie dat je al voor de smit rusland hebt gekozen, maar even wat extra info. De smit duitsland en frankrijk zijn weer net iets anders de verschansing aan de boeg zijde is anders, de duitsland heeft twee blusmonitoren op de stuurhut staan en de frankrijk heeft ook nog een klein kraantje op het achterdek staan vlaf achter de bovenbouw. peter
hoi op http://www.tugspotters.com/tugs/smit.rusland.htm staan foto's van de smit rusland, de rusland heb ten opzichte van de nederland een 'rechte' boeiing, bij de nederland loopt de boeiing aan de voorkant een een stukje op dit heeft de rusland niet. gr melvin
roy, Van de Smit Nederland zijn inderdaad een hoop modellen in omloop. Om een apart model te krijgen is alleen een naams verandering geen verandering. Het model blijft hetzelfde. Inderdaad zijn er veranderingen in de reeks boten die SMIT heeft besteld. Bouw gewoon een model/type die je mooi vindt. de 720 motoren zijn een goede keus. Aangevuld met 1 a 2 accu's van 12V 7 Ah een een ontvangeraccu van 6V met 2 vaartregelaars gaat de romp als een speer. voor verdere info over dit schip zijn er verschillende draadjrs te vinden in dit forum. De Walcheren van Danny, Herbedraren van Frederik, Ook de Smit Denemarken. Zoek en vraag. Zij zal vinden. Zal je verslag volgen.
Hoi Allemaal, Inderdaad er zijn nogal wat verschillen tussen de verschillende slepers uit de 1800Pk klasse. De eerste uit de serie (Smit Nederland) en de laatste (Smit Belgie, Smit Duitsland en Smit Frankrijk) zijn net even iets anders dan hun andere zusjes. De Smit Nederland, Smit Belgie en de Smit Duitsland zijn later zelfs nog opgevoerd naar 2400Pk (de Smit Frankrijk is als laatste gebouwd en was gelijk 2400Pk). Gek genoeg heeft Smit alle 2400Pk slepers ondertussen van de hand gedaan. De Smit Nederland vaart als Hercules 1 in Columbia, Smit Duitsland vaart als Antares in Venezuela, Smit Belgie vaart als Juan de Ladrilleros in Columbia en de Smit Frankrijk heeft het natuurlijk als beste getroffen en vaart tegenwoordig als Walcheren voor de URS (die het kraantje overgens niet meer heeft). Ze varen (voor zover ik weet) dus nog allemaal, alleen scheelde dat voor de Smit Belgie niet veel...... (zet wel even je speakers uit! anders hoor je het comentaar van die misselijkmakende amerikanen :evil. Groetjes, Danny.
ik heb 2x 10 Ah accus op gehaald alleen schrok ik even van de prijs voor de 720 voor 2 motoren moet ik 81,60 euro betalen zitten er zilveren koolborstels in of zo ? wie heeft er een andere optie ?
niet begrepen hoor Ze varen (voor zover ik weet) dus nog allemaal, alleen scheelde dat voor de Smit Belgie niet veel...... (zet wel even je speakers uit! anders hoor je het comentaar van die misselijkmakende amerikanen ). Dit begrijp ik even niet het is toch einde verhaal Of ging hij onderwater verder mvg Frederik
Hoi Roy, Wil je die twee 12V/10Ah tegelijk gebruiken? dan ben ik bang dat je iets soortgelijks krijgt als het bovenstaande filmpje..... . Ik had in eerste instantie twee 12V/7Ah accu's (en een 6V/3Ah accu voor de ontvanger e.d.) in mijn Walcheren staan, maar toen lag ze eigenlijk al iets te diep. Bij vol gas (twee Speed 720BB Torque's) sloeg de boeggolf al over de verschansing :schrik:. Nu staat er één 12V/10Ah accu in en dat gaat prima. Wat de motoren betreft, die Speed 720BB Torque motoren zijn het geld zeker waard. Je haalt er een behoorlijke snelheid mee en je kunt nog eens wat slepen. Protech heeft wel een vergelijkbare motor de; Mega X 720BB Torque en die is iets goedkoper. Groetjes, Danny.
ik heb vanmidag de keuze gemaakt en op het forum gekeken maar ik heb nu 2x 755/40 motoren van robbe besteld die waren nog eens 41 euro goedkoper ik leg ze parrallel aan 2x 6VOLT 10Ah accus en voor die golven heb ik 2 knuppeltjes om de snelheid te pebalen eh ik zet er 1 vaarregelaar op het varen in een haven moet ik dan maar wat voor zichtiger zijn groetjes en alvast aan alle maal prettige dagen gewenst
Wat krijgen we nu een zuinige Groninger, koop eens een Decaperm of Hectoperm topkwaliteit kost wel € 105.00 per stuk.
Frederik, Dat zijn prima motoren, die ook in de Happy Hunter staan. Ze zijn van Robbe en zullen ook wel op hun site staan.
Frederik, type Robbe POWER 755/40 Bestelnummer 1-4491 Volgens mij heeft Roel die in zijn happy Hunter staan. Ik heb dezelfde voor mijn smit Nederland gekocht in combinatie met 1 x 12V 7 Ah accu en 2x rokraft 100 regelaar. Hoe de combinatie werkt dat weet ik nog niet, ik ben nog niet zover. Martin.
ja ik ben een zuinige groninger het is wel een hobby eh en het moet wel leuk blijven deze motoren die ik nu besteld heb zijn er de 2de week van januari
hallo zijn hier trouwens mensen die fotos hebben of weten tevinden van het voordek achterdek gangboorden en ik zie ook op de fotos waar de boot aan stuurboord bordjes heeft een rode en zwarte ? maar aan de bakboord kant weer niet hoe ziet het achter dek achter de beting er eigelijk uit?