[inrijden] De WOT-methode voor brandstofmotoren uitgelegd

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Bart_Banaan, 24 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michiel_B

    Michiel_B Guest

    En als je halverwegen het stationair tankje stopt is dat erg want daarna starte hij niet meer ik ga nu even stil laten staan want ik denk namelijk dat hij verzopen is.
     
  2. Michiel_B

    Michiel_B Guest


    Ik ben hem nu op jou manier aan het inrijden en je hoort hem al los komen bij het 6e tankje. Perfect voor de Rex :D
     
  3. Mrfunny

    Mrfunny Guest

    Ik heb zo'n temperatuurmetertje gekocht maar wat is de normale temperatuur van een nitro motor. Met de zoekfunctie heb ik maar 1 getal kunnen vinden en dat is 100 graden c.

    Ik heb een 3cc motortje op een buggy voor als dat nog uit maakt.
     
  4. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Temperaturen verschillen per motor.

    Ik las dat de een bij 150 graden ongeveer goed los komt en de andere al bij 120 graden.

    Lees het topic: mooi lopen maar toch veel te heet eens door
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2008
  5. tamiyaflugel

    tamiyaflugel

    Lid geworden:
    24 jun 2008
    Berichten:
    61
    Banaan welke auto is dat?
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    OFNA/Hong Nor CD3....
     
  7. tamiyaflugel

    tamiyaflugel

    Lid geworden:
    24 jun 2008
    Berichten:
    61
    Is dit echt nodig als ik de WOT methode doe?
     
  8. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ja dat is eigenlijk echt nodig...
     
  9. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Yup kunnen metaaldeeltjes op de plug komen te zitten die de werking vd plug verminderen.

    Bedoel daarom is ook die WOT omdat je daardoor juist je motor goed schoonspoelt.
     
  10. tamiyaflugel

    tamiyaflugel

    Lid geworden:
    24 jun 2008
    Berichten:
    61
    Ik snap het niet

    Ik krijg binnenkort de OFNA CD3 thuis ik ga misschien de WOT gebruiken voor het inlopen moet ik na de WOT gelijk een nieuwe plug de motor indoen?
    Plug op de site is 5 euro.
     
  11. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Niks moet natuurlijk, maar het is wel verstandiger om dat te doen. Na het inrijden kan de plug aangetast zijn door metalen deeltjes die zijn vrijgekomen. Die slaan dan neer op de spiraal van de plug waardoor die niet goed meer kan gloeien.
    Maar als je 5 euro voor een plug teveel vind moet je je eens gaan afvragen of deze hobby wel geschikt is voor je.

    M.v.g. Mark
     
  12. The Judge

    The Judge Guest

    Ben dit draadje net aan het volgen en zie dat jullie het hebben over het vervangen van de plug na het inlopen,
    ivm loskomend aluminium ''gruis''

    Maar volgens mij is dit eerder overbezorgtheid.
    Wat je eerst kunt proberen is met een beetje remmen reiniger de plug uitspuiten en eventueel voorzichtig met de compressor schoonblazen.

    Mocht dit niet werken dan kun je als nog een nieuwe aanschaffen.:thumbsup:
     
  13. tamiyaflugel

    tamiyaflugel

    Lid geworden:
    24 jun 2008
    Berichten:
    61
    Ik snap het, ik moet de plug verwisselen als starten moeilijk gaat.
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Het probleem met beginners is dat ze de gloeiplug onderschatten, het is een product die heel belangrijk is voor een betrouwbare loop en echt vervangen moet worden op momenten dat de motor niet goed wilt lopen.

    Even "schoonspuiten" is er niet bij als de vuiligheid gewoon oppervlakkig op de gloeidraad inbrand. Vervangen na de inloop is niet echt nodig maar het blijkt vaak toch noodzaak.

    Moeilijk starten hoeft persee de plug niet te zijn, als je hem gestart hebt, je trekt de gloei-accu los en hij valt uit is het zeker de plug.
     
  15. The Judge

    The Judge Guest

    Dit verhaal gaat niet helemaal op want een goede plug(juiste warmte graad)brand wel schoon.

    Vaak gaan pluggen alleen kapot door resonantie.(correct me if I am wrong);)
     
  16. tamiyaflugel

    tamiyaflugel

    Lid geworden:
    24 jun 2008
    Berichten:
    61
    bart zit er bij jouw een fail safe op ?
     
  17. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Failsafe zit in het pakket erbij als het goed is bij PK bij de CD-3. Maar dit is niet de plek omdat te vragen denk ik. Je hebt nog andere topics lopen...
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan heb jij nog niet veel kapotte pluggen gezien....

    Als die te rijk staat wordt die pikzwart en echt, je krijgt het er niet af met wat remmenreiniger.
    Is de comperssie te hoog of staat de motor te arm zal die dof-grijs worden en is dat ook zeker niet meer goed te krijgen.
    Vergruisd een stukje zuiger of een bronzen lager zal de plug helemaal onherstelbaar zijn.

    En ach, wat is 5 euro voor een plugje ?
     
  19. tamiyaflugel

    tamiyaflugel

    Lid geworden:
    24 jun 2008
    Berichten:
    61
    tis maar 1 berichtje.
     
  20. The Judge

    The Judge Guest

    Wat je zegt klopt Roelof, alhoewel ik niet zo vaak problemen heb met pluggen zou ik bij twijfel gewoon een nieuwe kopen.:morning:
    of spreek ik mijzelf nu tegen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina