Algemeen Savage Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mattijn, 26 jan 2006.

  1. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond

    Met een compressor schoon blazen. Is trouwens geen overbodige luxe een compressor.
    En nee afterrun olie tast niet je o ringen aan. wd40 maakt meer kans in deze catogorie
     
  2. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Daarom juist inderdaad gewoon door het carb gat doen is het beste.

    Trouwen 500x liever me tie-wrap doorknippen die toch geen drol kost dan me plug de hele tijd er uit halen..
     
  3. dominique hautekeete

    dominique hautekeete

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Zulte (Olsene)
    Ik heb onlangs mijn nieuwe savage xl gekochten heb een vraagje hierover.
    Als ik volgas geef prutteld de motor soms en valt hij stil maar meestal trekt hij perfekt op.
    Hoe komt dit?
     
  4. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Kijk eens in de stickies voor de afstelling van de motor... :)
     
  5. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Aangezien er de laatste tijd weer een hoop kleine vraagjes gesteld worden over Savages, kick ik dit topic ff. Zodat die kleine vraagjes hier terechtkomen, of mss niet eens meer hoeven gesteld te worden.

    Tegelijk heb ik ook iets gemerkt... Mijn one-way slipte door (heb ik hier al eens vermeld) en een paar dagen terug wou ik de motor er maar eens afhalen, zodat ik dat lagertje mee kon nemen naar de winkel, bleek dat het nu in beide richtingen blokkeerde. Nou dat vond ik niet erg, is me weer wat geld uitgespaard. Ik dus lekker gereden die middag, geen verschil in vermogen oid gemerkt, dus ik denk dat voor Force-based motoren een vaste zeskant een goede (of betere) oplossing is dan een one-way. Nuja, op het eind slipte het lager weer in beide richtingen. Dus het zal toch wel vervangen moeten worden.
     
  6. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Goed nu het savage topic weer teken van leven geeft zal ik het hier proberen...

    De savage van een vriend van me heeft een probleem:
    De koppeling heeft te veel speling (3mm) en daarom heeft iemand van quartel een lagertje voor het schroefje gezet zodat er nog maar een mm ofzo speling is.
    Elke keer hebben we met verschillende lagertjes en spelingen en koppelingsklokken de koppeling soepel gekregen, maar telkens nadat de motor even gedraait had of soms al na een paar keer trekken aan de trekstarter liep de koppeling zwaar.
    Het bleek steeds weer dat het lagertje bedoelt als opvulling muurvast zat, maar hoe is me een raadsel. Weet iemand hier een oplossing op?
     
  7. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Het lager wordt warm>zet uit>klemt?

    RJ
     
  8. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Maar met een paar milimeter speling zou dit toch geen probleem mogen vormen?
     
  9. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Telkens na heel even rijden is de koppeling naar voren gedrukt en zit daar tegen dat opvullagertje/ringetje aan. We hebben echt al van alles geprobeerd maar niets werkt.
    Ik heb gezien dat bij mijn motortje waarbij de koppeling wel goed loopt, er een ringetje (vast, draait niet over as) voor zit die wel tegen het binnenste ringetje van het lagertje v/d koppelingsklok aandrukt, maar niet tegen het buitenste. Maar in de savage ss handleiding staat dat er voor de koppelingsklok een ringetje hoort die net als het koppelingslagertje 10mm in doorsnede is, die dus wel tegen het buitenste ringetje van de lager drukt.
    Ik begin er steeds minder van te snappen, heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen?
    Om het misschien iets duidelijker te maken hier schematisch:
    Voor het rijden: schroefje-opvullagertje-lagertje (koppeling heeft speling aan weerszijden) --> vliegwiel koppeling soepel
    Na het rijden: schroefje- muurvast opvullagertje-lagertje (koppeling drukt naar links, rechts ruimte over) koppeling stroef
     
  10. Blastinator

    Blastinator Guest

    Hallo wie weet de standaard afstelling van de 3 naalden van een hpi K.6?

    ik heb hem overgenomen maar die gast had alles dicht gedraaid.
     
  11. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Waarom nou 2x posten en niet luisteren naar onze antwoorden die al gegeven zijn in de sticky?
     
  12. Blastinator

    Blastinator Guest

    Ik heb het gezien thnx want hij maakt te weinig toeren kan het ook aan de brandstof liggen? en rookt veel.
     
  13. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Te weinig toeren en veel roken.. misschien staat je HSN "veel" te rijk dan verzuipt ie.
     
  14. Blastinator

    Blastinator Guest

    hallo ik heb nog een probleem, ik had de diff voor stuk nu heb ik er een nieuwe ingezet maar als ik rem slaat hij voorover dus maakt hij een salto hoe kan dat?
     
  15. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    Rem te strak????

    greetzzz
     
  16. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Uhh misschien omdat je te snel afremt en het zwaartepunt van de savage nogal hoog ligt?? Ik snap dat niet iedereen even slim is maar dit had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt me..
     
  17. Blastinator

    Blastinator Guest

    ja zal het vast wel zijn....
     
  18. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Gewoon je Savage wegdoen en een MT2 of Hellfire aanschaffen, klaar weer!! :p
     
  19. Blastinator

    Blastinator Guest

    nou ik heb er 2 maar die ander doet dat niet dus zal die wel geen zwaartepunt hebben:D)
     
  20. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Ik heb een donkerbruin vermoedden dat je achterste diff dan ook aan vervanging toe is, of er zit gewoon een hoop speling op.
     

Deel Deze Pagina