HARM 1:5 basic (mod)

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door sonic001, 4 jun 2006.

  1. sonic001

    sonic001

    Lid geworden:
    4 jun 2006
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Ninove
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    zelfgelijmde banden (cronos 40) vooraan
    schijfremmen vooraan
    extra gewicht 1kg voor baanligging (vooraan)
    (anders kon ik de wagen niet besturen.)
    voorgelijmde banden (cronos 20) achteraan
    Extra zwaar batterijpak 3100mah
    en één van 2100mah (7.2V)
    extra sterke rem/gas servos
    zelf gemaakte rollkooi (is al eens stukke vanéén geweest doordat ik geen wegligging had)

    nog aan te passen:
    Hydrolische vering
    andere banden vooraan
    nieuwe body viper gts ligt klaar (nog wachten op een ingeving voor de spuiten)

    grts,

    Iemand enig uitgevoerd idee om achteraan meer remkracht te plaatsen?
    Anders rijd deze goed, na wat aanpassingen en afregelingen :wink:
     
  2. Roel H

    Roel H

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Panningen
    Mooie body,

    Maar er zijn toch andere oplossingen om aan de voorzijde meer grip te krijgen.

    Tenminste ik neem aan dat daar de hamerhoofd voor is.... :rolling: ....... of zie ik het verkeerd. Tussen het A en B blok?

    gr Wolf
     
  3. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Een en ander zal te maken hebben met o.a de body en de instelling van de veren... Wil je goed kunnen blijven sturen heb je druk op de voorwielen nodig, als de body daar niet voor kan zorgen dmv downforce dan een andere oplossing zoeken...

    Plaatsen van gewicht is het gemakkelijkst, maarja daarmee ben je tevens weer in het nadeel. Achterkant de vering wat omhoog, voor wat omlaag...
     
  4. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    haha is dat nou een kop van een hamer? :lol:
     
  5. sonic001

    sonic001

    Lid geworden:
    4 jun 2006
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Ninove
    ja is een hamer van 1kg
    de body geeft totaal geen downforce. Standaard doen deze wagens niet wat je vraagt, geen remkracht, geen sturing, en volop patineren. Is een basic model! heb deze occasie gewisseld met een basskast en versterker, en heb wat afregelingen gedaan, en tot nu toe kan ik deze goed besturen met de hamer tussen de poten.

    De motor ligt ook niet centraal, wat ook zorgt 'als ik rem' voor het schuintrekken.

    De vering moet ik nog veranderen. Staat nu het beste geregeld eigelijk.
    Maar kan er nu niet veel centjes meer induwen. Heb andere dingen die voorang krijgen.

    Alle tips en triks zijn welkom. PS: ik heb een viper GTR body gekocht, iemand een tip voor de kleuren? dacht aan blauw met 2 witte lijnen.
    Kwestie van wat bij het origineel te blijven...


    Grts
     
  6. sonic001

    sonic001

    Lid geworden:
    4 jun 2006
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Ninove
    de body viper GTR past niet echt goed op de harm. Nogthans is dit een body voor dit model. De voorbanden komen tegen de body bij lichtjes sturen naar links of rechts. Zal dit met dremel proberen mooi op te lossen, maar niet voor nu. Is er niemand die het zelfde (voor) heeft (gehad)?
     
  7. sonic001

    sonic001

    Lid geworden:
    4 jun 2006
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Ninove
    Dat staat hier nogaltijd zeg! Heb de wagen nog en rij er elke maand is mee. En meer en meer volluit! Bandjes moeten lekker warm zijn anders platk het niet goed.

    Ga mij terug storten op mijn JABO 2 helicoptertje, heb spare parts van amerika besteld, dan kan ik het herstellen van mijn laatste niet zo zachte landing. Hopelijk is het ook eens windstil dat ik buiten kan alsook met de parkflyer Corsair F4U dat al 2 jaar op zolder lag zonder te vliegen.
     
  8. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
    er zijn legio mogelijkheden om de grip aan de voorkant te verbeteren...

    vergis je niet in banden, bij verschillende buiten temperaturen heb je verschillende banden nodig. of je moet je afstelling bij elk weer type aanpassen zodat je meerof minder wrijving krijgt waardoor je banden de juiste temperatuur worden, dit is niet ideaal, maar het is iets.

    je kunt de achterkant stijver maken, daardoor verschuif je grip naar de voorkant.
    vering zachter voor is ook een optie.

    als je tijd en zin hebt kun je hier eens doorheen lezen

    R/C Car Handling - An Introduction To Vehicle Dynamics
     
  9. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik neem aan dat er zo onderhand al andere banden gemonteerd zijn, het andere setje zal wel versleten zijn lijkt me.,.. Probeer eens wat zachtere banden voor, je zal zien dat je auto al veel beter stuurt en meer grip heeft, je banden zullen ook sneller op temperatuur komen. Dan kun je ook die hamer weghalen.
     
  10. T.h.o.m.a.s.

    T.h.o.m.a.s.

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    679
    ga twee setjes GRP C halen (achterbanden ), worden bij elk droogweer type gereden , bij echt snelle bochten links of rechts kan je een A erop zetten . Dat gewicht dat je erop hebt zitten is echt waanzin :D , hou het bij mocht je ooit een regenrace rijden .
    Zet er ook stabi's op als je kan , ik zie ze ni direct zitten op de foto ? . een soort basic setup zou kunne zijn , ashoogte voor/achter ; 52/45 , camber voor/achter ( ingeveerd ) ;
    0/1.5 , olie voor/achter ; 7000/4000 , toe in voor/achter ; 0.5(out)/2-3(in) . rijhoogte voor/achter ; 7/7-8
    veel succes
     

Deel Deze Pagina