€300-350 voor een 1/10 Onroad

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Clocker, 3 mrt 2010.

  1. Clocker

    Clocker Guest

    Ik ben volledig nieuw in de RC-wereld en ben al een aantal dagen aan het rond kijken op verschillende fora's en web(shops)sites, maar er is zoveel keuze en je moet er zeker een aantal maanden intensief mee bezig zijn wil je een degelijke kennis creëren van de hele RC-wereld.

    Daarom vraag ik het aan jullie, mannen met die kennis, wat jullie keuze zou zijn als je ongeveer €300-350 te spenderen hebt (enkel de wagen) aan een onroad 1/10 RC-wagen waar je af en toe wel eens mee het circuit op wil.

    De lokale RC-boer raadde me de Thunder Tiger Tomahawk VX voor €299 aan waar hij ook zeker vlot onderdelen van kan leveren. Op het eerste zicht geen slechte wagen (2-speed transmissie, 2,4Ghz zender, 4WD, 3,0CC motor, olieschokdempers,...)
    Bij Toemen kan ik hem echter al voor €219,95 + €20 verzendkosten verkrijgen.
    Wat denken jullie van deze TT? Misschien betere alternatieven? Laat het maar weten!

    Grtz
    Tim
     
  2. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    ik zou voor de xray - nt1r gaan

    mvg Hans
     
  3. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Heb je al eens aan de KWC (Kyosho World Cup) gedacht?
    Daar zou je met een FW-06 (€ 300,-) mee kunnen doen.
    Er zijn verschillende klassen zoals, de startklasse,
    Deze klasse is speciaal voor de beginnende rijder.

    Voor meer info kun je kijken op kwc-holland

    M.v.g. Mark
     
  4. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    Zoek eens in het te koop gedeelte, er staan onder andere twee heel goed onderhouden Serpent 720's te koop.
     
  5. Clocker

    Clocker Guest

    Thx iedereen

    @Mark: lijkt me interessant, enkel, ik woon in België. Hier 20-25km vandaan (Genk) zijn ze volop bezig aan de bouw van een splinternieuw RC circuit. Ik denk dat ik mij vooral daar ga laten zien. + Kyosho is slecht leverbaar (bij elke bestelling komen €15 verzendkosten) bij de lokale RC-boer. Hij vertelde mij ook dat Kyosho gekend is voor problemen met overhitte motortjes.

    Die Serpent's lijken mij idd zeer interessant. Maar hoe zit dat nu eigenlijk precies met Serpent? Leveren deze enkel een chassis, of zijn dit (A)RTR setjes? Zijn dit echte wedstrijdchassis? Wat ontbreekt er dan nog vooraleer ze RTR zijn? Zijn die 2 setjes bij "te koop" RTR?

    Excuses voor de vele vragen en de vragen die mss nog zullen volgen, wil de hobby enkel maar op een verstandelijke manier met de nodige kennis beginnen en miskopen liefst vermijden.

    Grtz
    Tim
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Voor die serpents moet je gewoon even contact opnemen met de verkoper, zijn forumnaam is Rollie geloof ik. Als je op zijn forumnaam klikt komt er een menu met oa "stuur een prive bericht" , dat even doen.....
     
  7. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Wat bedoelt hij hier mee dan? Ik ga voor het 6e seizoen de KWC rijden en ze worden soms heet, maar lopen daarna ook weer gewoon;)

    M.v.g. Mark
     
  8. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Ik heb eventueel een NT1 voor je staan.
    Dit is een rollend chassis, dus zonder electronica en motor.
    Zit wel een body bij, en kan er eventueel een uitlaatje bij doen.
    Heb hem even gekicked in het verkoop forum.

    Denk alleen dat het dan wel krap wordt om met je budget uit te komen, eigenlijk kan je daar geen wedstrijd/circuit auto voor kopen als je echt alles nog moet aanschaffen, zelfs een parkeerplaats auto die ook wel op het circuit kan wordt daarmee erg lastig.

    Kyosho's zijn leuke auto'tjes voor als je af en toe eens op het circuit wilt.
    Kwalitatief zijn ze goed, en staan toch wel ver boven al het andere rtr spul.
    En elke motor gaat stuk als je hem te heet laat worden.
     
  9. Clocker

    Clocker Guest

    Het is eigenlijk niet meteen de bedoeling om competitie te rijden. Ik zoek eerder een goede parkinglot/circuit wagen. Dus eerder voor funracing ipv competitie.

    Ik denk dat een Serpent 720 of Xray NT1 niet bepaald gemaakt en beveiligd zijn voor parkeerplaatsen en wegen.

    Ik wil me eigenlijk liever een degelijke RTR set aanschaffen, die ik achteraf eventueel nog kan upgraden/tunen.

    Kyosho heeft idd best wel interessante RTR setjes, maar zoals ik al eerder aanhaalde is de service van kyosho hier in België redelijk zwak.

    Daarnet kwam ik nog een op het eerste zicht leuke RTR kit uit:
    Team Associated Nitro TC3 RTR Plus.

    Zou dit een degelijke keuze kunnen zijn voor mijn behoeftes en budget?

    mvg

    Tim

    ps: Met (enkel de wagen) in mijn eerste post bedoelde ik een RTR set exclusief kosten van brandstof, gloeipluggen, allerlei extra benodigdheden,...
     
  10. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    En hoe zit het met de verkrijgbaarheid van HPI in België?.
    Ben namelijk zelf begonnen met een HPI RS4 SS met een snelle novarossi motor erin. Deze een beetje aangepast voor circuit gebruik en dat ging toch wel aardig, na een tijdje kon ik de mindere rijders met een 710 en dergelijke gewoon bijhouden.

    Dus ik zou je die adviseren.
     
  11. ruudjeb

    ruudjeb

    Lid geworden:
    8 jul 2009
    Berichten:
    105
    Locatie:
    weert
    ik ben zelf ook helemaal in voor de hpi rs4 evo
    deze ikzelf ook binnekort aan ga schaffen..

    suc6 ermee!
     

Deel Deze Pagina