€60 te besteden aan een helicopter!

• Topicstarter Topicstarter bahosa12
  • Startdatum Startdatum
B

bahosa12

Guest
Hoi,

Ik heb €60 te besteden aan een helicopter iemand suggesties?

alvast bedankt,

Jonathan

hmmm

De enigste die ik even snel kan verzinnen is de picooz, maar om heli te leren vliegen is die eigenlijk niet geschikt.

Ik denk dat je een interressante zoektocht krijgt als je voor dat bedrag een werkende,kwalitatief redelijke heli wilt krijgen...

Succes met de zoektocht!

Sorry, maar een picoZ is geen helicopter... dat is gewoon een speelgoedje voor kinderen in de leeftijdscatagorie 6-10 jaar :wink: En heeft totaal NIETS met helivliegen te maken...

Kortom, balen... verder sparen!

Cheers,

Richard

lol

picooz zijn grappige dingen, maar hebben idd weinig met het echte werk te maken.;)
ik heb er 1 liggen dus ik kan het weten :D

wat dan mischien meer in de omgeving van het echte werk komt is een walkera 4#3, maar die is 80 of 90 eur en eigenlijk niet geschikt voor beginnend vliegers.

Dus idd, verder sparen...

Je kun mijn 3 kanaals jamara XXS overnemen voor e40, zondag ben ik in Drachten.

Als je nog even doorspaart kan je mischien al een coax kopen, iets lama-achtig.

Maar voor 60 euro zal je toch al ERG ERG ERG ERG hard mogen zoeken naar iets wat vliegt waar je iets aan zal hebben.
Geef het aub NIET uit aan een piccoZ, dat is leuk voor even maar je leert er ECHT niets van en het is dus wat weg gesmeten geld !

Hoi,

Ik heb €60 te besteden aan een helicopter iemand suggesties?

alvast bedankt,

Jonathan

Mijn suggestie is wat anderen ook al herhaaldelijk gezegd hebben;
spaar verder!

Zodra je ongeveer het dubbele hebt kan je gaan denken aan een helikoptertje. Voor die tijd zou ik alleen denken aan een spaarvarken ;)

Je schiet er namelijk niets meer op om óf speelgoed te kopen, óf 2e hands troep van iemand anders. Want voor dat bedrag is de kans groot dat je niet meer krijgt dan troep.

Sorry man, ik had graag beter nieuws gehad!
Succes met sparen!

Thnx voor al die tips! ik denk dan toch maar dat ik door ga sparen..!

die silverlit Gyrotor die ik nu heb vind ik helemaal niks :S

greetz

Dat is gewoon speelgoed en kun je al niet verglijken met een coaxiaal helitje. Ik heb wel ooit de silverlit gyrotor gevlogen. Is identiek aan de PicooZ, alleen een andere look. Maar toen ik mijn lama v3 vloog was het in het begin nog steeds erg wennen. Met zoon picooz maakt het niet uit als hij crashed omdat als hij dat doet er toch niks aan de hand is, Met een lama v3 is dat wel al wat enger zegmaar, Dus moet je na gaan hoe dat is met een CPheli. Teminste dat heb ik. En ik denk iedereen wel die een beetje zuinig is. Verder is het een 4 kanaals en geen 2, Dat is ook even wennen. Maar zeker goed te doen.

Ik kan natuurlijk niet in je beurs kijken, maar misschien ook goed om te weten dat heli vliegen ook in het "onderhoud" niet goedkoop is. Ik ben zelf pas begonnen (met heel veel geduld). Het is heel leuk, maar crashen is nog steeds het makkelijkste. Als je instructies kunt krijgen, maak d'r dan gebruik van, zou ik zeggen. Dan is de kans het grootst dat je met plezier blijft vliegen.

Als je even wilt "spelen" dan moet je gewoon een goedkoop 3 of 4 kanaals RTF helietje kopen, en die kosten meestal al meer, ong.100 €
Ze gaan vrij snel stuk, zeker in het begin.
Dan zijn er twee opties...
Of je kapt er helemaal mee en hij verdwijnt even naar een kast en daarna in de afvalbak....of je gaat door.
Alles wat daarna gebeurd is vaak een tijd en geldrovend process, waarmee je diverse mensen blij maakt behalve jezelf.

Wil je RCheli vliegen serieus als hobby opstarten,
- Ga eens langs bij een club, vlieg eens op iemands simulator..
- Koop zelf een SIM en zoek een goede zender uit waar je evt. de sim en je heli mee kan besturen (+-350 €)
- bepaal of je electrisch of brandstof wilt vliegen
- Koop een betaalbare (goede) heli, evt. 2e hands (400-600€) en benodigdheden om te kunnen vliegen (150-250€)
- koop brandstof of batterijen (15-30€) (200€)
- reken op onderhoud per jaar (100 - ...1000+ €) hangt een beetje van jezelf af ;)

Dan zit ik al snel op 1000-1500 € in je eerste jaar..
Waarschijnlijk mis ik het een of ander, en klopt het niet helemaal....
Maar ik denk dat dit een redelijk realistisch beeld is waar beginners rekening mee moeten houden.

Eric

een heli kan je ook al goedkoper kopen!
bij Walkera 36, Walkera 35, Walkera V400, Walkera z400, walkera remote control helicopter, walkera fly, walkera rc helicopter, walkera rc heli, walkera gyro, walkera produto, walkera dragonfly, walkera servo, walkera ccpm, walkera dragonfly 4, Hirobo, Fu (ehirobo.com) kan je een voledig aluminium heli kopen, de copter X :)
die is dacht ik al 150 DOLLAR!! dat is zo'n 80 euro! :)
en dan heb je wel echt een goed hoor!

bij Hobbycity Online R/C Hobby Store : kan je ook al zippy-R accu's kopen voor 40 dollar dacht ik, dan heb je 3 cellen (11,1 v) en 2200 mah, die zijn perfect voor de copter X! :)

dat scheelt al heel veel geld! ;) :)

en een zender is trouwens ook goed koper! een prima zender is de graupner mx-12, die is 140 euro met ontvanger en een servo bij modellbau-bichler.de(of hoe je adt schrijft :P) je kan er van alles mee instellen en vliegtuigen en heli's mee vliegen.
hij heeft 10 modelgeheugens, dus meerdere zenders meenemen naar het veld hoeft ook niet meer dan.

en dat onderhou valt ook wel mee hoor, dat ligt echt aan je zelf. als je veel oefend op de sim en dan voorzichtig probeerd te vliegen en rustig stapje voor stapje doet dan crash je heus niet zo veel.

en ik zou kiezen voor electro want ik vind brandstof een herie maken, je kan niet bij voor beeld ik je tuin(als je die hebt en die groot genoeg is) oefenen want dan gaan je buren klagen. met de copter X kan je prima in je tuin oefenen of op een klein veld je als je goed geoefend hebt op de sim. en electro is stil en schoon en plakt niet! ;) :D en je kan gewoon je accu opladen ipv een blik brandstok kopen wat ook weer geld kost.

ik hoop dat je hier aan wat hebt! :)

groeten philip

Back