€60 te besteden aan een helicopter!

• Topicstarter Topicstarter bahosa12
  • Startdatum Startdatum
Klopt Philip dat is een mogelijke tussenweg (waar je bijv.Walkera blij mee maakt).
Maar ga je er dan in op en vind je het echt supergaaf /Vet dan wil je toch iets beters en duurzamers, dus betaal je alsnog twee keer... en kom je uiteindelijk ver boven de prijzen uit die ik noemde..
Ik spreek vanuit mijn persoonlijke ervaring.
Vandaar dat ik er goedbedoeld "serieus" bijzette, en de stapjes op volgorde... ;)

Eric

Laatst bewerkt:
Copter X, goedkoopste setup:

Kist (CopterX200) $99
Ontvanger $30
3 x head servo $15
1 x tail servo $25 (Smaakafhankelijk)
1 x gyro $25 (Utter crap)
Motor $39
ESC $39
Accu (3x) $75

Totaal: $347, das 224,nogwat euro. Zendertje 120, ladertje (Vergeten?) 50, totaal 400 eurotjes en dan heb je het allergoedkoopste aan electronica erin.... En bij een crash 2 weken op je onderdelen wachten.

Mini Titan met alles er op en er aan nieuw 750 euro.

Philip, volgende keer even de rekenmachine erbij halen aub. $150 is met de huidige koers 97,19 euro (XE - Universal Currency Converter) en das dan nog ex verzend.

EricW heeft het (Helaas voor de minder vermogenden hier) bij het rechte eind met de schattingen. Tuurlijk kan je goedkope zooi kopen maar dat leid alleen tot frustratie en het uiteindelijk stoppen of doorgaan met duurdere spullen...

groetjes en succes met je zoektocht,

Ton.

ps
EricW zei:
Ik ook, heb ongeveer 2 Raptor 30's aan onderdelen in een ouwe Moskito gestopt voor ik het licht zag... Nu noooooooit meer gekloot..... heerlijk......

Laatst bewerkt:
Klopt Philip dat is een mogelijke tussenweg (waar je bijv.Walkera blij mee maakt).
Maar ga je er dan in op en vind je het echt supergaaf /Vet dan wil je toch iets beters en duurzamers, dus betaal je alsnog twee keer... en kom je uiteindelijk ver boven de prijzen uit die ik noemde..
Vandaar dat ik er goedbedoeld "serieus" bijzette, en de stapjes op volgorde... ;)

Eric

op een copterX ben je echt niet zo snel uitgekeken hoor! dat is gewoon een t-rex se!

@skidz, ik hoorde dat de copter X 200 echt moeilijk te vliegen is en veel te onstabiel, dus dat zou denk ik niet echt een optie zijn voor een beginer ;)

Als je het zelf niet hoeft te betalen, reken je iets minder nauwkeurig vermoed ik....
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt als je er een jaar mee rondvliegt??
ff rekenen wat je ouders kwijt waren aan die CopterX a.u.b., en wat gaat het ze volgend jaar kosten als je een grotere/snellere/vettere wil.... ;)

Eric

mijn ouder betalen helemaal niks! ik moet alles zelf betalen! :( :P

en ik heb ook geen copter X maar een dragonus sa :)

ik raad hem een copter X aan omdat ik weet dat het een goede heli is en hij niet snel zal vervelen! een copter X kan ook gewoon vet 3D vliegen dus binnen een jaar ben je er echt niet op uitgekeken!

maar als je dan toch na een jaar een grotere heli wil... ja.. dan koop je die ;)
maar in het begin zou ik dat niet doen. ja kan beter voor een lagere prijs een goede heli kopen en eerst kijken of je het echt wel leuk vind. vind ik ;)

als je het leuk vind en je bent na een jaar uitgekeken op een copter x, dan koop je een t-rex 600 ofzo is het zelfde maar dan groter... (wel de electro versie natuurlijk! ;) )

mijn ouder betalen helemaal niks! ik moet alles zelf betalen! :( :P
Mooi werk!!, wordt je een vent van :p:D

Maar toch blijf ik bij mijn mening dat het slimmer is om gelijk goed spul te kopen, 1000-1500 eerste jaar.
Wil je evt. stoppen, dan krijg je er toch nog iets voor terug.
Voor een CopterX met MX12, of veel erger...een walkera RTF bijv. bijna niets of veel te weinig...

Eric

pip zei:
@skidz, ik hoorde dat de copter X 200 echt moeilijk te vliegen is en veel te onstabiel, dus dat zou denk ik niet echt een optie zijn voor een beginer

dOh. Je heb waarschijnlijk daarna niet eens zitten lezen, ik had de goeiekoopste kit gepakt... De kitprijs maakt een heli ook niet het duurst... das de strekking. De enige redelijke beginnersheli voor heeeeeeeeeeel weinig is een DF4 achtige, en dan nog...

Even voor de duidelijkheid: Goedkoop heli vliegen kan niet. Relatief goedkoop wel. Elke serieuze vlieger zal hetzelfde zeggen als Eric en ik: goedkoop is duurkoop...

Cheers,

Ton

Je kan mijn walkera komen halen met zender en accu (50euro), je moet ff sleutelen maar ik weet zeker dat je hem in de lucht krijgt, kost ff wat tijd (leer je ook een beetje het principe van sleutelen en afstellen etc.)
En de onderdelen zijn niet duur.

Groetjes
Maarten

Back