0.8 cox motor

Leuk man, mijn eerste kist was een zwever, edelweiss van robbe, beetje uit dezelfde tijd, met ook een motoropzetje+tank met coxje.... big smile als ik er weer aan denk

@Marx-7:

Al een tijd niets meer gehoord, heb je de tekeningen al?
Want ik mag toch aannemen dat je, met die onder handbereik en de kennis die we je hier hebben aangereikt, je een origineel stabilo maakt.....
Want je hebt dat profiel echt nodig om de momenten balans te bewaren.

Hallo Bruno,

Ondertussen heb ik mijn gecrashte 3 dekker gerestaureerd dus er kwam even iets tussen. Ben nu nog bezig een standaard te bouwen voor de cox motor. Tijd zat want gezien de weerberichten blijft het nog wel enige tijd waaien en dan heeft het toch geen zin iets te proberen.

Wat het stabilo betreft, ik zie wel of het werkt of niet. Ik zou niet weten waarom niet, en het zit er al stevig opgelijmd dus voorlopig ga ik het er niet van af slopen.

Ook zit ik nog wat te klooien met het coxje. Ik krijg hem voor een seconde of 30 aan de praat maar als ik dan naar vergelijkbare youtube filmpjes kijk zou dat toch minimaal het dubbele moeten zijn. Dus daar moet ik nog wat mee experimenteren.

Marc

Wat het stabilo betreft, ik zie wel of het werkt of niet. Ik zou niet weten waarom niet, en het zit er al stevig opgelijmd dus voorlopig ga ik het er niet van af slopen.

Omdat nu de instelhoeken niet kloppen, of te wel het in stelhoekverschil is niet goed. Je zal redelijk veel hoogteroer moeten geven om neutraal te kunen vliegen..... en het zwaartepunt komt nu op een andere plek te liggen.......

Het dragende origienel profiel van de staart heeft een andere instelhoek nodig dan een vlakke plaat. Dit zul je dus moeten compenseren met hoogteroer en meer weerstand en door een ander zwaartepunt te zoeken/berekenen........ Dit zwaartepunt moet nu met die vlakke plaat verder naar voren dan origineel.

Hallo Bruno,

Jij weet niet waarom het niet zou werken?
Dan heb je niet goed gelezen, want ik heb het je uitgelegd.

Zou toch voldoende moeten zijn? :(
Die 4 uur extra werk zouden het verschil niet mogen maken.
Als je tenminste wilt dat het goed vliegt.....
Bovendien ben ik niet de enige die snapt hoe het zit, lees het bericht van TC01....

Ook zit ik nog wat te klooien met het coxje. Ik krijg hem voor een seconde of 30 aan de praat maar als ik dan naar vergelijkbare youtube filmpjes kijk zou dat toch minimaal het dubbele moeten zijn. Dus daar moet ik nog wat mee experimenteren.
Ik denk dat het slangetje van de sproeier af is, of het zit nog in de LB positie.
Of -erger- je hebt een luchtlek naar het carter. Mogelijk veroorzaakt door vervorming ten gevolge van het inklemmen in een bankschroef (je zult de eerste niet zijn die zich daarop verkijkt).
Maar ik vermoed (en hoop) het eerste.
cox_ba19.jpg

The fuel pick-up tube inside the tank is positioned (at factory) for control line flying. For free flight flying, tank must be removed from engine and end of pick-up tube repositioned to bottom of tank. If this tube is located in wrong position, all the fuel will not be used and engine will stop prematurely.

Laatst bewerkt:
Bovendien ben ik niet de enige die snapt hoe het zit, lees het bericht van TC01....

Tja, Bruno, daar staat net als bij jou ruim 40 jaar ervaring in alle takken van het modelvliegen met schade en schande tegenover......

Ondanks dat ik vele jaren lid was van de LVC Sittard, de KSI Sittard en MVC Swentibold heb ik het meeste geleerd door zelf uitproberen met veel schade tot gevolg, en ineens ging het lampje branden en werdt alles duidelijk. Daarna niet veel meer kapot gevlogen.

Back