0ntvangeraccu

• Topicstarter Topicstarter Arno78
  • Startdatum Startdatum
A

Arno78

Guest
Hall0,

Kan ik met een R0bbe lader 5r (die bekende 0ranje) 00k 0ntladen?
V0lgens mij niet namelijk.
En hij st0pt 00k niet met laden bij mijn weten als de (0ntvanger)accu v0l is?

H0e weet ik h0e v0l de accu n0g zit als ik gevl0gen heb?
Dit ivm 0verladen.

Kan ik dit met een multimeter nagaan allemaal?

Alvast bedankt, gr0eten Arn0.

Hee Arno,

(wat is er met je toetsenbord aan de hand??? die 0 (nullen) zijn best leuk maar ik zie liever gewone O`s (ooo`s) ;-)

Nop, de 5r kan niet ontladen.
En nop 2 hij stopt ook niet met laden als je akku vol is.

Je zou met een ontlader kunnen meten hoeveel er nog in zit na het vliegen zodat je ook weet hoe lang die moet laden.

Echter is dit niet nodig, als je je ontvangerakku laad met 1/10 van de capaciteit (stel akku is 500mAh dan met 50 mA laden ) dan zal na 10 uur (prakties 12 tot 14 uur) de akku vanuit leeg vol zijn.
Doe je dit langer dan ondervindt je akku hier geen schade van.

Ik hang altijd de ontvangerakku`s de dag voor het vliegen onder de lader (zeg +/- 12 uur) en laadt ze gewoon, ongeacht of ze nu half, een kwart of helemaal leeg zijn.

Dit werkt prima en het is dus onnodig om hiervoor speciale laders of ontladers aan te schaffen.

Eens in de zoveel tijd meet ik elke akku op spanning na (okee is niet 100% veilig maar werkt voor 95% wel) en de slechte gebruik ik niet meer.

Die letter is idd kap#t haha, is sinds gister.
Binnink0rt even bij mediamarkt sh0ppen. ;)
0p de accu staat 1,4 AH tr0uwens.
Bedankt v00r de reaktie!

Als de accu iets warm begint te w0rden is t0ch 00k een teken dat hij v0l raakt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Arno, warmte betekent dat hij voller wordt, maar het is geen goede indicatie bij het langzaamladen dat Berto beschreef. Berto's advies heb ik ook jarenlang toegepast, geen probleem.
Ontladen is niet nodig voor verhogen van capaciteit en levensduur van accu.

Vraagje over je zend- en ontvang-accu: zitten die in zo'n *&$$#@vermaledijd%#! :snipersmile::onweer:accu-houdertje met spiraalveren of zijn ze gesoldeerd/gepuntgelast? Zo'n accu-houder leidt o.d.d. tot storingen.

(grrrrr, krijg problemen met /? toets, is het besmettelijk @).

Laatst bewerkt:
Ik heb dat accuh0udertje met spiraalveren waar je penlites in kan d0en gelijk in de prullenbak geg00id t0en ik die bij het zender/0ntvanger set kreeg.
Ik heb gelijk z0'n ingeseald pakketje met z0'n draad eraan gek0cht van Graupner.

Die accu is t0ch 1 van de balangrijkste 0nderdelen 0m 0p te m0eten kunnen vertr0uwen lijkt me.

Iig bedankt v00r de attendering daar0p, n0g andere tips? :p

Gr0etjes Arn0.

Een kwiklink is t0ch dat klauwtje dat je 0p de gashevel klikt en 0p dat 0p de draad naar de serv0 geschr0eft zit?
Die heb ik van metaal nu, zal het gelijk veranderen.
Wat w0rd er bed0eld met knakpulsen?

Gr0eten Arn0.

Laatst bewerkt door een moderator:
Storingen die ontstaan door bewegingen/trillingen van metaal op metaal.

Kristallen in zender en ontvanger borgen met stukje plakband. m.n. bij zenders waarbij kristal vanaf de buitenkant bereikbaar is.

Ik heb maar eens een spanningsweergave aangeschaft voor bij de ontvanger.
Kan gewoon bij de servo's geschroeft worden, zelfde maat ongeveer en weegt niks.
Geeft precies aan hoeveel er nog in de accu zit, ideaal en maar 11 euro!

Kun je m niet voor uitzwaaien. :rolleyes:
Het zal je maar gebeuren.

Geeft weinig zekerheid omdat de ontlaadkarakteristiek van NiCd/NiMH accu's erg vlak is. M.a.w. als hij aangeeft dat accu leeg is, kun je hem geloven, idem als hij aangeeft dat hij vol is. Daartussenin is het te riskant om te vertrouwen.

Yep, geloof er ook niet zo in, heb iets van 4 of 5 van die controllers in de la liggen en gebruik ze niet meer.

Back