0rdinaiR zoekt info over beste beginners auto

• Topicstarter Topicstarter 0rdinaiR
  • Startdatum Startdatum
0

0rdinaiR

Guest
hey allemaal,

ik ben melvin en ben nieuw op dit forum.

ik zit al een tijdje te zoeken naar een RC bezine car alleen ik zit met een probleem:

ik weet niet wat een goede beginners car zou zijn.

vele zeggen dat de Kyosho Fazer een goede starter is, maar ja je raadt het al vele ook niet..:confused:

graag zou ik in dit topic wat meer info kunnen bemachtigen dankzij jullie reactie's

thx:P

ja klopt foutje van mij:$ kwam er net 10 minuten geleden achter:P

Het is niet makkelijk en auto te kiezen,weet ik uit ervaring.
Zoals mij ook is verteld uit de stickies kan je veel leren.
Wat bij mij de keuze heeft bepaald is wat je met de auto van plan bent.
Je kunt ook mijn topic doorlezen keuze-onroad-t-blijft-lastig-de-quest-ten-einde

Succes!

Groeten,

Laatst bewerkt door een moderator:
heb je iemand in de buurt die er verstand van heeft en sleutelervaring heeft.

nitro wagen is niet zo maar van ik begin even met een auto.

er komt meer bij kijken dan alleen het aanschaffen.

mvg Hans

Je noemt een Fazer, je wilt dus een onroad of zal een offroad je beter uitkomen?

onroad komt me zowiezo beter uit, en ja mijn vader heeft de nodige kennis kwa sleutelwerk (vroeg zelf ook gedaan (4/5jaar geleden)) maarja het ging mij dus in principe over info het is nneit dat ik nu in een keer iets ga kopen ben aan t kijken wat het me gaat kosten en al dat soort dingen. De rede van dit topic is omdat ik wil weten wat de beste onroad voor beginners zou kunnen zijn voor recratief parkeerplaats racen/rijden. en nog een hele fijne rede is dat op de ene site staat dat die goed is en op de andere staat weer een andere dus ja van daar dat ik dit topic maak zodat ik op basis van jullie kennis en ervaring eentje kan "kiezen".

thx voor alle reactie's btw:P

In principe is alles geschikt voor een beginner, het is maar niet hoe hij er mee om gaat. Een goedkope trage auto lijkt altijd het beste maar ook daar zal je schade mee gaan rijden, zo zou een supersnelle racemonster niet geschikt zijn maar als je het zorgvuldig aanpakt kan je er misschien nog wel meer plezier aan hebben omdat ook kwaliteit met dit soort zaken mee komt.

Het meest belangrijke wat een beginner moet hebben is het gemak hoe hij aan zijn onderdelen kan komen en hoe hij hulp kan krijgen en dan kom je meestal uit bij de dichtbijzijnde winkel en hun populaire modellen. Merken zoals HPI, Kyosho en zelfs Carson en Protech kennen een goede ondersteuning omdat ook de fabrikanten en/of distributeurs dichtbij zitten.

Ik ben het met Roelof eens, zeker in het begin zal er wel eens "iets"mis gaan,dan is het wel zo lekker als je je niet suf hoef te zoeken naar onderdelen.

Ikzelf heb gekozen voor een Kyosho FW06 gewoon omdat de prijs het beste uitpakte.
Natuurlijk een uit de V-one series van Kyosho heeft meer mogelijkheden,maar is ook weer fors duurder.

Ook ik ben een parkeerplaatsracer,maar met t oog op KWC kan je hier ook leuk mee uit de voeten,wat overigens ook met een Fazer kan, heb ik me laten vertellen.
Een ding wil ik je wel meegeven,ga niet over een nachtje ijs,je kunt je geld maar een keer uitgeven. (sprak hij wijs:D)

Groeten,
Ton

ik ben ook begonnen met een kyosho fw-06 supper auto vind ik
en nu ben ik ook een trotse eigenaar van een fg marder onroad 1:5 tootaal anders maar ook super

aller eerst thx voor de reactie's:P

echt bedankt dit was erg nuttige informatie:P
ik zal nog ff rondkijken en als ik wat zie of als ik weer vragen horen jullie nog van mij!:)

thx allemaal!:P

Ik heb de HPI Bullet 3.0 en hij bevalt goed!
Hij kost wel wat, maar HPI is wel topkwaliteit.
Er is een nieuwe versie uit met 2.4GHz

@Melvin.
Als je vader al ervaring heeft zou ik iets kiezen waar hij raad mee weet. De kans is groot dat je zijn hulp toch nodig hebt in het begin. Ik heb zelf geen onroads dus daar kan ik weinig over zeggen. Alhoewel ik wel buggies heb die geschikt zijn gemaakt voor onroad. Ik zeg dat omdat een onroad auto meestal echt alleen voor op een gladde weg geschikt is. Als er hobbeltjes zijn dan krijgt ie het al moeilijk. Een offroad (buggy b.v.) heeft een grotere veerweg en gaat lachend over die oneffenheden heen en kan net zo hard als een onroad (mits afgesteld en met straatbanden etc)
Dus dan kan je ook lekker over de parkeerplaatsen rijden etc. Misschien iets om in overweging te nemen.

Dat een brandstof buggy net zo snel als een onroad auto gaat betwijfel ik. Je zegt zelf dat je weinig kan zeggen over onroad auto's, dus hoe kan je dan die vergelijking maken?

M.v.g. Mark

Als we het hebben over buggies die beter over hobbeltjes of oneffenheden rijden als onroads kan ik zeggen: Niet helemaal eens,mijn TG10MK1 heeft nog helemaal geen schade aan de onderzijde,terwijl de buggy van een maatje dat wel heeft,wij rijden overigens gewoon op klinkers.

Kom ik meteen op een idee : zou het wat zijn om een "skidplate" van zeg 1mm kunststof onder je 1:10 onroad te maken?

Groeten,

Ton

Back