1/10 235 mm banden

Hallo,

Na een tijdje weinig tijd voor de modelbouw wou ik het weer op pakken.
Maar nu zijn mijn bandjes van de Serpent Impact M2 een beetje droog en kon ik me nog herinneren dat er speciaal spul voor was om de bandjes weer soepel te krijgen alleen hoe het heet weet ik niet meer.

Wie kan mij helpen met deze kwestie en weet er nog iemand waar die bandjes nog te krijgen zijn ?

Met vriendelijke groet,
Paul

Voelen ze een beetje droog? Of zijn ze aan het scheuren?
Ik heb laatst een auto overgenomen daar zaten banden op die ook droog aanvoelde ben gaan rijden en na twee of drie ronden toen het eerste laagje er af gesleten was voelde ze weer goed.

Er zijn ook smeermiddelen maar weet de merken niet. Ff kijken op internet.

Met smeermiddelen zoals Futura kan je er misschien wat leven in wekken maar ga er maar van uit dat je aan nieuwe banden toe bent.

Is er een manier om niet al te duur te voorkomen dat de banden scheuren?
Ik heb een nieuwe Tamiya F103 staan maar die staat eigenlijk alleen voor de sier, maar het zou zonde zijn als de banden scheuren?
Ik heb al aan WD40 gedacht, maar ik weet niet of dat gaat reageren op de banden?
Ik wil er het liefst zo min mogelijk geld aan uit geven omdat ik ze maar een keer in smeer, en verder nooit zal gebruiken?

Het zover uitdrogen totdat de scheuren erin komen duurt een paar jaar. Foambanden kosten in verhouding niet veel dus waarom de angst. In dit geval is er alleen het probleem dat de gelijmde versie niet meer te vinden is en je de band van de velg moet afsteken en er een nieuwe "donut" op moet lijmen.
Donuts zijn wel te vinden...

Ander probleem is is dat voor de hele auto het zoeken is naar onderdelen dus is het niet meer een model waarmee je intensief wilt/kan rijden.

Hij staat ook alleen op de kast, omdat ik het mooi model vind, en ik hem vrij goedkoop kon kopen.
Ik vroeg het omdat er nu mooie donuts op zitten, met het Goodyear logo erop, dus wat extra detail.

In de autovakhandel heb je sprays om rubbers gezond te krijgen en te houden. Je spuit er de raamrubbers mee in en glanzen weer mooi en de deuren plakken niet in de winter.

Back