1:10 electro zelfbouwen

Discussie in 'Electro onroad' gestart door t-design, 20 sep 2010.

  1. t-design

    t-design Guest

    Ben hier nieuw en druk op zoek naar advies.
    Ik ben op zoek naar een electro kit om zelf te bouwen. Vooral het bouwen vind ik erg aantrekkelijk. Hierna de hele auto in stapjes perfectioneren om uiteindelijk eens te gaan rijden op een circuit.

    Heb nu zo'n beetje alle sites wel gehad en kom er niet achter welke ik moet doen. Ook op het forum nog niet echt advies hierover gevonden. Wellicht is het er wel, maar vind ik het niet.

    Budget tot ongeveer 300 euro met de mogelijkheid om te upgraden.

    Daarnaast wil ik er diverse bodies op kunnen zetten, zowel 190mm als 200mm. Hoeveel breder kan ik de assen maken?

    Iemand advies????
     
  2. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Is dat budget incl accu's, lader, bouw/onderhoud-gereedschap, reparatie materiaal, test electronica, reserve delen, TX.RX, transport kist, spuit benodigdheden?
    In dat geval kom je op budget spul uit HK uit ben ik bang. Al hoeft dat helemaal geen verkeerde start te zijn!
    Als je antwoord wilt geven op die vragen kunnen we je makkelijk gerichter verder helpen.
    Jakko
     
  3. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Richt je pijlen eens op een TA05/TA05IFS van Tamiya. Een leuke auto om mee te beginnen op een chassis te rijden. En hou de bodybreedte gewoon op 1 maat, 190mm. Als je een bij een club wilt rijden is het raadzaam te kijken waarmee er in clubverband wordt gereden.

    Succes !
     
  4. michealio

    michealio

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    de bilt, onder utrecht
    wat wil je gaan rijden on-road of off-road?
    moet ie 4wd hebben?

    ik weet wel een goeie een Tamiya FF-03IFS kost je 149 euro
    en dan heb je nog redelijk geld over voor andere dingen
    en sommige dingen kan je ook 2dehands kopen
     
  5. t-design

    t-design Guest

    budget is enkel voor het chassis. de rest komt daarna wel. Wil op mijn gemak een mooie auto opbouwen.

    had gekeken naar xray t2 008 of schumacher mi4lp glassfiber of corally rdx, maar zal ook eens kijken naar de tamiya. is deze net zo goed? of wellicht beter?

    wat betreft de bodies beetje dubbel. ik wilde classic bodies, maar die zijn hoofdzakelijk 200mm. is de WB trouwens aan te passen? want sommige bodies hebben wb 255
     
  6. t-design

    t-design Guest

    oh ja, gaat om onroad. offroad heb ik al een baja 5t
     
  7. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Kijk eerst eens of er een circuit bij jou in de buurt is en vraag na welke klassen er allemaal rijden. Heeft geen zin dat je een auto koop waar geen klasse voor is.

    Ga ook eerst een kijkje nemen bij die club en informeer je welke merken chassis er allemaal gereden worden. Het is een stuk makkelijekr om een instelling te kopieren dan alles zelf uit te zoeken.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2010
  8. t-design

    t-design Guest

    had al helemaal uitgezocht dat Romac Racing Roermond bij ons in de buurt zit. Ik aanmelden op het forum voor info. Om daarna het eerste odnerdeel te lezen dat de club per 3 oktober op wordt geheven. Daar gaat mijn circuit in de buurt. iemand een idee waar er nog meer circuits in Limburg zijn?

    Nu dus voor mij als eerste kijken aan welk chassis ik het meeste bouwplezier ga hebben. Zijn daar adviezen over?
     
  9. t-design

    t-design Guest

    Heb op een zwitsere site een Hot Bodies Cyclone TC gevonden voor 275 euro. iemand een idee of dit wat is.
     

Deel Deze Pagina