1:10 EP VW Golf sneller maken??

1:10 EP VW Golf RtR (Tamiya)

Het TT-01-snelbouwchassis is zowel voor beginners als funrijders uitermate geschikt voor de instap in de 4WD-toerwagenklasse. De vierwielaandrijving en het laag liggende zwaartepunt bieden gigantische acceleratiewaarden en stabiliteit in iedere racesituatie. Met de als optie verkrijgbare tuning en upgrade-onderdelen maakt u van uw TT-01-chassis een racemonster dat vrijwel geen wensen meer onvervuld laat.

Nu is mijn vraag , mag je of kan je hier een Brushless-set Hurricane set in zetten?

zie info:

Brushless-set Hurricane Pro
De brushless-set Hurricane Pro levert brute kracht. De unit is perfect op elkaar afgestemd. De regelaar is voorzien van een geïntegreerde ventilator. Bouw uw voertuig om en laat de concurrentie achter u.
Afm. Motor: ∅ 36 mm x l 49 mm, gewicht: 223 g · Afm. Regelaar: 50 x 29 x 33,5 mm, gewicht: 51g.
Highlights
Met geprogrammeerde kaart
Rijklaar met verguld Tamiya-stekkersysteem
Regelaar met geïntegreerde ventilator
Uitvoering:
Brushless-motor uit de serie 540
Regelaar met geïntegreerde ventilator
Aan-/uitschakelaar
Eenvoudige programmeerbaar d.m.v. een programmerkaart: Achterwaarts, draaimoment, remfunctie in meerdere trappen verstelbaar / Accu type ( Li-Poly, NiMH)

Technische specificaties
Belastbaarheid (1s / 30 s / 5 min.): - / 30 A / 25 A
Afgiftevermogen: 360 W
Onbelast toerental: 28 800 omw/min
Type: 4000 kV
As-Ø: 3.175 mm
Cellenaantal NiCd/NiMH: 6 - 7
Cellenaantal Li-poly: 2

Dank u voor de raadgevingen!

als je even had gezocht op internet was je vast tegengekomen dat er best een brushless setje in kan, het standaard chassis heeft dan wel wat aanpassingen nodig.

zo moet je de cardan-as die nu van kunstof is vervangen voor een alluminium, en verder een alluminium motorophaning anders smelt die weg.

dan zou het in principe geen kwaad kunnen.

succes

Waarom ga je niet voor een EZrun setje zoals de meesten hier op dit forum?

eZRun-60A-v2.jpg

ezrun_540_b.jpg

er zijn verschillende sets te koop:

17.5t
13.5t
8.5 t
5.5 t

voor een tt-01 chassis lijkt me een 8.5t wel de max.

Complete sets ( motor regelaar en programmeerkaart)
zijn te koop op Ebay voor rond de 80 euro inclusief verzenden.

Ik heb nu twee sets getest zonder problemen.

Waarom ga je niet voor een EZrun setje zoals de meesten hier op dit forum?

eZRun-60A-v2.jpg

ezrun_540_b.jpg

er zijn verschillende sets te koop:

17.5t
13.5t
8.5 t
5.5 t

voor een tt-01 chassis lijkt me een 8.5t wel de max.

Complete sets ( motor regelaar en programmeerkaart)
zijn te koop op Ebay voor rond de 80 euro inclusief verzenden.

Ik heb nu twee sets getest zonder problemen.

Ezrun 9Tmotor+35A regelaar zelfs leverbaar voor <60 euro, =75dollar

5.5T+60a regelaar voor 100dollar (zie link in draadje over Ezrun), maar dat zou te veel zijn voor je TT01.

en voor een TT01 is het vermoedelijk zelfs veiliger (als je niet te veel slijtage wenst) de 13.5T te nemen. (gewoon naar wat ik lees op het forum, ben zelf nog geen onroad rijder)
Natuurlijk weer allemaal afhankelijk van wat je met de wagen wil doen (kort/langer circuit, snelheid,etc)

en voor een TT01 is het vermoedelijk zelfs veiliger (als je niet te veel slijtage wenst) de 13.5T te nemen.

Bij het testen van de 13.5t (met lipo 2s) bleek er een zeer lage gear ratio nodig te zijn om voldoende topsnelheid te krijgen.
Ik kom zelfs onder de 3,5 uit.
Ik heb het vermoeden dat dat met een tt-01 niet gaat lukken.

ik raad je aan geen 35 ampere te kopen, maar de 60 ampere met het nieuwe type motoren
(zie afbeelding in mijn vorige reply)

De 8.5 met 60a esc zou denk ik de beste keuze zijn, met uiteraard enige aanpassingen aan je chassis. Met de programmeerkaart de punch wat terug regelen, en het zou goed moeten gaan.

Back