1/10 onderdelen op 1/12 chassis

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Gluttony, 1 okt 2011.

  1. Gluttony

    Gluttony

    Lid geworden:
    24 sep 2011
    Berichten:
    6
    Hallo allemaal,

    Ik heb een tamiya tamtech lamborghini C. 1/12 kit aangeschaft om lekker mee aan de slag te gaan.
    Ik ben een beginner in de rc modelbouw en moet eerlijk zeggen dat het best wel een oerwoud is aan termen, uitdrukkingen en mogelijkheden.

    mijn bouwproject werd geleverd zonder zender/ontvanger, esc, servo en batterijen.

    Nu ben ik een beetje aan het rondkijken op het net waar ik welke onderdelen kan bestellen.
    Alleen zie ik nergens onderdelen speciaal voor het 1/12 chassis. (afgezien van amerika en japan)
    Wel zie ik overal onderdelen voor het 1/10 tt-01 chassis.

    Het gaat mij met name om de esc en evt. andere motor. kan ik een motor/esc setje voor 1/10 chassis in mijn 1/12 zetten?
    Dezelfde vraag geldt ook voor evt. reserveonderdelen of hopups (tuning?) onderdelen zoals bijv. schokdempers.
     
  2. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Een Tamiya TamTech 1/12? Ik weet dat er 1/24 TamTech's waren en 1/14 maar een 1/12 ben ik volgens mij nog niet tegen gekomen. Plaats anders even een foto van de auto? Dan is alles wat duidelijker denk ik...
     
  3. Gluttony

    Gluttony

    Lid geworden:
    24 sep 2011
    Berichten:
    6
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Inderdaad 1/12 ja... Leuk ding!

    Voor een motor/ESC combo zou ik kijken voor een set met iig een 300 serie motor aangezien er nu een 370 brushed in ligt. Een 540 gaat denk ik niet passen wat gangbaar is in de meeste 1/10 modellen. De regelaar zou dan ook wel moeten passen aangezien die meestal dan ook kleiner is.
    Qua accu zou je een lipo erin kunnen hangen maar dan moet je even rekening houden met de maten van de huidige accu. Een 1/10 lipo gaat niet passen.
    Hou er wel rekening mee dat je niet te veel power in dit karretje zet, denk niet dat hij daar goed tegen kan maar het kan verrassend uitpakken natuurlijk...
     
  5. Gluttony

    Gluttony

    Lid geworden:
    24 sep 2011
    Berichten:
    6
    aha duidelijk,

    bedankt voor je reactie Joost.
     

Deel Deze Pagina