1:10 short course truck wielen

beste

Ik ben in het bezit van de hpi blitz, mijn vraag is nu welke wielen er ook op deze truck passen, passen deze van de slash, team associated?
Ik wil meer grip bij offroad rijden, en had misschien wel aan buggybanden met noppen op gedacht van schaal 1:10, maar weet absoluut niet of ze passen.

Iemand enig idee?

Mvg Jonathan

1/10 buggy banden gaan zeker niet passen, deze zijn veel te klein.

Opzich passen de velgen wel, maar je moet velgen met de correcte offset hebben.

Op de Blitz passen de wielen van de slash 4x4 en de achterwielen van de slash 2wd, maar het hoeven niet perse orginele te zijn, er zijn verschillende merken die ook wielen voor die autos maken o.a. Proline Jconcepts, AKA, DE Racing, en nog een heel stel meer.
Banden die erop passen moeten van de maat 2.2/3.0 zijn!!!

Ik heb wel Blitz wielen op mijn Slash 4x4 gebruikt. is dus uitwisselbaar. Iedere 2.2/3.0 band past daar verder op.
Heb zelf verder veel wielen van DE racing, die zijn erg flexibel. Op de Asso wielen passen Proline banden niet zo lekker is mijn ervaring. De Rulux wielen van JConcepts vind ik ook wel goed.

En waarom zou je zo moeilijk doen om deze wielen te kopen.
Dat is problemen opzoeken!!
Ga gewoon naar je plaatselijke modelbouwwinkel, en koop daar wielen, of bestel ze daar!!
Oftewel " Support your local hobby store" !!!

lees dan wat er staat, oftewel ze zijn te klein.

je moet naar SC banden zoeken.

Neehoor. Je hoeft helemaal niet perse met SC banden te rijden.
Je kan ook met 1/10 truck wielen/banden rijden. Als ze maar 12hex zijn. En dan nog kan je 17Hex conversie kopen voor de Blitz en dan 1/8 buggy wielen monteren.
Voor de Slash passen Stampede achterwielen met 2.2 banden. Dan zou dat op de Blitz ook moeten passen. offset is bijna hetzelfde. De voorwielen zouden een ietsje aan kunnen lopen. Je zou kunnen zoeken naar een velgtype waar een 2.2/3.0 (SC velg) variant van is en een 2.2 (1/10 truck) variant.

Ik heb zo'n setje samengesteld ooit met Blitz wielen voor en Traxxas 1/10 truck wielen achter. De Blitz wielen hebben "schroefjes" in de velgrand. Die heb ik dicht geplamuurd en beide setjes geprimered en gespoten.
Op de foto zie je Proline Gladiator 2.2 op de (Traxxas) achtervelg en een ander bandje op de (Blitz) voorvelg. Tegenwoordig bestaan de Galdiators ook in 2.2/3.0
martinigulfbugrear.jpg

Laatst bewerkt:
Moet eerlijk zeggen dat ik het wel grappig vind dat tegenwoordig alle SC's de 2.2/3.0 wielen hebben. voor zover ik weet was de Traxxas Slayer de eerste SC met 2.2/3.0 wielen. en die had ze nodig om de behoorlijk grote Revo fusees kwijt te kunnen.
De Slash 2wd (eerste generatie) had nog gewoon 2.2 wielen.
later zijn ze overgestap naar 2.2/3.0 wielen. ik gok omdat ze dan nog maar 1 type band hoefden te maken ipv 2.) En alle merken lijken het gewoon klakkeloos overgenomen te hebben. :mrgreen:

Heb zelf op m'n 2wd Slash nog steeds 2.2 Switch wielen zitten. bevalt prima.

Heb zelf op m'n 2wd Slash nog steeds 2.2 Switch wielen zitten. bevalt prima.

Maar die zijn wel smaller dan 2.2 1/10 truck wielen waar ik het over heb. Met standaard 2.2 wielen bedoelen ze die truck wielen. De afrolomtrek van een sc bandje is ook een fractie groter dan de 2.2 truck band. Daarom heb ik nu 2.2 truck banden om een 2.2/3.0 wiel gemonteerd dan rekt ie iets op en klopt de omtrek weer maar heb je toch bredere banden en ze passen ook op auto's waar alleen SC wielen op passen met grote binnekant (vanwege die fusees). Dat is even werk (je moet 1 rand naar binnen vouwen en een randje van de binnekant velg afsnijden) maar het loont wel. De DE Racing wielen lenen zich daar goed voor omdat ze wat zachter zijn. Dus nu heb ik SC wielen met de loopvlak breedte van een truck band....:cool:

links 2.2 Gladiator 1/10 truck band op DE velg, rechts 2.2/3.0 SC Gladiatorband op DE velg

gladiatorbreedset.jpg

Laatst bewerkt:
Ik rij inmiddels ook op verschillende 1/8 buggy banden (veel keus) (idd met 17mm HEX hubs van..) is goedkoper dan proline SC banden te kopen bijvoorbeeld. dan kan het je goed 55 euro gaan kosten voor 4 stuks.

Heb zelfs een paar setjes bij conrad gekocht ondanks de kracht brushless motortje leven ze nog..

Back