1/12 Pan car Open Class @ MACH Haarlem !?

Hi Guy's,

ik zou graag willen peilen of er naast de officiële 1/12 stock klasse (1s lipo+13.5+regelaar vrij) die ongetwijfelt een goede populariteit zal kennen, een zogenaamde Open Class 1/12 georganiseerd zou kunnen worden (1s lipo of 4 cellen Nimh, motoren vrij BL of Brushed, regelaar vrij, verder het algemene 1/12 reglement wat betreft maten en gewicht etc.)

Ik ben van mening dat er nog heel wat oudere 1/12 chassis (T-Bar) en oudere cellen en motoren cq regelaars rond liggen te stoffen, waar nog een heleboel rijplezier uit te halen valt. Natuurlijk kan je hier naar hartelust mee gaan gummen op de trainings avonden en weekeinde's, maar er zullen waarschijnlijk ook wel een aantal rijders tussen zitten die met de super gezellige clubwedstrijden willen meerijden.

Bij voldoende belangstelling kunnen we misschien de wedstrijd organisatie overhalen om een heat te vullen met deze "oldies"

Ik ben me ervan bewust dat de vroegere Modified klasse in de 1/12 nou niet echt een succes was, maar nu het reglement voor de stock dusdanig ingrijpend is veranderd zal er nu misschien meer animo voor kunnen zijn ;D

Let me know

Cheers
Rob Kuijper

Hi Guy's,

Ik ben me ervan bewust dat de vroegere Modified klasse in de 1/12 nou niet echt een succes was, maar nu het reglement voor de stock dusdanig ingrijpend is veranderd zal er nu misschien meer animo voor kunnen zijn ;D

Let me know

Cheers
Rob Kuijper

Ehm nou Rob... Deze open klasse kan idd alleen maar modified zijn, ik denk dat daar best wel animo voor zou kunnen zijn. De grootste groep rijders tijdens de Masters of Foam was modified :cool:

Ehm nou Rob... Deze open klasse kan idd alleen maar modified zijn, ik denk dat daar best wel animo voor zou kunnen zijn. De grootste groep rijders tijdens de Masters of Foam was modified :cool:

Je mag denk ik niet een open internationale race vergelijken met clubrijders en locals. Het is te simpel om dat zo te concluderen.

Om mijn persoonlijke mening te geven:
Ik heb geen zin om mijn bezigheid met electro nu financieel zoveel input te geven dat ik met de huidige tijden mee kan doen. Mijn 1:12 staat op de plank met een 6-cellen chassis en een 23t motor en als ik daarmee ergens een wedstrijdje zou kunnen rijden is dat leuk, zo niet dan blijft die op de plank staan.

Laatst bewerkt:
Je mag denk ik niet een open internationale race vergelijken met clubrijders en locals. Het is te simpel om dat zo te concluderen.

Om mijn persoonlijke mening te geven:
Ik heb geen zin om mijn bezigheid met electro nu financieel zoveel input te geven dat ik met de huidige tijden mee kan doen. Mijn 1:12 staat op de plank met een 6-cellen chassis en een 23t motor en als ik daarmee ergens een wedstrijdje zou kunnen rijden is dat leuk, zo niet dan blijft die op de plank staan.

Even ter info Roelof... de meerderheid tijdens deze "internationale" race waren clubrijders en locals! Wat je vergeet is dat juist deze groep dit soort evenementen vooral bezoekt.

Ghe, heb jij een 1:12???? die staat dan al even op de plank :rolling:
Ga ermee rijden man, met een 23T en een paar cellen kan je nog leuk rondkomen. Trouwens het meedoen met de huidige rondetijden heeft meer te maken met goed kunnen rijden dan met financiële input, vooral in de modified...

Ghe, heb jij een 1:12???? die staat dan al even op de plank :rolling:
Ga ermee rijden man, met een 23T en een paar cellen kan je nog leuk rondkomen. Trouwens het meedoen met de huidige rondetijden heeft meer te maken met goed kunnen rijden dan met financiële input, vooral in de modified...

Ik denk in 1997 voor het laatst serieus mee gereden, een RC12L (en heb ergens ook nog een RC12E en als ik goed zoek ook nog een Tamiya 1:12)
Het probleem met electro is is dat men graag aan de vastgelegde motoren en accu's houdt en daarbij brushed (waar ik stapels van heb) veelal buiten de boot valt. Natuurlijk kan ik vrij gaan rijden maar wedstrijden zit er niet in....

Maar ik weet wel zeker dat zo met mij er meer zijn die het wel hebben maar niet maximaal willen investeren.

Open klasse is prima maar wel met limieten want als je alles toe gaat laten is de hek van de dam. Ik heb dit mogen zien bij 1:18 waar op een klein baantje men ineens exotische motoren ging gebruiken, dan heb je chaos.....

Ik denk met de ervaringen van de laatste jaren men wel een lijst kan opstellen welke brushed motoren met welke accu setups bij elkaar komen. Uiteraard kan je met 6 cellen ook naar 4 cellen of desnoods 2P lipo (3.7v) voor de balans.

Open klasse is prima maar wel met limieten want als je alles toe gaat laten is de hek van de dam. Ik heb dit mogen zien bij 1:18 waar op een klein baantje men ineens exotische motoren ging gebruiken, dan heb je chaos.....

Ik denk met de ervaringen van de laatste jaren men wel een lijst kan opstellen welke brushed motoren met welke accu setups bij elkaar komen. Uiteraard kan je met 6 cellen ook naar 4 cellen of desnoods 2P lipo (3.7v) voor de balans.

Motoren is open in modified, dus ga je gang. Qua accu's zie ik alleen een mogelijkheid van 4 cellen of lipo 3.7V (al dan gemaakt van een 2S pakket).
Het leuke van de modified en accu keuze is dat je het niet te gek kan maken mits je races rijdt van 8 minuten! Je hebt dan te maken met de wet van beperkte Mah ;)

@Pieter:
met modified bedoelde ik wat er 2 jaar geleden op de MACH clubwedstrijden werd gereden, meestal 1 heat met 4 of 5 man.
@all:
Wat betreft limieten, denk ik dat wanneer je een max insteld qua accuspanning 4 cel NimH 4.8 V of 3.7V lipo en er geen motorlimiet hoeft te zijn,(er zijn volgens mij nog heel wat BL motoren tussen de 6.5 en 3.5 op de plank her en der) je zou om rijtijd te kunnen garanderen ook nog de racetijd tot 5 of 6 minuten kunnen beperken.
Ik ben me ervan bewust dat de snelheden voor sommige hoog zo niet te hoog kunnen zijn, maar wanneer we enigzins verstandig met het materiaal en elkaar omgaan zal dit wel goedkomen.

Cheers en thanx voor de reacties tot dusver ;D
Rob

Ik vindt het een leuk idee. meestal de "krasse knarren" die nog wel een 1/12 hebben van vroeger, net als ik. ;) Zou dan een klasse met leeftijd vanaf 50+ of 40+ voor mij wel leuk zijn, zoals de 40+ 235 klasse, of is dat weer een brug te ver? In ieder geval zou ik het zeker leuk vinden als alles en iedereen met zijn 1/12 lekker komt meerijden, dat is zeker heel gezellig.
Als ik zie dat ik met die 1/12 met het trainen met Hans ,Stanley met Ben zo veel schik heb gehad zou ik het iedereen aanbevelen.
Hans reed met 6 cellen , Stan met 4 cellen en Ben met lipo allemaal met andere motoren om de snelheid ietwat gelijk te houden. Superleuk.

Kom gewoon even proberen Roelof en neem wat motoren mee om de snelheid gelijk te krijgen.

Greetz JW

He Rob,
Leuk dat je weer eens mee wilt doen ,maak mij niet uit waar je mee komt hoor ! :)
Wij zijn zo sociaal bezig dat de wat snellere gewoon af en toe op de achterblijvers wachten .....om het spannend te houden .

kwam zojuist een opsomming tegen welke motor/accu combinatie qua prestaties het dichtst bij elkaar liggen....

27T Brushed 4-cell NiMH / NiCD
19T Brushed 1S (3.7v) Li-Poly
17.5T Brushless 4-cell NiMH / NiCD
13.5T Brushless 1S (3.7v) Li-Poly

Nee, gewoon open volgens mij...
0 spec wil je niet in 1/12 met een 13.5T hoor, val je in slaap... :wink:

Vanavond weer wat proberen, heb meer punch nodig, om Julius bij te houden :mrgreen:

Vanavond stond voor mij ook op de planning. Daar het niet dat mijn auto nu in heul veul kleine stukkies ligt.... Een controle na de EPS was niet onaardig, aangezien er meer kapot was dan ik dacht... ($%^#$%$ baan)

Ik denk dat 0gr 10,5T nog wel mee valt ;-)
0gr 13,5T wordt absurt verplaatsen, maar ook dat kan best spannend zijn denk ik zo.

Groet Robert

Vanavond weer wat proberen, heb meer punch nodig, om Julius bij te houden :mrgreen:

Martin ben je er toevallig zondag. Ik heb meer snelheid en punch gevonden. zou graag mijn snelheid met jou willen vergelijken of Julius:D De 1/12 bedoel ik natuurlijk:mrgreen:

Laat maar weet het al je zit bij de vergadering natuurlijk

Laatst bewerkt door een moderator:
Back