1/12 Tamiya Honda RS1000

Mijn tweede moto: een naked bike. Vind ik leuker om te maken, zo zie je tenminste het resultaat van al dat werk aan de motor :)
Dit was een doos die ik op een beurs heb gekocht. De prijs was iets minder, maar het was pas toen ik ermee thuis kwam dat ik de reden zag: er waren al onderdelen los gemaakt en een stuurhelft was afgebroken.
Ik ben er toch aan begonnen en het resultaat is ok (voor een beginner). Het was een oude doos, de papieren waren al wat vergeeld en de decals waren precies papier. Zeer fragiel en ze scheurden bij het minste.
Ik heb er het beste van proberen te maken.

Al de onderdelen van de carburateur zaten los in de doos. Heb ik dus eerst moeten lijmen voor ik ze kon verven.

Foto%2011-01-16%2021%2025%2004_zpsoj7oa81m.jpg

Stuur heb ik kunnen lijmen en is nog mooi gelukt:

Foto%2020-01-16%2022%2021%2025_zpsung4qyfg.jpg

Gave fiets. Even een tip. Voor strakkere decals Micro Sol van MicroScale gebruiken. Dan krijg je geen vouwen in de decals.
In het begin schrik je je het lazerus als je het toepast, want de decal gaat helemaal vervormen. Beetje gladstrijken en niet meer aankomen. Indien nog rare hoekjes zitten. Gewoon nogmaals met Micro Sol insmeren en afblijven.

Gave fiets. Even een tip. Voor strakkere decals Micro Sol van MicroScale gebruiken. Dan krijg je geen vouwen in de decals.
In het begin schrik je je het lazerus als je het toepast, want de decal gaat helemaal vervormen. Beetje gladstrijken en niet meer aankomen. Indien nog rare hoekjes zitten. Gewoon nogmaals met Micro Sol insmeren en afblijven.

Bedankt voor de tip, maar met deze fragiele decals was het niet mogelijk om microsol te gebruiken.
Ik heb het geprobeerd en het scheurde onmiddellijk. Echt ongelooflijk, zeker in vergelijking met de moderne decals. Deze doos zal echt al wat ouder geweest zijn.

Back