1/14 en 1/16 chauffeur figuren

Discussie in 'Model truckers' gestart door reinaart, 19 feb 2018.

  1. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Om Charlottes bouw thread niet verder te vervuilen leek een apart draadje me wel zinnig :). Afgezien van de bekende Tamiya driver figuren zijn er zag ik ook 1/14 figuren van M.A.K. op de markt. Zowel mannen als vrouwen en met of zonder zonnebril :

    https://nl.aliexpress.com/item/1-14...-Gifts-Displays-Collections/32801180065.html?

    https://nl.aliexpress.com/item/1-14...-Gifts-Displays-Collections/32800714869.html?

    Ik heb vandaag mijn figuurtje "Beth" binnengekregen (besteld in Belgiƫ en bezorgd in Belgiƫ, dat is het voordeel van vlak bij de grens te wonen). Ze ziet er wat meisjesachtig uit maar verder een mooi figuurtje wat mij betreft. Ik ga het gezicht en het haar wat bijschilderen (het haar is wel erg geel) :

    [​IMG]

    Ze is ook nog kleiner dan het Andrea figuurtje en daardoor wellicht ook geschikt voor de 1/16 Bruder voertuigen die wat kleiner uitvallen dan de Mack Granite.

    [​IMG]

    Op deze foto is te zien dat de Rick Grimes figuur echt beroerd beschilderd is. Een beginneling misschien die erg met de bruine verf aan het kliederen is geweest. Deze figuur komt van Aliexpress en ik heb het vermoeden dat hier tweede keus of geheel afgekeurde Mcfarlane figuren verkocht worden (mijn andere Walking Dead figuren van Aliexpress zijn ook erg beroerd beschilderd). Het is niet zo moeilijk om de figuur bij te werken maar de mannelijke WD figuren zijn denk ik sowieso te groot voor schaal 1/14.

    [​IMG]


    Arjan
     
    Mark-013 vindt dit leuk.
  2. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Dit zijn mijn chauffeurs en een bijrijder.
    Deze chauffeurs en bijrijder heb ik zelf aangepast bijgewerkt en geschilderd.
    Plastische chirurgie toegepast, transplantatie, armen en benen verbogen en verlengd.
    Ik weet het merk niet van de poppetjes, want deze poppetjes zaten in mijn Duitse rommelbak.

    Ik ben zelf wel tevreden na de verbouwing van de poppetjes, over de zithouding achter het stuur.

    IMG_3164.jpg

    Er moet nog wel een rechterhandtransplantatie plaatsvinden bij de 2 chauffeurs.
    De rechterhand is niet echt mooi, een beetje spastisch.

    IMG_3083.jpg

    IMG_3811.jpg

    IMG_3813.jpg
     
    Mark-013 vindt dit leuk.
  3. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Volgens mij zijn dat vissers......met die handjes.
     
  4. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    reinaart heeft u ze al in tamiya truck gepast
     
  5. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik heb alleen Bruder trucks en ik weet niet hoeveel groter een gemiddelde 1/14 Tamiya cabine is. Een stel foto's van "Beth" zonder zaag- of snijwerk, de figuur zou door aanpassingen nog een kleine centimeter moeten zakken voor een ideale positie :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Voor de Andrea figuur zijn duidelijk grotere aanpassingen nodig omdat de heupgewrichten onvoldoende beweging toestaan.

    Groet,

    Arjan
     
  6. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    nou die passen wel in tamiya hoor
    en denk deze tante maar te aanschaffen voor in de bruder arocs
     
  7. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Lijkt me een geschikt figuurtje voor de Bruder Arocs, past al zonder enige aanpassingen. Een stel andere handen van bv een B-world figuur is misschien wel een goed idee.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Ik zou bij nader inzien toch ook proberen om haar wat lager op de stoel te krijgen (stuk van het zitvlak afhalen).


    Groet,

    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2018
  8. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik heb gisteren de "Maggie" figuur binnengekregen. Helaas laten de heupgewrichten erg weinig beweging toe waardoor het figuur zonder aanpassingen niet in een zittende positie te gebruiken is. Ik overweeg om alleen de torso te gebruiken en er het onderlichaam en de benen van een B-world figuur onder te zetten. De "Beth" figuur is qua gewrichten en formaat duidelijk de beste keus van het stel.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Nog even een lineup van mijn WD dames :

    [​IMG]
    [​IMG]


    Arjan
     
  9. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Stoere chicks maar dat mag je tegenwoordig in het openbaar niet meer zeggen geloof ik:(
     
  10. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Tja over politieke correctheid gesproken, ik wil natuurlijk niet discrimineren en dus vermeld ik nog even dat er ook een WD dame is met donkere huidskleur, die wellicht als driver ingezet zou kunnen worden. Dit is de meest recente uitgave (2015) van de "Michonne" figuur en heeft waarschijnlijk dan ook goed werkende heup gewrichten :

    https://nl.aliexpress.com/item/Toys...15-SDCC-Skybound-Exclusieve/32843342651.html?

    Je moet bij die WD figuren wel in de gaten houden dat er van de verschillende personages soms meerdere versies te krijgen zijn. De vroege versies zijn lelijk en hebben minder of slecht werkende gewrichten (vaak kun je aan de prijs al zien of het om een vroege versie gaat). Ik weet niet precies hoe lang die nieuwste Michonne figuur is, zoals op mijn foto's te zien is lopen die formaten nogal uiteen.

    Groet,

    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2018

Deel Deze Pagina