1:16 Damaged Battlefield props (Tiger Tank)

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door G60force, 24 okt 2013.

  1. G60force

    G60force

    Lid geworden:
    20 mei 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Leusden
    Hallo mensjes,

    nadat ik eerder al van 3 defect 1:16 HL tank's 2 hele had weten te maken, dacht ik helemaal klaar te wezen. Niets is minder waar, want ik heb een nieuwere tank gevonden met geluid/rook en veel beter paintjob (topic komt nog)

    Daar moet overigens ook t 1 en ander aan gebeuren, maar met de een beetje mazzel had ik net genoeg onderdelen van mijn vorige donor over om deze compleet te maken :cool:

    Vervolgens besloot ik een Bruder graafmachine te kopen om mbv de electronica uit de donor HL tank de bestuuring te maken. (ook dit topic volgt) Dit betekende dus ook dat ik een leeg omhulsel van een Tiger 1 over had :rolleyes:

    En aangezien mijn 2tal niet rokende/geluidmakende tanks nu de verkoop in gaan, wilde ik toch een speelkameraatje hebben voor mijn nieuwe tank :p

    Zeg nou zelf wat is nu mooier dat een hele tank??? :shock:
    Juist een kapotte tank hheheheeh (geintje) :murder:

    Dus na een halve tot bijna hele dag werk is dit het resultaat!!
    (er komt nog een losse rookmodule in samen met een groot aantal geel/oranje/rood gekleurde LED's die ervoor moeten zorgen dat er vuur wordt gesimuleert en op een aantal locaties rook zal laten ontsnappen)

    Volgende stap wordt aanbrengen van verf, zand etc.

    BTW ik doe ook op commissie basis projecten tegen vergoeding..
    (stuur me een PM en check m'n facebook: gforcecustoms.force)
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2013
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    rofl zo te zien komen ze net uit de slag bij Kharkov :rolleyes::yes:
     
  3. G60force

    G60force

    Lid geworden:
    20 mei 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Leusden
  4. G60force

    G60force

    Lid geworden:
    20 mei 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Leusden
    thnx moest even Google'n want had dr nog nooit van gehoord,
    wel toffe plaatjes gezien bedankt ;)

    echter vond ik zo gauw ff geen beschadigde tank pics :p

    [​IMG]
     
  5. Nieles90

    Nieles90

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    50
    Niet om het een of het ander hoor, maar nummers zoals 3818 hebben volgens mij nooit bestaan ;) De tanks werden genummerd naar de groep in welke ze in gebruik waren genomen, en vanaf daar kregen ze opvolgende nummers.

    On the bright side, het ziet er wel zeer tof uit ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2013
  6. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    foto's van beschadigde Tiger 1 tanks vind je erg snel door de zoekopdracht: "damaged tiger 1 tanks" Opengespleten kanonslopen komen daar vzv ik zie nooit op voor. Tevens werden nogal wat Tiger 1 tanks door hun eigen bemanning opgeblazen om te voorkomen dat ze in vijandelijke handen vielen, dit wegens gebrek aan benzine (een Tiger gebruikte tot 2 liter per kilometer) en / of gebrek aan munitie, een oversteek niet kunnen halen (al konden de eerste Tiger 1 tanks ruim 4 mtr middels een schnorkel onder water rijden) Een vier cijferig tanknummer wijs i.d.d. op maar 1 ding en da's een Heng Long Tiger, rofl. Haal de laatste 8 eraf dan wordt het al wat realistischer al gaat het hierbij uiteraard om de combinatie emblemen van het betr. bataljon en nummers en bijbehorende camouflage kleuren. Uiteraard worden deze geleverd via bijvoorbeeld ebay.de.
    Voor Tiger I foto's kun je je ook gratis aanmelden bij Tiger im Focus, http://www.tiif.de/index.php?sid= hier ook een aantal foto's van Tiger I wrakken en tevens zie je zo hoe en met welke emblemen en nummers de Tigers ingedeeld waren. Succes!
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2013
  7. G60force

    G60force

    Lid geworden:
    20 mei 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Leusden
    Top dit soort opbouwende en informatieve kritiek kan ik goed gebruiken thnx en dubbel bedankt voor de complimenten!

    WOW enorm bedankt voor de hoeveelheid aan informatie, zal ik zeker gebruiken zodra ik weer verder ga dit projectje af te ronden, ik wacht namelijk op een defecte haardroger zodat ik een goedkoop gloeispiraal kan bemachtigen...

    ik houd jullie op de hoogte :)
     
  8. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    dat wordt dan inderdaad de betere rookgenerator, die Hl dingen doen het 1 2 keer en dan is het schluss
     

Deel Deze Pagina