1/16 rc bouwen

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Tijs, 4 jun 2019.

  1. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Hoi ik ben Tijs ik ben 13 en ikk heb altijd met rc auto's gereden als vanaf dat ik 5 was maar nu merk ik dat ik mij afgelopen tijd een beetje verveel ik wil heel graag iets bouwen maar de meeste dingen zoals: wedico truck, tamiya tank of een crawler zijn voor mij onbetaalbaar en ik heb behoorlijk wat ervaring dus zoek een uitdaging en toen zag ik laatst iemand een rc tank maken van een 1:16 revell pakket en nu krijg ik dat niet meer uit mijn hoofd maar heb geen flauw idee hoe ik zoiets doe Ik heb eerst nog extra geoefend met normale bouwpakketten maar nu moet het toch gaan gebeuren maar wat voor pakket en vooral hoe. Ik wil het heel graag maar kan er gewoon wijnig over vinden dus hier mijn lijst met vragen:
    1. Welk pakket als je een idee heb stuur maar door het liefst wil ik een sherman maar iets anders mag ook wel 1:16
    2. Hoe is een tank aangedreven? Ja met rupsbanden maar hoe plaats je de motoren?
    3 hoe krijg ik een enorm 1:16 pakket netjes geschilderd?(zonder airbrusch)
    4 is het überhaupt mogelijk wat ik wil?
    Ik zie vraag een reactie en nee ik bouw dit niet aleen voor de prijs want dan kan ik beter een heng long kopen maar wil gewoon zelf iets bouwen

    VGR: Tijs
     
  2. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    515
    Locatie:
    Vlijmen
    Hoi Tijs,

    Je maakt het niet makkelijk voor jezelf. Als 13 jarige zal je spaarpot een stukje minder snel gevuld zijn dan bij de volwassen die bouwen. Laat je niet gek maken door de 1:16 bouwers. Ja, het is heel mooi en erg gaaf allemaal. Maar het is erg duur, de techniek is erg lastig. De bouwdozen die er zijn kosten op zijn minst 130 euro en die zijn eigenlijk niet gemaakt om RC te maken, dus dan moet je al veel zelf aanpassen. Alles is mogelijk als je het echt wilt.
    https://www.banggood.com/Henglong-3...s=detail-left-hotproducts__2&cur_warehouse=CN

    Kijk hier eens naar. Relatief goedkoop om mee te beginnen. En er zijn genoeg uitbreidingen voor te koop.

    Succes alvast :)

    Groetjes Tom
     
  3. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Hoi Tijs,
    Ik heb een tijd geleden een 1/16 T-34 van Trumpeter omgebouwd tot een RC versie.
    Zie onderstaande link naar de bouwbericht.
    https://ossekopfdivisie.forum2go.nl/t-34-van-statisch-naar-dynamisch-t97.html

    En een 1/16 Renault FT van Takom,
    https://ossekopfdivisie.forum2go.nl/takom-renault-ft-t193.html

    Verder ben ik begonnen met een 1/6! Panzer II van Bandai,
    Echter staat deze al (te) lang op de schap om verder gebouwd te worden.
    https://ossekopfdivisie.forum2go.nl/nog-een-1-6-panzer-ii-t137.html

    Als je de berichten hebt doorgelezen zal de zien dat het niet echt eenvoudig is om statische modellen om te bouwen naar een RC versie.
    Verder moet je het zeker niet doen om goedkoper uit te zijn.

    Mvg Arthur.
     
  4. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Bedankt voor de tip maar dat het duur ging worden wist ik al, en een belangrijk feitje over mij is dat ik het mezelf nooit makkelijk maak zo koop ik een traxxas bandit om hem zelf bruschlesh te maken gewoon omdat het kan en omdat ik dan een grotere motor heb dan in de standaart vxl. Het ding is dat ik me gewoon verveel en iets wil bouwen de kostte boeit mij niet echt en had al gehoord van die heng long maar ben gewoon bang dat ik daar heel snel op uit gekeken ben aangezien ik ook al zo'n 7 jaar aan de hobby doe en details op een plastic rc plakken dan een beetje saai word maar jij had het over uitbreidingen voor die dingen wat bedoel je daarmee en hoever kan ik daar mee gaan en is er dan iets cools van te maken?, als het toch een heng long word word het de sherman een Belgisch challanger word ik 's nachts gillend wakker van (En voor een 13 jarige modelbouwer is je spaarpot inderdaat je grootste tegenstander omdat het gewoon geen hobby is voor iemand die er MAXIMAAL 20 euro per maand aan kan besteden maar ik moet eerlijk zeggen dat het door Chinese sites als bangood en merken als heng long het wel steeds beter gaat.)
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2019
  5. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Bedankt voor de links (snap echt niks van de forum zoekoptie heb een uur gezocht naar 1/16 rc tank, statische rc etc. Maar kon niet vinden) ik weet dat het duurder is maar zoals eerder door mij gezecht wil ik gewoon graag iets bouwen en als 1/16 Echt zo duur is word het denk ik 1/24 ofzo maar dat maakt me niet zo veel uit. Heel gaaf die 1/6 trouwens maar ook al zou ik het geld hebben ik hoef echt niet met zo'n ding bij mijn moeder aan te komen dan sta ik met kit en al op straat want dat is zowat onze halve schuur(we hebben niet perse een klijne huis maar wel een klijne schuur door onze uitbouw)
     

Deel Deze Pagina